kruszynka pisze:To jest uroczo rozbrajające. Pół Polski idzie 15 sierpnia do Częstochowy by jednoczyć się w modlitwie i posłuchać katez.
Za chwilę uwierzę, że cudowny obraz nie ma z tym nic wspólnego. Ot, przypadek, że tam jest.
Co do czczenia wizerunków to:
"Normy Kongregacji Kultu Bożego dotyczące wizerunków Najświętszej Maryi Panny wydane z polecenia papieża Pawła VI (25 marca 1973):2. Wizerunki przeznaczone do koronacji powinny odznaczać się wyjątkową czcią ze strony ludu chrześcijańskiego tak, aby obrzęd koronacji był wyrazem pragnień i miłości ludu do Matki Pana.
3. Obrzędu koronacji wizerunku, który jest przedmiotem czci lokalnej, powinien dokonać biskup tej diecezji według obrzędów zawartych w Pontyfikale rzymskim.
Korona przeznaczona do nałożenia na wizerunek powinna być kunsztownie wykonana i odznaczać się szlachetną prostotą oraz prawdziwym pięknem.
4. Aby dokonać koronacji jakiegoś wizerunku "w imieniu i powagą Papieża", co dokonuje się przez Delegata Papieskiego, wymaga się, aby wizerunek odgrywał ważną rolę w Kościele albo w jakimś narodzie, albo w regionie.Przestańćie więc juz opowiadać bajki jakoby nie czcicie obrazów. Normalnie odwróćcie się od tego i już.
Za chwilę uwierzę, że cudowny obraz nie ma z tym nic wspólnego
Niczego takiego nie twierdziłem..
To że dla mnie ważne były inne rzeczy poza obrazem nie oznacza że tak jest dla wszystkich( choć myślę że dla wszystkich ważna jest wspólnota wierzących)
Pisałem przecież że Bóg wybiera sobie miejsca w których działa w sposób szczególny a przykładem takiego miejsca była w NT sadzawka Betesda.
Biblia nam, też mówi że Bóg działa też czasem poprzez przedmioty:
Arka przymierza, laska Mojżesza ale też kości zmarłego proroka.
Znasz biblię czy mam podać cytaty?
Biblia i Pan Jezus oczywiście potwierdza to że niektóre przedmioty są święte i jako takie powinniśmy je traktować ze czcią należną:
Mt23:16 Biada wam, przewodnicy ślepi, którzy mówicie: Kto by przysiągł na przybytek, to nic nie znaczy; lecz kto by przysiągł na złoto przybytku, ten jest związany przysięgą.
17 Głupi i ślepi! Cóż bowiem jest ważniejsze, złoto czy
przybytek, który uświęca złoto?
18 Dalej: Kto by przysiągł na ołtarz, to nic nie znaczy; lecz kto by przysiągł na ofiarę, która jest na nim, ten jest związany przysięgą.
19 Ślepi! Cóż bowiem jest ważniejsze, ofiara czy
ołtarz, który uświęca ofiarę?
20 Kto więc przysięga na ołtarz, przysięga na niego i na wszystko, co na nim leży.
21 A kto przysięga na przybytek, przysięga na niego i na Tego, który w nim mieszka.
22 A kto przysięga na niebo, przysięga na tron Boży i na Tego, który na nim zasiada.
Tak więc oczywiście czcimy obrazy w tym sensie że traktujemy je z należną czcią jako przedmiotom związanym ze czcią oddawaną Bogu i jako rzeczy poprzez które działa Bóg