Drodzy kreacjoniści i poszukujący odpowiedzi,
Co sądzicie, żebyśmy w ciągu tygodnia przygotowali w tym temacie kompendium wiedzy dla uczniów gimnazjów, liceów i studentów o błędach ewolucji, które wykorzystają na zajęciach geografii i biologii. Całość jednak miałaby być tak nastawiona, aby uczeń nie był wyprowadzony w "ślepy zaułek", czyli:
zdawkowe odpowiedzi i wyśmianie ucznia - dać argumenty, w których na pośmiewisko może wystawić się nauczyciel.
przekierowanie rozmowy na Biblię - nie będzie interesowała ucznia pyskówka światopoglądowa, mają mówić merytorycznie o ewolucji.
To jest trudne zadanie, ale jak damy młodym kreacjonistom techniki rozmowy i wsparcie dowodami to powinni sobie poradzić, sami wiemy jak kiedyś czasami cięzko było dyskutować z nauczycielem. Warto gdyby nagrywali te rozmowy video lub dyktafonem. To mógłby być interesujący eksperyment, który jak sądzę zdziwiłby co niektórych.
Podajcie argumenty do rozmowy i spodziewane odpowiedzi ze strony nauczyciela, żeby zawsze można było ripostowac.
Dyskusja w szkołach
- KAAN
- Posty: 19934
- Rejestracja: 12 sty 2008, 11:49
- wyznanie: Kościół Wolnych Chrześcijan
- Gender:
- Kontaktowanie:
To nie jest łatwe zadanie w tak krótkim czasie. Ale jeśi ktoś ma gotowe jakieś materiały to mógłby się podzielić
Najważniejsze tematy:
1 Biogeneza.
- nie ma żadnych wiarygodnych modeli powstania życia z materii nieożywionej.
- obliczenia prawdopodobieństwa dla spontanicznego powstania życia daje ekstremalnie niskie wartości.
- na ziemi nigdy nie było warunków do spontanicznej syntezy wszystkich potrzebnych elementów chemii życia.
- problem chiralności.
2. Ewolucja
- nie ma nigdzie udokumentowanego powstania jakiegokolwiek nowego rodzaju w świecie żywym.
- obserwacje dowodzą, że w świecie żywym dochodzi do stopniowego pogarszania stanu świata żywego, gromadzenia błędów w genomie, utraty cech, uszkadzania genomu, a nie doskonalenia genetycznego w całym żywym świecie.
3. Paleontologia
- nie ma dowodów kopalnych na stopniowe dokskonalenie się organizmów. Wszystko co się znajduje jest w pełni wykształcone i doskonałe w swojej konstrukcji.
- nie ma w zapisie kopalnym świadectwa na stopniowe powstawanie organizmów na ziemi, istnieje pojęcie tzw eksplozji kambryjskiej tj. pojawienia się nagle w epoce kambru wszystkich planów budowy ciała.
4. Datowanie
- Datowanie na podstawie rozpadu radioaktywnych nuklidów jest wykonywane w oparciu o arbitralne i niesprawdzalne założenia.
- Istnieją świadectwa - ślady w minerałach skał, że skały zostały stworzone w bardzo krótkim okresie czasu i w raz z nimi konkretne pierwiastki radioaktywne.
5. Kosmologia
- Świat ma konstrukcję taką która wskazuje na istnienie początku.
- Świat nosi ślady rozciągania w przestrzeni i w czasie.
- Obiekty istniejące we wszechświecie wskazują na niemożliwość ich jednoczesnej ewolucji.
- Konstrukcja świata wykazuje się cechami z których wynika zasada antropiczna i efekt "fine tuningu".
Na razie tyle co mi do głowy przyszło.
Najważniejsze tematy:
1 Biogeneza.
- nie ma żadnych wiarygodnych modeli powstania życia z materii nieożywionej.
- obliczenia prawdopodobieństwa dla spontanicznego powstania życia daje ekstremalnie niskie wartości.
- na ziemi nigdy nie było warunków do spontanicznej syntezy wszystkich potrzebnych elementów chemii życia.
- problem chiralności.
2. Ewolucja
- nie ma nigdzie udokumentowanego powstania jakiegokolwiek nowego rodzaju w świecie żywym.
- obserwacje dowodzą, że w świecie żywym dochodzi do stopniowego pogarszania stanu świata żywego, gromadzenia błędów w genomie, utraty cech, uszkadzania genomu, a nie doskonalenia genetycznego w całym żywym świecie.
3. Paleontologia
- nie ma dowodów kopalnych na stopniowe dokskonalenie się organizmów. Wszystko co się znajduje jest w pełni wykształcone i doskonałe w swojej konstrukcji.
- nie ma w zapisie kopalnym świadectwa na stopniowe powstawanie organizmów na ziemi, istnieje pojęcie tzw eksplozji kambryjskiej tj. pojawienia się nagle w epoce kambru wszystkich planów budowy ciała.
4. Datowanie
- Datowanie na podstawie rozpadu radioaktywnych nuklidów jest wykonywane w oparciu o arbitralne i niesprawdzalne założenia.
- Istnieją świadectwa - ślady w minerałach skał, że skały zostały stworzone w bardzo krótkim okresie czasu i w raz z nimi konkretne pierwiastki radioaktywne.
5. Kosmologia
- Świat ma konstrukcję taką która wskazuje na istnienie początku.
- Świat nosi ślady rozciągania w przestrzeni i w czasie.
- Obiekty istniejące we wszechświecie wskazują na niemożliwość ich jednoczesnej ewolucji.
- Konstrukcja świata wykazuje się cechami z których wynika zasada antropiczna i efekt "fine tuningu".
Na razie tyle co mi do głowy przyszło.
Albowiem łaską zbawieni jesteście, przez wiarę i to nie z was, Boży to dar, nie z uczynków, aby się ktoś nie chlubił.
Bardzo dobrze to KAAN rozpoczął.
Uzbieramy na pewno więcej.
Jakis okres czasu musimy sobie dać, żeby mieć cel i motywację, możemy to rozciągnąć do dwóch tygodni. ale chyba warto, zeby jeszcze w tym roku szkolnym poleciały pytania.
Na razie niech już od dziś młodzi (mam nadzieję, ze Was tu nie brakuje) zacznie od wykładów Kenta Hoivinda.
https://www.youtube.com/watch?v=_lKrE-L0G-8
Skupcie uwagę na tym co on mówi o ewolucji.
Pomyślę w wolnej chwili nad psychologiczną stroną rozmowy na lekcjach. Myślę, że warto mieć zaufanego sojusznika w klasie. Jednego szarańcza może łatwo kąsać, ale jak w trakcie ataków włączy się kolega, to psychologia zachowań się zmienia...
Uzbieramy na pewno więcej.
Jakis okres czasu musimy sobie dać, żeby mieć cel i motywację, możemy to rozciągnąć do dwóch tygodni. ale chyba warto, zeby jeszcze w tym roku szkolnym poleciały pytania.
Na razie niech już od dziś młodzi (mam nadzieję, ze Was tu nie brakuje) zacznie od wykładów Kenta Hoivinda.
https://www.youtube.com/watch?v=_lKrE-L0G-8
Skupcie uwagę na tym co on mówi o ewolucji.
Pomyślę w wolnej chwili nad psychologiczną stroną rozmowy na lekcjach. Myślę, że warto mieć zaufanego sojusznika w klasie. Jednego szarańcza może łatwo kąsać, ale jak w trakcie ataków włączy się kolega, to psychologia zachowań się zmienia...
-
- Posty: 6434
- Rejestracja: 01 paź 2012, 13:37
- wyznanie: Protestant
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Gender:
- Kontaktowanie:
- KAAN
- Posty: 19934
- Rejestracja: 12 sty 2008, 11:49
- wyznanie: Kościół Wolnych Chrześcijan
- Gender:
- Kontaktowanie:
Dzisiaj przeczytałem coś o tzw ciemnej materii i było stwierdzenie, że ilość materii w galaktykach jaką dało się wypatrzyć jest ok pięć razy (!) za mała aby galaktyki mogły istnieć i żeby mogły się uformować według teorii wielkiego wybuchu. Dlatego wymyślono ciemną materię. Tyle ze nikt nie wie co to jest.
Albowiem łaską zbawieni jesteście, przez wiarę i to nie z was, Boży to dar, nie z uczynków, aby się ktoś nie chlubił.
Wróć do „Kreacjonizm vs. Ewolucjonizm”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości