Reformowany pastor z Gdańska
-
- Posty: 161
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 16:22
- wyznanie: nie chce podawać
- Lokalizacja: Gdańsk
- Gender:
- Kontaktowanie:
Reformowany pastor z Gdańska
Witajcie,
Nazywam się Paweł Bartosik. Mam 33 lata. Od 1997 r. mieszkam w Gdańsku gdzie skończyłem magisterskie studia pedagogiczne na Uniwersytecie Gdańskim i osiadłem na stałe. Od 5 października 2002 r. jestem szczęśliwym mężem Joli. Bóg pobłogosławił nas trojgiem dzieci (Zuzia, Jaś, Maja).
Od 2007 r. jestem pastorem Ewangelicznego Kościoła Reformowanego w Gdańsku (wcześniej służyłem jako pastor młodzieżowy w Kościele Baptystów) oraz redaktorem ogólnopolskiego kwartalnika "Reformacja w Polsce".
Piszę doktorat będąc na Studiach Doktoranckich w Zakresie Pedagogiki i Nauk o Polityce na Uniwersytecie Gdańskim. Temat rozprawy: "Edukacja domowa jako ideologia edukacyjna". Edukacją domową wraz z żoną zajmujemy się również od strony praktycznej ucząc w ten sposób naszą najstarszą córkę - Zuzię.
Jestem założycielem, autorem piosenek, wokalistą i gitarzystą rockowego zespołu "Krótka Piłka", który, mam nadzieję, od jesieni rozpocznie regularną działalność koncertową.
Od grudnia 2007 r. prowadzę blog "Żyjąc wiarą w REALNYM świecie" na który serdecznie zapraszam.
No cóż. To chyba tyle. Witam i pozdrawiam.
Nazywam się Paweł Bartosik. Mam 33 lata. Od 1997 r. mieszkam w Gdańsku gdzie skończyłem magisterskie studia pedagogiczne na Uniwersytecie Gdańskim i osiadłem na stałe. Od 5 października 2002 r. jestem szczęśliwym mężem Joli. Bóg pobłogosławił nas trojgiem dzieci (Zuzia, Jaś, Maja).
Od 2007 r. jestem pastorem Ewangelicznego Kościoła Reformowanego w Gdańsku (wcześniej służyłem jako pastor młodzieżowy w Kościele Baptystów) oraz redaktorem ogólnopolskiego kwartalnika "Reformacja w Polsce".
Piszę doktorat będąc na Studiach Doktoranckich w Zakresie Pedagogiki i Nauk o Polityce na Uniwersytecie Gdańskim. Temat rozprawy: "Edukacja domowa jako ideologia edukacyjna". Edukacją domową wraz z żoną zajmujemy się również od strony praktycznej ucząc w ten sposób naszą najstarszą córkę - Zuzię.
Jestem założycielem, autorem piosenek, wokalistą i gitarzystą rockowego zespołu "Krótka Piłka", który, mam nadzieję, od jesieni rozpocznie regularną działalność koncertową.
Od grudnia 2007 r. prowadzę blog "Żyjąc wiarą w REALNYM świecie" na który serdecznie zapraszam.
No cóż. To chyba tyle. Witam i pozdrawiam.
Zapraszam na mój blog: pbartosik.pl
-
- Posty: 3947
- Rejestracja: 03 sty 2009, 22:06
- wyznanie: Kościół Wolnych Chrześcijan
- Gender:
- Kontaktowanie:
-
- Posty: 14953
- Rejestracja: 11 lip 2009, 10:19
- wyznanie: Inne Charyzmatyczne
- Gender:
- Kontaktowanie:
- fantomik
- Posty: 15800
- Rejestracja: 20 sty 2008, 15:54
- wyznanie: Inne ewangeliczne
- Gender:
- Kontaktowanie:
Witaj Reformed_Pastor
"Cóż zatem Ateny mają wspólnego z Jerozolimą? Cóż Akademia z Kościołem? Cóż heretycy z chrześcijanami?" — Tertulian
"...ilość nieprawdziwych informacji na temat teologii Kalwina jakie zostały podane jest wystarczająca aby wielokrotnie udowodnić jego doktrynę totalnej deprawacji!" — J.I. Packer
"Take a quiet moment to yourself today. Read a book. Sip a latte. Look out the window. (Then do the same thing, every single day, for the rest of your life.)" — Susan Cain
Nehemiah 8:10: I rzekł im Nehemiasz: Idźcie, spożywajcie potrawy świąteczne i pijcie napoje słodkie - poślijcie też porcje temu, który nic gotowego nie ma: albowiem poświęcony jest ten dzień Panu naszemu. A nie bądźcie przygnębieni, gdyż radość w Panu jest waszą ostoją.
"...ilość nieprawdziwych informacji na temat teologii Kalwina jakie zostały podane jest wystarczająca aby wielokrotnie udowodnić jego doktrynę totalnej deprawacji!" — J.I. Packer
"Take a quiet moment to yourself today. Read a book. Sip a latte. Look out the window. (Then do the same thing, every single day, for the rest of your life.)" — Susan Cain
Nehemiah 8:10: I rzekł im Nehemiasz: Idźcie, spożywajcie potrawy świąteczne i pijcie napoje słodkie - poślijcie też porcje temu, który nic gotowego nie ma: albowiem poświęcony jest ten dzień Panu naszemu. A nie bądźcie przygnębieni, gdyż radość w Panu jest waszą ostoją.
- Eliasz
- Posty: 1023
- Rejestracja: 11 sty 2008, 15:08
- wyznanie: nie chce podawać
- Gender:
- Kontaktowanie:
Witam Bracie Pastorze!
Bardzo się cieszę, że jesteś wśród nas. Sam jestem kalwinistą, postmilenialistą i gorącym orędownikiem Teologii Przymierza (ale zdecydowanie jednak przy zachowaniu chrztu na wyznanie wiary - co ciekawe, z tego, co wiem, to pastor Douglas Wilson także dopuszcza w swym zborze kredobaptyzm). Co do chrztu - widzę pewną przewagę kredobaptyzmu, zarówno w głębokim symbolizmie i powadze liturgii aktu zanurzenia (skropienie jest pozbawieniem Sakramentu roli widzialnego Słowa - bo nie symbolizuje tego, co wyznajesz przed chrztem w Credo - tzn. śmierci, pogrzebu i zmartwychwstania), jak też korzyści płynących ze świadomego przyjęcia tego sakramentu oraz ostatecznie - rozumiejąc charakter chrztu jako Pieczęć Przymierza Łaski, dostrzegam pewne różnice z obrzezaniem (do chrztu choćby przystępują zarówno mężczyźni, jak i niewiasty), poza tym dla mnie chrzest to nie jest sobie coś tam oddzielnego od nabożeństwa, tylko tak jak Wieczerza - jest to część Nabożeństwa - jest to nabożeństwo - a więc obowiązuje nas zasada Regulative Principle, która pozwala wysunąć uzasadnione wątpliwości co do pedobaptyzmu.
Ale, żeby nie było tylko o tym, co nas różni:
Ostatnio interesuje mnie Teologia Federalna. Wydaje mi się ona jasną konsekwencją Teologii Przymierza. Dla mnie ogromną wartością jest Organiczna Jedność Kościoła ST i NT. Odrzucam dyspensacjonalizm. Doszedłem do wniosku, że Boża Religia jest tylko jedna, a Przymierze Łaski wciąż to samo od czasów ogłoszenia Ewangelii Adamowi po upadku. Zauważ, Pawle, że pierwszym rodzicom Ewangelia była głoszona tak samo, jak nam dzisiaj! Tzn. zarówno w Słowie, jak i Sakramencie! Bóg wygłosił kazanie (Słowo) o tym, że przyjdzie Potomek Niewiasty, po czym udzielił im pierwszego Sakramentu (!) - złożył ofiarę za pierwszych ludzi i odział ich skórami - symbolem przypisania sprawiedliwości Chrystusa.
Idąc dalej - do nabożeństwa rozumianego jako Odnowa Przymierza - mam już pewne wątpliwości. Nie co do samego faktu takiej Odnowy, ale co do pewnych implikacji teologicznych. Na ten problem moją uwagę zwrócili purytanie, którzy do Teologii Odnowy Przymierza podchodzą sceptycznie. Bowiem, w środowiskach reformowanych przyjmujących teologię Odnowy Przymierza panuje przekonanie, że Wieczerza Pańska jest tym, co w ST określano jako Ofiara Pokoju i co następowało po Ofierze Całopalnej. Dla mnie jako osoby o purytańskich skłonnościach, myślenie o Wieczerzy w kategoriach jakiejkolwiek ofiary, poza tą, że ofiarujemy Bogu wszelką chwałę za to, co dokonał na Golgocie (Westminsterskie Wyznanie Wiary), jest nie do pomyślenia! Na czym więc ma polegać ta Ofiara Pokoju? Czy jest to cokolwiek więcej, niż to, że ofiarujemy Bogu chwałę za Golgotę? A jeśli jest to jednak coś więcej w znaczeniu innej ofiary poza tą wymienioną, to czy nie kłóci się to z Konfesją Westminsterską i nie jest powrotem do Rzymu, jak stwierdzili purytanie? Mógłbyś mi to wytłumaczyć? Z góry dziękuję - bo jestem na razie na etapie wątpliwości co do tej teologii.
::SHALOM::
Bardzo się cieszę, że jesteś wśród nas. Sam jestem kalwinistą, postmilenialistą i gorącym orędownikiem Teologii Przymierza (ale zdecydowanie jednak przy zachowaniu chrztu na wyznanie wiary - co ciekawe, z tego, co wiem, to pastor Douglas Wilson także dopuszcza w swym zborze kredobaptyzm). Co do chrztu - widzę pewną przewagę kredobaptyzmu, zarówno w głębokim symbolizmie i powadze liturgii aktu zanurzenia (skropienie jest pozbawieniem Sakramentu roli widzialnego Słowa - bo nie symbolizuje tego, co wyznajesz przed chrztem w Credo - tzn. śmierci, pogrzebu i zmartwychwstania), jak też korzyści płynących ze świadomego przyjęcia tego sakramentu oraz ostatecznie - rozumiejąc charakter chrztu jako Pieczęć Przymierza Łaski, dostrzegam pewne różnice z obrzezaniem (do chrztu choćby przystępują zarówno mężczyźni, jak i niewiasty), poza tym dla mnie chrzest to nie jest sobie coś tam oddzielnego od nabożeństwa, tylko tak jak Wieczerza - jest to część Nabożeństwa - jest to nabożeństwo - a więc obowiązuje nas zasada Regulative Principle, która pozwala wysunąć uzasadnione wątpliwości co do pedobaptyzmu.
Ale, żeby nie było tylko o tym, co nas różni:
Ostatnio interesuje mnie Teologia Federalna. Wydaje mi się ona jasną konsekwencją Teologii Przymierza. Dla mnie ogromną wartością jest Organiczna Jedność Kościoła ST i NT. Odrzucam dyspensacjonalizm. Doszedłem do wniosku, że Boża Religia jest tylko jedna, a Przymierze Łaski wciąż to samo od czasów ogłoszenia Ewangelii Adamowi po upadku. Zauważ, Pawle, że pierwszym rodzicom Ewangelia była głoszona tak samo, jak nam dzisiaj! Tzn. zarówno w Słowie, jak i Sakramencie! Bóg wygłosił kazanie (Słowo) o tym, że przyjdzie Potomek Niewiasty, po czym udzielił im pierwszego Sakramentu (!) - złożył ofiarę za pierwszych ludzi i odział ich skórami - symbolem przypisania sprawiedliwości Chrystusa.
Idąc dalej - do nabożeństwa rozumianego jako Odnowa Przymierza - mam już pewne wątpliwości. Nie co do samego faktu takiej Odnowy, ale co do pewnych implikacji teologicznych. Na ten problem moją uwagę zwrócili purytanie, którzy do Teologii Odnowy Przymierza podchodzą sceptycznie. Bowiem, w środowiskach reformowanych przyjmujących teologię Odnowy Przymierza panuje przekonanie, że Wieczerza Pańska jest tym, co w ST określano jako Ofiara Pokoju i co następowało po Ofierze Całopalnej. Dla mnie jako osoby o purytańskich skłonnościach, myślenie o Wieczerzy w kategoriach jakiejkolwiek ofiary, poza tą, że ofiarujemy Bogu wszelką chwałę za to, co dokonał na Golgocie (Westminsterskie Wyznanie Wiary), jest nie do pomyślenia! Na czym więc ma polegać ta Ofiara Pokoju? Czy jest to cokolwiek więcej, niż to, że ofiarujemy Bogu chwałę za Golgotę? A jeśli jest to jednak coś więcej w znaczeniu innej ofiary poza tą wymienioną, to czy nie kłóci się to z Konfesją Westminsterską i nie jest powrotem do Rzymu, jak stwierdzili purytanie? Mógłbyś mi to wytłumaczyć? Z góry dziękuję - bo jestem na razie na etapie wątpliwości co do tej teologii.
::SHALOM::
DOWIEDZ SIĘ, W CO WIERZYLI PIERWSI CHRZEŚCIJANIE NA PODSTAWIE SAMYCH CYTATÓW Z I WIEKU N. E./b]
1. [b]SOLA SCRIPTURA — "Bracia, abyście na nas się nauczyli nie rozumieć więcej ponad to, co napisano" (św. Paweł Apostoł, I w. n.e. - 1 Kor 4:6, przekład BW)
2. SOLUS CHRISTUS — "Gdyż jeden jest Bóg, jeden też pośrednik między Bogiem a ludźmi, człowiek Chrystus Jezus" (św. Paweł Apostoł, I w. n.e. - 1 Tm 2:5, przekład EIB)
3. SOLA GRATIA — "Gdyż z łaski jesteście zbawieni, przez wiarę. Nie jest to waszym osiągnięciem, ale darem Boga. Nie stało się to dzięki uczynkom [...] A jeśli z łaski, to nie ze względu na uczynki, bo inaczej łaska nie byłaby łaską" (św. Paweł Apostoł, I w. n.e. - Ef 2:8.9; Rz 11:6, przekład EIB).
4. SOLA FIDE — "Wiemy jednak, że człowiek dostępuje usprawiedliwienia nie dzieki spełnianiu uczynków [...] Dostępuje go tylko dzięki zawierzeniu Jezusowi" (św. Paweł Apostoł, I w. n.e. - Ga 2:16, przekład EIB).
5. SOLI DEO GLORIA — "Ty będziesz składał hołdy Panu, Bogu twemu, i tylko Jemu będziesz cześć oddawał" (Pan Jezus Chrystus, I w. n.e. - Mt 4:10, przekład BWP)
► zapraszam serdecznie na blog baptystów dnia siódmego w języku polskim ◄
1. [b]SOLA SCRIPTURA — "Bracia, abyście na nas się nauczyli nie rozumieć więcej ponad to, co napisano" (św. Paweł Apostoł, I w. n.e. - 1 Kor 4:6, przekład BW)
2. SOLUS CHRISTUS — "Gdyż jeden jest Bóg, jeden też pośrednik między Bogiem a ludźmi, człowiek Chrystus Jezus" (św. Paweł Apostoł, I w. n.e. - 1 Tm 2:5, przekład EIB)
3. SOLA GRATIA — "Gdyż z łaski jesteście zbawieni, przez wiarę. Nie jest to waszym osiągnięciem, ale darem Boga. Nie stało się to dzięki uczynkom [...] A jeśli z łaski, to nie ze względu na uczynki, bo inaczej łaska nie byłaby łaską" (św. Paweł Apostoł, I w. n.e. - Ef 2:8.9; Rz 11:6, przekład EIB).
4. SOLA FIDE — "Wiemy jednak, że człowiek dostępuje usprawiedliwienia nie dzieki spełnianiu uczynków [...] Dostępuje go tylko dzięki zawierzeniu Jezusowi" (św. Paweł Apostoł, I w. n.e. - Ga 2:16, przekład EIB).
5. SOLI DEO GLORIA — "Ty będziesz składał hołdy Panu, Bogu twemu, i tylko Jemu będziesz cześć oddawał" (Pan Jezus Chrystus, I w. n.e. - Mt 4:10, przekład BWP)
► zapraszam serdecznie na blog baptystów dnia siódmego w języku polskim ◄
- fantomik
- Posty: 15800
- Rejestracja: 20 sty 2008, 15:54
- wyznanie: Inne ewangeliczne
- Gender:
- Kontaktowanie:
Dyskusję z wątku wydzieliłem tutaj: http://forum.protestanci.info/viewtopic.php?t=9533
"Cóż zatem Ateny mają wspólnego z Jerozolimą? Cóż Akademia z Kościołem? Cóż heretycy z chrześcijanami?" — Tertulian
"...ilość nieprawdziwych informacji na temat teologii Kalwina jakie zostały podane jest wystarczająca aby wielokrotnie udowodnić jego doktrynę totalnej deprawacji!" — J.I. Packer
"Take a quiet moment to yourself today. Read a book. Sip a latte. Look out the window. (Then do the same thing, every single day, for the rest of your life.)" — Susan Cain
Nehemiah 8:10: I rzekł im Nehemiasz: Idźcie, spożywajcie potrawy świąteczne i pijcie napoje słodkie - poślijcie też porcje temu, który nic gotowego nie ma: albowiem poświęcony jest ten dzień Panu naszemu. A nie bądźcie przygnębieni, gdyż radość w Panu jest waszą ostoją.
"...ilość nieprawdziwych informacji na temat teologii Kalwina jakie zostały podane jest wystarczająca aby wielokrotnie udowodnić jego doktrynę totalnej deprawacji!" — J.I. Packer
"Take a quiet moment to yourself today. Read a book. Sip a latte. Look out the window. (Then do the same thing, every single day, for the rest of your life.)" — Susan Cain
Nehemiah 8:10: I rzekł im Nehemiasz: Idźcie, spożywajcie potrawy świąteczne i pijcie napoje słodkie - poślijcie też porcje temu, który nic gotowego nie ma: albowiem poświęcony jest ten dzień Panu naszemu. A nie bądźcie przygnębieni, gdyż radość w Panu jest waszą ostoją.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości