Koryntian 3;15

Rozmowa o teologicznych różnicach międzywyznaniowych
kontousunięte1
Posty: 8825
Rejestracja: 07 kwie 2011, 16:43
wyznanie: Brak_denominacji
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Re: Koryntian 3;15

Postautor: kontousunięte1 » 15 cze 2017, 09:57

@keres1372

Ale jak rozumiem choć jest trudny to wiesz że nie jest o czyśćcu? Poza tym nie jest trudny gdy ma się Tradycję Apostolską o której mówi św Paweł.

Mam do ciebie prośbę. Podaj mi namiary do wykładni tego tekstu.
Jedyne wytłumaczenie, którym ja dysponuję znajduje się w Piśmie Św.Edycji św.Pawła i brzmi tak: "Zwyczaj przyjmowanie chrztu za umarłych nie jest znany z żadnych innych przekazów historycznych, dotyczących pierwszych wspólnot chrześcijańskich. Być może wiązał się on ze specyficznym sposobem pojmowania tego sakramentu przez Koryntian, którzy mogli interpretować go w świetle znanych im pogańskich obrzędów (1Kor1,12-15). Paweł nie zajmuje stanowiska odnośnie do samego zwyczaju, ale wykazuje, że ta praktyka Koryntian pozostaje w sprzeczności z ich negowaniem prawdy o zmartwychwstaniu zmarłych".
Przypominam, że jest wydanie katolickie i komentarz też katolicki.


Awatar użytkownika
Zbyszekg4
Posty: 13005
Rejestracja: 06 lut 2010, 15:00
wyznanie: Kościół Adwentystów Dnia Siódmego
Lokalizacja: Bielsko-Biała
O mnie: Jn 3,16-17 + Ap 21,1-4 = Maranatha!
czyli: zbawiony dzięki Bożej miłości,
wierzący w nastanie nowej rzeczywistości,
oczekujący powtórnego przyjścia Pana Jezusa!
Gender: Male
Kontaktowanie:

Re: Koryntian 3;15

Postautor: Zbyszekg4 » 15 cze 2017, 12:01

Wuko, z jakiegoś też komentarza cytuję:
"Co znaczy chrzcić się za umarłych?
Najprawdopodobniej wyrażenie to odnosi się do pewnego zwyczaju praktykowanego w pierwotnym
Kościele. Był to zwyczaj zastępczego chrztu. Jeżeli kandydat na członka zboru czyli katechumen, nagle
umierał, ktoś inny przyjmował za niego chrzest. Był to chrzest w zastępstwie kogoś.
Zwyczaj ten wyrósł na podłożu przekonania, że bez chrztu człowiek wierzący nie może dostąpić
chwały niebios. Aby do tego nie dopuścić, niektórzy na ochotnika zgłaszali się do chrztu, czyniąc to w
imieniu zmarłych. Paweł nie wyraża tu poparcia ani sprzeciwu wobec takiej praktyki. Po prostu
zapytuje tylko, czy tego rodzaju postępowanie miałoby jakikolwiek sens, gdyby nie było
zmartwychwstania, gdyby umarli nie mieli powstać do życia."


Zapewniam was: Wszystko, co zrobiliście dla jednego z tych najmniejszych moich braci, zrobiliście dla Mnie - powiedział Jezus [Mt 25,40]
INTERNETOWE ROZMAITOŚCI - mój blog
Obrazek
siepomaga.pl - DOŁĄCZ I POMAGAJ TV LEKCJE BIBLIJNEKURSY BIBLIJNE
Staram się zadowolić wszystkich we wszystkim, dbając nie o to, co mi służy, lecz co służy innym, bo zależy mi na ich zbawieniu - napisał Paweł [1Kor 10,33]
kontousunięte1
Posty: 8825
Rejestracja: 07 kwie 2011, 16:43
wyznanie: Brak_denominacji
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Re: Koryntian 3;15

Postautor: kontousunięte1 » 15 cze 2017, 12:29

Zbyszek, a z jakiego komentarza cytujesz?
Ten, który przepisałam masz w swojej Biblii (wiem, że masz to wydanie, bo dzięki tobie i ja je kupiła).
Jednak przyznasz chyba, że tak czy siak nie jest to werset, na którym można budować naukę o czyśćcu?!


Janek
Posty: 2717
Rejestracja: 11 sty 2015, 14:30
wyznanie: Brak_denominacji
Gender: Male
Kontaktowanie:

Re: Koryntian 3;15

Postautor: Janek » 15 cze 2017, 12:40

kontousunięte1 pisze:Zbyszek, a z jakiego komentarza cytujesz?
Ten, który przepisałam masz w swojej Biblii (wiem, że masz to wydanie, bo dzięki tobie i ja je kupiła).
Jednak przyznasz chyba, że tak czy siak nie jest to werset, na którym można budować naukę o czyśćcu?!


Kolejna hipoteza, nota bene lansowana do dziś przez autorytety świata chrześcijańskiego głosi, że w czasach apostolskich istniała praktyka przyjmowania chrztu w zastępstwie ludzi zmarłych, którzy tego nie zdążyli uczynić. „Jeżeli kandydat na członka zboru czyli katechumen, nagle umierał, ktoś inny przyjmował za niego chrzest. Był to chrzest w zastępstwie kogoś. Zwyczaj ten wyrósł na podłożu przekonania, że bez chrztu człowiek wierzący nie może dostąpić chwały niebios. Aby do tego nie dopuścić, niektórzy na ochotnika zgłaszali się do chrztu, czyniąc to w imieniu zmarłego.” (W. Barclay)

pogrubiłem http://chrzescijanie-dnia-sobotniego.cb ... rint=print


kontousunięte1
Posty: 8825
Rejestracja: 07 kwie 2011, 16:43
wyznanie: Brak_denominacji
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Re: Koryntian 3;15

Postautor: kontousunięte1 » 15 cze 2017, 12:44

Dzięki, Janek.
Co ciekawe, kiedyś tego autora czytałam jakiś komentarz (nie pamiętam już do czego) i ... podobał mi się.


Janek
Posty: 2717
Rejestracja: 11 sty 2015, 14:30
wyznanie: Brak_denominacji
Gender: Male
Kontaktowanie:

Re: Koryntian 3;15

Postautor: Janek » 15 cze 2017, 13:01

kontousunięte1 pisze:Dzięki, Janek.
Co ciekawe, kiedyś tego autora czytałam jakiś komentarz (nie pamiętam już do czego) i ... podobał mi się.


http://chomikuj.pl/point_cik/Barclay+Ko ... am+Barclay Może to Cie zainteresuje.Gdybyś miała problemy ze sciągnieciem czy coś napisz.


Awatar użytkownika
keres1372
Posty: 166
Rejestracja: 25 kwie 2015, 01:51
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Re: Koryntian 3;15

Postautor: keres1372 » 15 cze 2017, 13:53

Tak, wiara przez którą ludzie sa zbawieni obfituje w dobry uczynek.


Bardziej mi się wydaje że to Łaska daje uczynki, ale się nie kłóćmy. Tak więc człowiek którego wiara jest słaba i nie zawsze Łaska została przez niego przyjęta, może liczyć na czyściec. Gdzie jego niedoskonała wiara zostanie ocalona

To nie ogień ocala człowieka, ale krew Pańska i zbawienie które otrzymał dawno. Ogień dotyka tylko dzieła, a nie samego człowieka, dlatego wykład mój jest właściwy.


15 ten zaś, którego dzieło spłonie, poniesie szkodę: sam wprawdzie ocaleje, lecz tak jakby przez ogień.[Kor 1,15]

Widać wyraźnie że dzieło zostanie zniszczone, a to człowiek ocaleje dzięki ogniu. Oczywiście dzięki Jezusowi który przybył na świat.

Wiem że nie jest o czyśćcu, bo cała Biblia neguje ideę czyśćca.


Nie licząc:

11 Fundamentu bowiem nikt nie może położyć innego, jak ten, który jest położony, a którym jest Jezus Chrystus. 12 I tak jak ktoś na tym fundamencie buduje: ze złota, ze srebra, z drogich kamieni, z drzewa, z trawy lub ze słomy, 13 tak też jawne się stanie dzieło każdego: odsłoni je dzień [Pański]; okaże się bowiem w ogniu, który je wypróbuje, jakie jest. 14 Ten, którego dzieło wzniesione na fundamencie przetrwa, otrzyma zapłatę; 15 ten zaś, którego dzieło spłonie, poniesie szkodę: sam wprawdzie ocaleje, lecz tak jakby przez ogień. Kor 1,11 - 15

16 Niechże Pan użyczy miłosierdzia domowi Onezyfora* za to, że często mnie krzepił i łańcucha mego się nie zawstydził, 17 lecz skoro się znalazł w Rzymie, gorliwie mnie poszukał i odnalazł. [2 Tm, 2,16-17]

*Onezyfor prawdopodobnie już nie żył

29 Bo inaczej czegoż dokonają ci, co przyjmują chrzest za zmarłych?11 Jeżeli umarli w ogóle nie zmartwychwstają, to czemuż za nich chrzest przyjmują? [Kor 15,29]

Łk 12:47-48
Sługa, który zna wolę swego pana, a nic nie przygotował i nie uczynił zgodnie z jego wolą, otrzyma wielką chłostę. Ten zaś, który nie zna jego woli i uczynił coś godnego kary, otrzyma małą chłostę. Komu wiele dano, od tego wiele wymagać się będzie; a komu wiele zlecono, tym więcej od niego żądać będą.

Mt 18:34
I uniesiony gniewem pan jego kazał wydać go katom, dopóki mu całego długu nie odda. Podobnie uczyni wam Ojciec Mój niebieski, jeśli każdy z was nie przebaczy z serca swemu bratu.

Mt 5:25-6
Pogódź się ze swoim przeciwnikiem szybko, dopóki jesteś z nim w drodze, by cię przeciwnik nie podał sędziemu, a sędzia dozorcy, i aby nie wtrącono cię do więzienia. Zaprawdę powiadam ci: nie wyjdziesz stamtąd, aż zwrócisz ostatni grosz .

+ z tych Pism których się pozbyliście

38 Potem Juda zebrał wojsko i powiódł do miasta Adullam14. Ponieważ zaś wypadł siódmy dzień, zgodnie ze zwyczajem oczyścili się i tam spędzili szabat. 39 Następnego dnia w tym czasie, w którym należało już to wykonać, żołnierze Judy przyszli zabrać ciała tych, którzy polegli, i pochować razem z krewnymi w rodzinnych grobach. 40 Pod chitonem jednak u każdego ze zmarłych znaleźli przedmioty poświęcone bóstwom, zabrane z Jamnii, chociaż Prawo tego Żydom zakazuje15. Dla wszystkich więc stało się jasne, że to oni i z tej właśnie przyczyny zginęli. 41 Wszyscy zaś wychwalali Pana, sprawiedliwego Sędziego, który rzeczy ukryte czyni jawnymi, 42 a potem oddali się modlitwie i błagali, aby popełniony grzech został całkowicie wymazany. Mężny Juda upomniał lud, aby strzegli samych siebie i byli bez grzechu mając przed oczyma to, co się stało na skutek grzechu tych, który zginęli. 43 Uczyniwszy zaś składkę pomiędzy ludźmi, posłał do Jerozolimy około dwu tysięcy16 srebrnych drachm, aby złożono ofiarę za grzech. Bardzo pięknie i szlachetnie uczynił, myślał bowiem o zmartwychwstaniu. 44 Gdyby bowiem nie był przekonany, że ci zabici zmartwychwstaną, to modlitwa za zmarłych byłaby czymś zbędnym i niedorzecznym, 45 lecz jeśli uważał, że dla tych, którzy pobożnie zasnęli, jest przygotowana najwspanialsza nagroda - była to myśl święta i pobożna17. Dlatego właśnie sprawił, że złożono ofiarę przebłagalną za zabitych, aby zostali uwolnieni17 od grzechu.[2Mch 12,38-45]

To nic nie ma

Tradycja jest fałszywą ideologią wtłoczoną do umysłów katolików.


Co poradzisz? Taki już był św. Paweł

15 Przeto, bracia, stójcie niewzruszenie i trzymajcie się tradycji, o których zostaliście pouczeni bądź żywym słowem, bądź za pośrednictwem naszego listu. [2 Tes 2,15]

Mam do ciebie prośbę. Podaj mi namiary do wykładni tego tekstu.
Jedyne wytłumaczenie, którym ja dysponuję znajduje się w Piśmie Św.Edycji św.Pawła i brzmi tak: "Zwyczaj przyjmowanie chrztu za umarłych nie jest znany z żadnych innych przekazów historycznych, dotyczących pierwszych wspólnot chrześcijańskich. Być może wiązał się on ze specyficznym sposobem pojmowania tego sakramentu przez Koryntian, którzy mogli interpretować go w świetle znanych im pogańskich obrzędów (1Kor1,12-15). Paweł nie zajmuje stanowiska odnośnie do samego zwyczaju, ale wykazuje, że ta praktyka Koryntian pozostaje w sprzeczności z ich negowaniem prawdy o zmartwychwstaniu zmarłych".
Przypominam, że jest wydanie katolickie i komentarz też katolicki.


Teraz ci tej książki nie znajdę. Tak czy owak chodziło o to że św. Paweł nie potępił tej praktyki, więc nie była zakazana. Z drugiej strony oprócz herezji nie ma mowy o takim chrzcie. Dlatego prawdopodobnie było do dziwne określenie na modlitwę za zmarłych o której mówią pierwsi chrześcijanie

Tertulian

„Dlatego modlitwa nie potrafi niczego innego, jak tylko odwołać dusze zmarłych z drogi śmierci” (O modlitwie 29; tekst wg Tertulian. Wybór Pism ks. W. Myszor, o. E. Stanula, ks. W. Kania, Warszawa 1970 s. 132).

„[Żona] Naprawdę modli się za jego duszę, wypraszając dla niego szczęście wieczne i udział w pierwszym zmartwychwstaniu, daje na mszę, co roku, w dniu jego śmierci” (O jednożeństwie X:4; tekst wg Tertulian. Wybór Pism III D. Sutryk, ks. E. Stanula CSsR, ks. K. Obrycki, ks. T. Skibiński SAC, ks. T. Kołosowski SDB, S. Kalinkowski, I. Salamonowicz-Górska, Warszawa 2007, s. 72).

Akta Męczeństwa św. Perpetuy i Felicyty 7 (†203) stwierdzają: „Dinokrates był moim rodzonym bratem. Zmarł […] za niego zatem się modliłam. Dzieliła nas jednak ogromna otchłań i ani ja do niego, ani on do mnie nie mogliśmy się przedostać […] Wtedy oprzytomniałam i uświadomiłam sobie, że brat mój cierpi. Byłam jednak przeświadczona o tym, że mogę mu ulżyć w jego cierpieniach


Awatar użytkownika
KAAN
Posty: 17950
Rejestracja: 12 sty 2008, 11:49
wyznanie: Kościół Wolnych Chrześcijan
Gender: Male
Kontaktowanie:

Re: Koryntian 3;15

Postautor: KAAN » 16 cze 2017, 00:07

keres1372 pisze:
Tak, wiara przez którą ludzie sa zbawieni obfituje w dobry uczynek.
Bardziej mi się wydaje że to Łaska daje uczynki, ale się nie kłóćmy. Tak więc człowiek którego wiara jest słaba i nie zawsze Łaska została przez niego przyjęta, może liczyć na czyściec. Gdzie jego niedoskonała wiara zostanie ocalona
Czyściec to tylko bajka, to co piszesz jest fantazją.

To nie ogień ocala człowieka, ale krew Pańska i zbawienie które otrzymał dawno. Ogień dotyka tylko dzieła, a nie samego człowieka, dlatego wykład mój jest właściwy.
15 ten zaś, którego dzieło spłonie, poniesie szkodę: sam wprawdzie ocaleje, lecz tak jakby przez ogień.[Kor 1,15] Widać wyraźnie że dzieło zostanie zniszczone, a to człowiek ocaleje dzięki ogniu. Oczywiście dzięki Jezusowi który przybył na świat.
Nie ma w tekście myśli że dzięki ogniu, w tym fragmencie ogień jest siłą niszczącą a nie oczyszczającą.
Wiem że nie jest o czyśćcu, bo cała Biblia neguje ideę czyśćca.
Nie licząc:
Kor 1,11 - 15
[2 Tm, 2,16-17]
[Kor 15,29]
Łk 12:47-48
Mt 18:34
Mt 5:25-6
żaden z tych fragmentów nie mówi o czyśćcu.

Tradycja jest fałszywą ideologią wtłoczoną do umysłów katolików.

Co poradzisz? Taki już był św. Paweł

15 Przeto, bracia, stójcie niewzruszenie i trzymajcie się tradycji, o których zostaliście pouczeni bądź żywym słowem, bądź za pośrednictwem naszego listu. [2 Tes 2,15]
Ten fragment nie mówi o tradycji katolickiej i wogóle o żadnej tradycji nie mówi, to błędne tłumaczenie.


Albowiem łaską zbawieni jesteście, przez wiarę i to nie z was, Boży to dar, nie z uczynków, aby się ktoś nie chlubił.
Awatar użytkownika
keres1372
Posty: 166
Rejestracja: 25 kwie 2015, 01:51
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Re: Koryntian 3;15

Postautor: keres1372 » 16 cze 2017, 03:30

Czyściec to tylko bajka, to co piszesz jest fantazją.


Zresztą jeśli jakieś herezje ośmielają się wszczepiać w czasy apostolskie, ażeby uchodzić za pochodzące od Apostołów a stąd przekazujące apostolską tradycję, to możemy im odpowiedzieć: niech ukażą nam początki swych kościołów, niech rozwiną szereg swych biskupów i wykażą, że ich biskupi drogą nieprzerwanego następstwa sięgają samych początków, tak, by pierwszego z nich mianował i poprzedzał któryś z Apostołów lub uczniów apostolskich, stale przebywających z Apostołami. W ten bowiem sposób kościoły apostolskie dowodzą swej powagi. Tak właśnie kościół smyrneński stwierdza, że Polikarp był mianowany przez Jana; rzymski powołuje się na ustanowienie Klemensa przez Piotra, podobnie zresztą wszystkie inne kościoły. Każdy z nich wymienia konkretną osobę powołaną na biskupstwo przez samego Apostoła, a przez to samo na pośredniczącą rolę w przekazywaniu ziarna nauki apostolskiej. Niech heretycy wymyślą coś podobnego, skoro ośmielają się na bluźnierstwo. Cóż może być im wzbronione? Ale nawet gdyby wymyślili, nic nie osiągną. Sama bowiem ich nauka porównana z apostolską, wykaże swą różnorodnością i sprzecznością, że nie pochodzi ona ani od żadnego Apostoła, ani od kogoś z uczniów apostolskich, bo przecież jak Apostołowie, nie różniliby się między sobą w nauczaniu, tak też i uczniowie apostolscy nie nauczaliby czegoś przeciwnego, niż Apostołowie. Tylko ci z uczniów apostolskich nauczali inaczej, którzy sprzeniewierzyli się Apostołom. Na tę to właśnie zgodność nauki będą się powoływać zawsze kościoły, które nie mogą udowodnić swego bezpośredniego założenia przez Apostoła, czy też ucznia apostolskiego, ponieważ powstały o wiele później, a zresztą ciągle powstają, ale które wyznając jedną i tę samą wiarę, mocą pokrewieństwa doktrynalnego nie mniej od tamtych uważają się za apostolskie. Niech więc wszystkie herezje udowodnią swój apostolski charakter, jaki przysługuje z obydwóch punktów widzenia naszym kościołom. Tego jednak charakteru nie mają, a czego nie mają, udowodnić nie potrafią, toteż nie przyjmują ich do wspólnoty pokoju i łączności z sobą kościoły, cieszące się obydwoma cechami apostolskimi, nie przyjmują zaś z powodu odmienności nauki, nie mogącej żadną miarą uchodzić za naukę Apostołów.- Przeciw Heretykom, Tertulian 33-34

Wykaż swoją apostolską Tradycję, aby mówić co jest prawdą, a co nie.

Nie ma w tekście myśli że dzięki ogniu, w tym fragmencie ogień jest siłą niszczącą a nie oczyszczającą.


sam wprawdzie ocaleje, lecz tak jakby przez ogień.[Kor 1,15]

żaden z tych fragmentów nie mówi o czyśćcu.


A po drugie, dyskusja z heretykiem na tematy biblijne i tak do niczego nie doprowadzi, jak tylko do bólu żołądka lub zawrotu głowy (...) Heretycy bowiem albo nie przyjmują pewnych ksiąg biblijnych, albo jeśli przyjmują wszystkie, to zniekształcają je samowolnymi dodatkami lub opuszczeniami stosownie do ich założeń doktrynalnych, albo wreszcie gdy przyjmują je w całości, interpretują ich tekst w niewłaściwy sposób.- str. 22

Popatrz jeszcze na str. 33-34

Ten fragment nie mówi o tradycji katolickiej i wogóle o żadnej tradycji nie mówi, to błędne tłumaczenie.


Nawet gdyby to uznać, to w końcu jest tu mowa:

> żywym słowem
>> pośrednictwem naszego listu


Awatar użytkownika
KAAN
Posty: 17950
Rejestracja: 12 sty 2008, 11:49
wyznanie: Kościół Wolnych Chrześcijan
Gender: Male
Kontaktowanie:

Re: Koryntian 3;15

Postautor: KAAN » 16 cze 2017, 08:56

keres1372 pisze:
Czyściec to tylko bajka, to co piszesz jest fantazją.
Wykaż swoją apostolską Tradycję, aby mówić co jest prawdą, a co nie.
Opierasz się o Tertuliana heretyka? Ja nie opieram się o tradycję, ale o Słowo Boże. Wykaż ze twoja ideologia czyśćca ma podstawy w Biblii.
Nie ma w tekście myśli że dzięki ogniu, w tym fragmencie ogień jest siłą niszczącą a nie oczyszczającą.

sam wprawdzie ocaleje, lecz tak jakby przez ogień.[Kor 1,15]
I to twierdzenie nie oznacza że ogień jest ocaleniem, ale w kontekście oznacza, ze chodzi o stratę jaką ponosi pogorzelec.
żaden z tych fragmentów nie mówi o czyśćcu.
i]A po drugie, dyskusja z heretykiem na tematy biblijne i tak do niczego nie doprowadzi, jak tylko do bólu żołądka lub zawrotu głowy
Dyskusja z katolikiem na tematy biblijne do niczego nie prowadzi, bo katolik uwarunkowany jest wymysłami swoich mentorów którzy nawymyślali mnóstwo herezji i głupot, które potem wtłoczyli do umysłów swoich wiernych.
Ten fragment nie mówi o tradycji katolickiej i wogóle o żadnej tradycji nie mówi, to błędne tłumaczenie.


Nawet gdyby to uznać, to w końcu jest tu mowa:

> żywym słowem
>> pośrednictwem naszego listu
No i gdzie tu jest jakaś tradycja? A gdzie napisano, że cokolwiek pozostanie niespisane co jest uznane przez Boga za istotne dla naszego zbawienia i uświęcenia?
Przeciwnie, Słowo uczy że tylko to co spisano jest podstawą do rozstrzygania sporów doktrynalnych:

I List do Koryntian 4:6 A ja odniosłem to do siebie samego i do Apollosa przez wzgląd na was, bracia, abyście na nas się nauczyli nie rozumieć więcej ponad to, co napisano, żeby nikt z was nie wynosił się nad drugiego, stając po stronie jednego nauczyciela przeciwko drugiemu


Albowiem łaską zbawieni jesteście, przez wiarę i to nie z was, Boży to dar, nie z uczynków, aby się ktoś nie chlubił.
Awatar użytkownika
keres1372
Posty: 166
Rejestracja: 25 kwie 2015, 01:51
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Re: Koryntian 3;15

Postautor: keres1372 » 16 cze 2017, 18:49

Opierasz się o Tertuliana heretyka?


Gdy to napisał nie był heretykiem, poza tym sam opisał swój upadek:

Zwykle bowiem tak bywa, że właśnie ci podziwiający staczają się w ruinę z powodu pewnych osób pozyskanych dla herezji. Pytają się przy tym ze zdziwieniem: dlaczego ten lub tamten, tak pobożny, tak mądry i tyle dobra przynosząc w Kościele, przeszli na stronę heretyków? Kto się w ten sposób pyta, sam sobie również odpowiada: owi, których potrafiły herezje zmienić, nie byli ani mądrzy, ani wierni, ani też pożyteczni dla Kościoła – Tertulian Kwintus Septymiusz Florens Tertulian, Preskrypcja Przeciw Heretykom, Cracovia MMXII, Kraków 2012, s. 12

Ja nie opieram się o tradycję, ale o Słowo Boże.


A Słowo Boże nakazuje przestrzegać Tradycji :roll: Zresztą to nie wystarczy, nie masz autorytetu, legitymacji, czegokolwiek

Wykaż ze twoja ideologia czyśćca ma podstawy w Biblii.


Z radością jednak jako zakładnik herezji jedną księgę odrzuciłeś, zignorowałeś że św. Paweł modli się za Onezyfora, chrzest za zmarłych nie wiedziałeś jak zinterpretować, ale oczywistą interpretacje odrzuciłeś bo tak. Ogień interpretujesz byle nie potwierdzała czyśćca, nawet jak nie ma to sensu, a o słowach o chłoście i oddaniu grosza, dodajesz własne dodatki ,,nigdy nie odda".

I to twierdzenie nie oznacza że ogień jest ocaleniem, ale w kontekście oznacza, ze chodzi o stratę jaką ponosi pogorzelec.


albo wreszcie gdy przyjmują je w całości, interpretują ich tekst w niewłaściwy sposób.- str. 22 :roll: Nawet przyjmując twoją interpretacje to sam widzisz że człowiek niedoskonały który ma zniszczone dzieło, doznaje oczyszczenia.

Dyskusja z katolikiem na tematy biblijne do niczego nie prowadzi, bo katolik uwarunkowany jest wymysłami swoich mentorów którzy nawymyślali mnóstwo herezji i głupot, które potem wtłoczyli do umysłów swoich wiernych.


Zresztą nawet nie znają szacunku dla swoich przełożonych. Z tego też powodu u heretyków nie ma schizm, ponieważ nawet jeśli istnieją, nie można ich rozpoznać. Schizmy stanowią u nich istotę jedności. Skłamałbym, jeśli powiedziałbym, że nawet nie różnią się oni od swych przywódców, bo każdy zmienia sobie samowolnie to wszystko co mu przekazano, tak zresztą, jak samowolnie postępował ich założyciel. - 42

Kaan, człowiek żyjący 1200 lat przed Lutrem opisał dokładnie jacy będą protestanci, dzielący się, usuwający Pisma, dodający różne wstawki do Pisma, interpretujący każdy inaczej. :roll: Jesteście herezją która została zaorana jeszcze przed swoim powstaniem.

No i gdzie tu jest jakaś tradycja? A gdzie napisano, że cokolwiek pozostanie niespisane co jest uznane przez Boga za istotne dla naszego zbawienia i uświęcenia? Przeciwnie, Słowo uczy że tylko to co spisano jest podstawą do rozstrzygania sporów doktrynalnych:


Tradycja przekazywana Żywym słowem... hmm. I masz rację, Pismo jest ważniejsze od Tradycji, i ma większą moc, ale Tradycja jeśli Pismu nie zaprzecza, jest też dobra.

Nasza dyskusja nie ma sensu, bo jak powiedział Tertulian:


A po drugie, dyskusja z heretykiem na tematy biblijne i tak do niczego nie doprowadzi, jak tylko do bólu żołądka lub zawrotu głowy (...) Heretycy bowiem albo nie przyjmują pewnych ksiąg biblijnych, albo jeśli przyjmują wszystkie, to zniekształcają je samowolnymi dodatkami lub opuszczeniami stosownie do ich założeń doktrynalnych, albo wreszcie gdy przyjmują je w całości, interpretują ich tekst w niewłaściwy sposób.- str. 22

Dlatego zróbmy to inaczej, jaka jest twoja legitymizacja, aby tłumaczyć Pismo? Tertulian podał naszą

I na tym właśnie polega nasza preskrypcja: jeśli bowiem Pan Chrystus Jezus zlecił nauczanie Apostołom, to zrozumiałą jest rzeczą, że nie wolno słuchać innych nauczycieli poza ustanowionymi przez Chrystusa. Jest to uzasadnione, bo z jednej strony nikt nie zna Ojca tylko Syn, oraz ten, komu Syn objawił (60), a z drugiej strony nie ma dowodu, by Syn udzielił objawienia komuś spoza grona apostolskiego. Tylko Apostołów rozesłał celem głoszenia nauki objawionej. Czego zaś nauczali Apostołowie, to znaczy, co im Chrystus objawił nie można inaczej wykazać, jak tylko za pośrednictwem kościołów, które sami Apostołowie pozakładali i w których sami nauczali bądź to żywym słowem, bądź też później przy pomocy listów. To jest również nasza preskrypcja. Jeśli taka jest rzeczywistość, to nie ulega żądnej wątpliwości, że za prawdziwą należy uważać każdą naukę zgodną z nauczaniem kościołów apostolskich, stanowiących macierz i źródło wiary, ponieważ zawiera się w tym nauczaniu to, co kościoły otrzymały od Apostołów, Apostołowie od Chrystusa, a Chrystus od Boga (61). Ale i na odwrót, należy z góry potępić jako kłamstwo wszelką naukę niezgodną z prawdą wyznawaną przez kościoły oraz głoszoną przez Apostołów, Chrystusa i Boga. Pozostaje więc wykazać, czy ta nasza nauka, której regułę przytoczyliśmy powyżej, rzeczywiście należy do tradycji apostolskiej, a siłą faktu, że wszystkie inne doktryny są wynikiem kłamstwa. Pozostajemy w ścisłej łączności z kościołami apostolskimi, czego nie można dowieść heretykom – i to jest nasz istotny argument posiadanej prawdy. - str. 25

Pokaż że tak jak św. Franciszek jesteś następcą Klemensa i św. Piotra

Zresztą jeśli jakieś herezje ośmielają się wszczepiać w czasy apostolskie, ażeby uchodzić za pochodzące od Apostołów a stąd przekazujące apostolską tradycję, to możemy im odpowiedzieć: niech ukażą nam początki swych kościołów, niech rozwiną szereg swych biskupów i wykażą, że ich biskupi drogą nieprzerwanego następstwa sięgają samych początków, tak, by pierwszego z nich mianował i poprzedzał któryś z Apostołów lub uczniów apostolskich, stale przebywających z Apostołami. W ten bowiem sposób kościoły apostolskie dowodzą swej powagi. Tak właśnie kościół smyrneński stwierdza, że Polikarp był mianowany przez Jana; rzymski powołuje się na ustanowienie Klemensa przez Piotra, podobnie zresztą wszystkie inne kościoły. Każdy z nich wymienia konkretną osobę powołaną na biskupstwo przez samego Apostoła, a przez to samo na pośredniczącą rolę w przekazywaniu ziarna nauki apostolskiej. Niech heretycy wymyślą coś podobnego, skoro ośmielają się na bluźnierstwo. Cóż może być im wzbronione? Ale nawet gdyby wymyślili, nic nie osiągną. Sama bowiem ich nauka porównana z apostolską, wykaże swą różnorodnością i sprzecznością, że nie pochodzi ona ani od żadnego Apostoła, ani od kogoś z uczniów apostolskich, bo przecież jak Apostołowie, nie różniliby się między sobą w nauczaniu, tak też i uczniowie apostolscy nie nauczaliby czegoś przeciwnego, niż Apostołowie. Tylko ci z uczniów apostolskich nauczali inaczej, którzy sprzeniewierzyli się Apostołom. Na tę to właśnie zgodność nauki będą się powoływać zawsze kościoły, które nie mogą udowodnić swego bezpośredniego założenia przez Apostoła, czy też ucznia apostolskiego, ponieważ powstały o wiele później, a zresztą ciągle powstają, ale które wyznając jedną i tę samą wiarę, mocą pokrewieństwa doktrynalnego nie mniej od tamtych uważają się za apostolskie. Niech więc wszystkie herezje udowodnią swój apostolski charakter, jaki przysługuje z obydwóch punktów widzenia naszym kościołom. Tego jednak charakteru nie mają, a czego nie mają, udowodnić nie potrafią, toteż nie przyjmują ich do wspólnoty pokoju i łączności z sobą kościoły, cieszące się obydwoma cechami apostolskimi, nie przyjmują zaś z powodu odmienności nauki, nie mogącej żadną miarą uchodzić za naukę Apostołów.
- 33-34

Jeśli nie możesz to jesteś heretykiem, który odpowie przed Bogiem za plucie na Pismo. Możesz powoływać się ile chcesz że ,,Pismo to moja legitymizacja", ale i na Pismo diabeł się powoływał gdy kusił Jezusa. Bez tej legitymizacji udowadniasz to szatan jest sprawcom twej nauki

Powstaje jednak pytanie: pod czyim kierunkiem rodzi się fałszywa interpretacja tych części Pisma św., które przyczyniają się do powstania herezji? Oczywiście, że jest to sprawa diabła (123). - 40

Zresztą sam Luter powiedział kto zapoczątkował reformację


Któż z nas, głosząc to, co głosił, zważał na to, co czyni; czy mogliśmy przewidzieć, ile niedoli, zepsucia, zgorszenia, bluźnierstwa, niewdzięczności i niegodziwości z tego wyniknie...Widzimy oto jak szlachta, mieszczanie i chłopi religię depczą, a duchownych swoich wyganiają i na śmierć głodową skazują! Nic we mnie większym ani poważniejszym przedmiotem ataku [Diabła] ponad nauki moje, odkąd ta oto myśl we mnie powstała: to ty jesteś jedynym tego wszystkiego sprawcą. - Warren H. Carroll, Historia Chrześcijaństwa Tom IV Podział Chrześcijaństwa, Wektory, Bielany Wrocławskie 2011, s. 195-196


Awatar użytkownika
KAAN
Posty: 17950
Rejestracja: 12 sty 2008, 11:49
wyznanie: Kościół Wolnych Chrześcijan
Gender: Male
Kontaktowanie:

Re: Koryntian 3;15

Postautor: KAAN » 16 cze 2017, 19:07

keres1372 pisze:
Opierasz się o Tertuliana heretyka?
Gdy to napisał nie był heretykiem,
A skąd wiesz co myślał jak pisał to co pisał?
Ja nie opieram się o tradycję, ale o Słowo Boże.
A Słowo Boże nakazuje przestrzegać Tradycji
To nieprawda, nie pokazałeś tej nauki w Biblii.
Zresztą to nie wystarczy, nie masz autorytetu, legitymacji, czegokolwiek
Mnie wystarczy Słowo Boże, ty możesz sprawdzać paszporty od tego nie przybędzie ci autorytetu.
Wykaż ze twoja ideologia czyśćca ma podstawy w Biblii.
Z radością jednak jako zakładnik herezji jedną księgę odrzuciłeś, zignorowałeś że św. Paweł modli się za Onezyfora,
Do tej pory nie wykazałeś herezji w mojej wierze, rzucasz puste słowa, od tego nie przybędzie ci powagi i autorytetu. Nie ma żadnej przesłanki że Onezyfor nie żył w czasie pisania listu.
I to twierdzenie nie oznacza że ogień jest ocaleniem, ale w kontekście oznacza, ze chodzi o stratę jaką ponosi pogorzelec.
Nawet przyjmując twoją interpretacje to sam widzisz że człowiek niedoskonały który ma zniszczone dzieło, doznaje oczyszczenia.
Nie doznaje oczyszczenia, bo już jest czysty z powodu zbawienia. Tekst nie mówi o oczyszczeniu.
Dyskusja z katolikiem na tematy biblijne do niczego nie prowadzi, bo katolik uwarunkowany jest wymysłami swoich mentorów którzy nawymyślali mnóstwo herezji i głupot, które potem wtłoczyli do umysłów swoich wiernych.
Kaan, człowiek żyjący 1200 lat przed Lutrem opisał dokładnie jacy będą protestanci,[/quote]Słowo Boże przewidziało jacy będą katolicy:

I List do Tymoteusza 4:1 A Duch wyraźnie mówi, że w późniejszych czasach odstąpią niektórzy od wiary i przystaną do duchów zwodniczych i będą słuchać nauk szatańskich,
2 Uwiedzeni obłudą kłamców, naznaczonych w sumieniu piętnem występku,
3 Którzy zabraniają zawierania związków małżeńskich, przyjmowania pokarmów, które stworzył Bóg, aby wierzący oraz ci, którzy poznali prawdę, pożywali je z dziękczynieniem.

No i gdzie tu jest jakaś tradycja? A gdzie napisano, że cokolwiek pozostanie niespisane co jest uznane przez Boga za istotne dla naszego zbawienia i uświęcenia? Przeciwnie, Słowo uczy że tylko to co spisano jest podstawą do rozstrzygania sporów doktrynalnych:
... ale Tradycja jeśli Pismu nie zaprzecza, jest też dobra.
Tyle że zaprzecza.

Dlatego zróbmy to inaczej, jaka jest twoja legitymizacja, aby tłumaczyć Pismo?
Ja nie tłumaczę ale wykładam, a moja legitymacja opiera się o Słowo Boże. A jaka jest twoja legitymacja?

Jeśli nie możesz to jesteś heretykiem, który odpowie przed Bogiem za plucie na Pismo.
Wygląda na to że to ty plujesz na Pismo i wykręcasz jego znaczenie wpychając znaczenie którego w nim niema.

Możesz powoływać się ile chcesz że ,,Pismo to moja legitymizacja", ale i na Pismo diabeł się powoływał gdy kusił Jezusa. Bez tej legitymizacji udowadniasz to szatan jest sprawcom twej nauki
Robisz dokładnie to co diabeł, oskarżasz dzieci Boże nie znając Ewangelii zbawienia, służysz szatanowi który kłamie od początku, jest ojcem kłamstwa. Gdzie jest twój autorytet?


Albowiem łaską zbawieni jesteście, przez wiarę i to nie z was, Boży to dar, nie z uczynków, aby się ktoś nie chlubił.
Awatar użytkownika
Zbyszekg4
Posty: 13005
Rejestracja: 06 lut 2010, 15:00
wyznanie: Kościół Adwentystów Dnia Siódmego
Lokalizacja: Bielsko-Biała
O mnie: Jn 3,16-17 + Ap 21,1-4 = Maranatha!
czyli: zbawiony dzięki Bożej miłości,
wierzący w nastanie nowej rzeczywistości,
oczekujący powtórnego przyjścia Pana Jezusa!
Gender: Male
Kontaktowanie:

Re: Koryntian 3;15

Postautor: Zbyszekg4 » 16 cze 2017, 19:20

kontousunięte1 pisze:Zbyszek, a z jakiego komentarza cytujesz?
Ten, który przepisałam masz w swojej Biblii (wiem, że masz to wydanie, bo dzięki tobie i ja je kupiła).
Jednak przyznasz chyba, że tak czy siak nie jest to werset, na którym można budować naukę o czyśćcu?!

Janek dobrze wybadał, że to Komentarz do NT, autorstwa Williama Barcley'a.
Trudno o lepszy!!

Pewnie, że nauki o czyśćcu nie można zbudować w oparciu o słowa o chrzcie za umarłych.


Zapewniam was: Wszystko, co zrobiliście dla jednego z tych najmniejszych moich braci, zrobiliście dla Mnie - powiedział Jezus [Mt 25,40]
INTERNETOWE ROZMAITOŚCI - mój blog
Obrazek
siepomaga.pl - DOŁĄCZ I POMAGAJ TV LEKCJE BIBLIJNEKURSY BIBLIJNE
Staram się zadowolić wszystkich we wszystkim, dbając nie o to, co mi służy, lecz co służy innym, bo zależy mi na ich zbawieniu - napisał Paweł [1Kor 10,33]
Awatar użytkownika
keres1372
Posty: 166
Rejestracja: 25 kwie 2015, 01:51
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Re: Koryntian 3;15

Postautor: keres1372 » 17 cze 2017, 00:22

A skąd wiesz co myślał jak pisał to co pisał?


Był sługą Kościoła, pisał w jego obronie

To nieprawda, nie pokazałeś tej nauki w Biblii.


Wykazałem, lecz jak odpowiedzieć na argument: Hurr durr to że jest napisane o tradycji, nie oznacza że to tradycja?

Mnie wystarczy Słowo Boże, ty możesz sprawdzać paszporty od tego nie przybędzie ci autorytetu.


O takich mówi Pismo

16 jak również we wszystkich listach, w których mówi o tym. Są w nich trudne do zrozumienia pewne sprawy, które ludzie niedouczeni i mało utwierdzeni opacznie tłumaczą, tak samo jak i inne Pisma9, na własną swoją zgubę. [2P 3.16]
Do tej pory nie wykazałeś herezji w mojej wierze, rzucasz puste słowa, od tego nie przybędzie ci powagi i autorytetu. Nie ma żadnej przesłanki że Onezyfor nie żył w czasie pisania listu.


Fakt że nie jesteś katolikiem to 100% dowód że jesteś heretykiem ;) Nie ma żadnej... prócz faktu że mówi o nim w czasie przeszłym i nakazuje pozdrowić dom Onezyfora, ale nie jego.

Nie doznaje oczyszczenia, bo już jest czysty z powodu zbawienia. Tekst nie mówi o oczyszczeniu.


Ocaleje, lecz jakby przez ogień, nie wyjdzie póki nie odda ostatni grosz itp itd.

Słowo Boże przewidziało jacy będą katolicy:
I List do Tymoteusza 4:1 A Duch wyraźnie mówi, że w późniejszych czasach odstąpią niektórzy od wiary i przystaną do duchów zwodniczych i będą słuchać nauk szatańskich,
2 Uwiedzeni obłudą kłamców, naznaczonych w sumieniu piętnem występku,
3 Którzy zabraniają zawierania związków małżeńskich, przyjmowania pokarmów, które stworzył Bóg, aby wierzący oraz ci, którzy poznali prawdę, pożywali je z dziękczynieniem.

Czy mowa o nas? Czy o tobie? My mamy łączność z I papieżem, św. Piotrem, a wy... wy z niczym nie macie łączności, nawet z Lutrem czy z Kalwinem

Zresztą nawet nie znają szacunku dla swoich przełożonych. Z tego też powodu u heretyków nie ma schizm, ponieważ nawet jeśli istnieją, nie można ich rozpoznać. Schizmy stanowią u nich istotę jedności. Skłamałbym, jeśli powiedziałbym, że nawet nie różnią się oni od swych przywódców, bo każdy zmienia sobie samowolnie to wszystko co mu przekazano, tak zresztą, jak samowolnie postępował ich założyciel. - 42

Ja nie tłumaczę ale wykładam, a moja legitymacja opiera się o Słowo Boże.


To nie legitymizacja a dowód że jesteś heretykiem. 20 To przede wszystkim miejcie na uwadze, że żadne proroctwo Pisma nie jest dla prywatnego wyjaśnienia8. 21 Nie z woli bowiem ludzkiej zostało kiedyś przyniesione proroctwo, ale kierowani Duchem Świętym mówili Boga święci ludzie.[2P 1,20-21] Nie masz prawa tłumaczyć Pisma, robisz to na własna zgubę, a do tej żałosnej zguby prowadzisz innych ludzi. Wiec że ojcem twej nauki jest szatan, to on jest sprawcą schizm i herezji.

A jaka jest twoja legitymacja?


Moja? Ja nie mam żadnej! Ale mój Kościół ma i dostał ją od samego Boga - coś o czym herezje mogą pomarzyć - gdyż został przez niego założony 8 Otóż i Ja tobie powiadam: Ty jesteś Piotr [czyli Skała], i na tej Skale zbuduję Kościół mój, a bramy piekielne go nie przemogą. 19 I tobie dam klucze królestwa niebieskiego; cokolwiek zwiążesz na ziemi, będzie związane w niebie, a co rozwiążesz na ziemi, będzie rozwiązane w niebie».[Mt 16,8-19] Ustanowiono biskupów by dbali o owce Uważajcie na samych siebie i na całe stado, nad którym Duch Święty ustanowił was
biskupami, abyście kierowali Kościołem Boga, który On nabył własną krwią.”/Dz 20,28/I nakazano im posłuszeństwo Bądźcie posłuszni waszym przełożonym i bądźcie im ulegli, ponieważ oni czuwają nad duszami waszymi i muszą zdać sprawę z tego.”/Hbr 13,17a/

Tak więc Kannie, jesteś heretykiem co odrzuca Boży Kościół przez zatwardziałość. Zejdź z tej drogi, bo łamiesz Biblijne nakazy.

Wygląda na to że to ty plujesz na Pismo i wykręcasz jego znaczenie wpychając znaczenie którego w nim niema.


Nie moje nie twoje to prawo by Biblię tłumaczyć, ale zadanie Kościoła Boga. Odrzucając to popadasz w herezję i to zgubną

Robisz dokładnie to co diabeł, oskarżasz dzieci Boże nie znając Ewangelii zbawienia, służysz szatanowi który kłamie od początku, jest ojcem kłamstwa.


I cię okłamał, a właściwie cię złamał. Przekonał cię że siły piekielne zajęły Kościół Boga i stałeś się heretykiem. Jesteś jak Marcjon, Hus, Luter, Kalwin, Moron, Waldens. Wiec że każdy mówił jak ty i każdy głosił co innego. Bo schizmy herezji to chleb codzienny. Dlatego zejdź z tej drogi i powróć na łono Kościoła. Głupota jest wierzyć że ty, zwykły śmiertelnik odkryłeś coś po 2000 lat, czego największe umysły teologiczne z Duchem Świętym nie odkryły.

Gdzie jest twój autorytet?


Ech! Ok, pomogę ci

Zresztą jeśli jakieś herezje ośmielają się wszczepiać w czasy apostolskie, ażeby uchodzić za pochodzące od Apostołów a stąd przekazujące apostolską tradycję, to możemy im odpowiedzieć: niech ukażą nam początki swych kościołów, niech rozwiną szereg swych biskupów i wykażą, że ich biskupi drogą nieprzerwanego następstwa sięgają samych początków, tak, by pierwszego z nich mianował i poprzedzał któryś z Apostołów lub uczniów apostolskich, stale przebywających z Apostołami. W ten bowiem sposób kościoły apostolskie dowodzą swej powagi. - Tertulian

A teraz od góry na dół prześledź historię, a potem wykaż swoją legitymizację, jedyną, aby inny samozwańczy nauczyciel nie mógł się na nią też powołać

267. Franciszek 13-03-2013 - OBECNIE
266. Benedykt XVI 19-IV-2005 - 28-02-2013 (rezygnacja)
265. Jan Paweł II, bł. 16-X-1978 - 02-IV-2005
264. Jan Paweł I 26-VIII-1978 - 28-IX-1978
263. Paweł VI 21-VI-1963 - 6-VIII-1978
262. Jan XXIII, bł. 28-X-1958 - 3-VI-1963
261. Pius XII 2-III-1939 - 9-X-1958
260. Pius XI 6-II-1922 - 10-II-1939
259. Benedykt XV 3-IX-1914 - 22-I-1922
258. Pius X, św. 4-VIII-1903 - 20-VIII-1914
257. Leon XIII 20-II-1878 - 20-VII-1903
256. Pius IX, bł. 16-VI-1846 - 7-II-1878
255. Grzegorz XVI 2-II-1831 - 1-VI-1846
254. Pius VIII 31-III-1829 - 30-XI-1830
253. Leon XII 28-IX-1823 - 10-II-1829
252. Pius VII 14-III-1800 - 20-VII-1823
251. Pius VI 15-II-1775 - 29-VIII-1799
250. Klemens XIV 19-V-1769 - 22-IX-1774
249. Klemens XIII 6-VII-1758 - 2-II-1769
248. Benedykt XIV 17-VIII-1740 - 3-V-1758
247. Klemens XII 12-VII-1730 - 6-II-1740
246. Benedykt XIII 29-V-1724 - 21-II-1730
245. Innocenty XIII 8-V-1721 - 7-III-1724
244. Klemens XI 23-XI-1700 - 19-III-1721
243. Innocenty XII 12-VII-1691 - 27-IX-1700
242. Aleksander VIII 6-X-1689 - 1-II-1691
241. Innocenty XI, bł. 21-IX-1676 - 12-VIII-1689
240. Klemens X 29-IV-1670 - 22-VII-1676
239. Klemens IX 20-VI-1667 - 9-XII-1669
238. Aleksander VII 7-IV-1655 - 22-V-1667
237. Innocenty X 15-IX-1644 - 1-I-1655
236. Urban VIII 6-VIII-1623 - 29-VII-1644
235. Grzegorz XV 9-II-1621 - 8-VII-1623
234. Paweł V 16-V-1605 - 28-I-1621
233. Leon XI 1-IV-1605 - 27-IV-1605
232. Klemens VIII 30-I-1592 - 5-III-1605
231. Innocenty IX 29-X-1591 - 30-XII-1591
230. Grzegorz XIV 5-XII-1590 - 16-X-1591
229. Urban VII 15-IX-1590 - 27-IX-1590
228. Sykstus V 24-IV-1585 - 27-VIII-1590
227. Grzegorz XIII 14-V-1572 - 10-IV-1585
226. Pius V, św. 7-I-1566 - 1-V-1572
225. Pius IV 25-XII-1559 - 9-XII-1565
224. Paweł IV 23-V-1555 - 18-VIII-1559
223. Marcelin II 9-IV-1555 - 1-V-1555
222. Juliusz III 8-II-1550 - 23-III-1555
221. Paweł III 13-X-1534 - 10-XI-1549
220. Klemens VII 19-XI-1523 - 25-IX-1534
219. Hadrian VI 9-I-1522 - 14-IX-1523
218. Leon X 11-III-1513 - 1-XII-1521
217. Juliusz II 1-XI-1503 - 21-II-1513
216. Pius III 22-IX-1503 - 18-X-1503
215. Aleksander VI 11-VIII-1492 - 18-VIII-1503
214. Innocenty VIII 29-VIII-1484 - 25-VII-1492
213. Sykstus IV 9-VIII-1471 - 12-VIII-1484
212. Paweł II 30-VIII-1464 - 26-VII-1471
211. Pius II 19-VIII-1458 - 15-VIII-1464
210. Kalikst III 8-IV-1455 - 6-VIII-1458
209. Mikołaj V 6-III-1447 - 24-III-1455
208. Eugeniusz IV 3-III-1431 - 23-II-1447
207. Marcin V 11-XI-1417 - 20-II-1431
206. Grzegorz XII 30-XI-1406 - 4-VII-1415
205. Innocenty VII 17-X-1404 - 6-XI-1406
204. Bonifacy IX 2-XI-1389 - 1-X-1404
203. Urban VI 8-IV-1378 - 15-X-1389
202. Grzegorz XI 30-XII-1370 - 27-III-1378
201. Urban V, bł. 28-IX-1362 - 19-XII-1370
200. Innocenty VI 18-XII-1352 - 12-IX-1362
199. Klemens VI 7-V-1342 - 6-XII-1352
198. Benedykt XII 20-XII-1334 - 25-IV-1342
197. Jan XXII 7-VIII-1316 - 4-XII-1334
196. Klemens V 5-VI-1305 - 20-IV-1314
195. Benedykt XI, bł. 22-X-1303 - 7-VII-1304
194. Bonifacy VIII 24-XII-1294 - 11-X-1303
193. Celestyn V, św. 5-VII-1294 - 13-XII-1294
192. Mikołaj IV 22-II-1288 - 4-IV-1292
191. Honoriusz IV 2-IV-1285 - 3-IV-1287
190. Marcin IV 22-II-1281 - 28-III-1285
189. Mikołaj III 25-X-1277 - 22-VIII-1280
188. Jan XXI 8-IX-1276 - 20-V-1277
187. Hadrian V 11-VII-1276 - 18-VIII-1276
186. Innocenty V, bł. 21-I-1276 - 22-VI-1276
185. Grzegorz X, bł. 1-IX-1271 - 10-I-1276
184. Klemens IV 5-II-1265 - 29-XI-1268
183. Urban IV 29-VIII-1261 - 2-X-1264
182. Aleksander IV 12-XII-1254 - 25-V-1261
181. Innocenty IV 25-VI-1243 - 7-XII-1254
180. Celestyn IV 25-X-1241 - 10-XI-1241
179. Grzegorz IX 19-III-1227 - 22-VIII-1241
178. Honoriusz III 18-VII-1216 - 18-III-1227
177. Innocenty III 8-I-1198 - 16-VII-1216
176. Celestyn III 30-III-1191 - 8-I-1198
175. Klemens III 19-XII-1187 - III-1191
174. Grzegorz VIII 21-X-1187 - 17-XII-1187
173. Urban III 25-XI-1185 - 20-X-1187
172. Lucjusz III 1-IX-1181 - 25-IX-1185
171. Aleksander III 7-IX-1159 - 30-VIII-1181
170. Hadrian IV 4 lub 5-XII-1154 - 1-IX-1159
169. Anastazy IV 12-VII-1153 - 3-XII-1154
168. Eugeniusz III, bł. 15-II-1145 - 8-VII-1153
167. Lucjusz II 12-III-1144 - 15-II-1145
166. Celestyn II 26-IX-1143 - 8-III-1144
165. Innocenty II 14-II-1130 - 25-I-1143
164. Honoriusz II 21-XII-1124 - 13-II-1130
163. Kalikst II 2-II-1119 - 13-XII-1124
162. Gelazjusz II 24-I-1118 - 29-I-1119
161. Paschalis II 13 lub 14-VIII-1099 - 21-I-1118
160. Urban II, bł. 12-III-1088 - 29-VII-1099
159. Wiktor III, bł. 24-V-1086 - 16-IX-1087
158. Grzegorz VII, św. 22-IV-1073 - 25-V-1085
157. Aleksander II 1-X-1061 - 21-IV-1073
156. Mikołaj II 24-I-1059 - 27-VII-1061
155. Stefan IX (X) 3-VIII-1057 - 29-III-1058
154. Wiktor II 13-IV-1055 - 28-VII-1057
153. Leon IX, św. 12-II-1049 - 19-IV-1054
152. Damazy II 17-VII-1048 - 9-VIII-1048
151. Benedykt IX 8-XI-1047 - 17-VII-1048
150. Klemens II 24 lub 25-XII-1046 - 9-X-1047
149. Grzegorz VI 5-V-1045 - 20-XII-1046
148. Benedykt IX 10-IV-1045 - 1-V-1045
147. Sylwester III 20-I-1045 - 10-V-1045
146. Benedykt IX X-1032 - IX-1044
145. Jan XIX między 12-IV-a 10-V-1024 - 1032
144. Benedykt VIII 18-V-1012 - 9-IV-1024
143. Sergiusz IV 31-VII-1009 - 12-V-1012
142. Jan XVIII I-1004 - VII-1009
141. Jan XVII VI-1003 - XII-1003
140. Sylwester II 2-IV-999 - 12-V-1003
139. Grzegorz V 3-V-996 - 18-II-999
138. Jan XV VIII-985 - III-996
137. Jan XIV XII-983 - 20-VIII-984
136. Benedykt VII X-974 - 10-VII-983
135. Benedykt VI 19-I-973 - VI-974
134. Jan XIII 1-X-965 - 6-IX-972
133. Benedykt V 22-V-964 - 4-VII-965
132. Leon VIII 4 lub 6-XII-963 - 1-III-965
131. Jan XII 16-XII-955 - 14-V-964
130. Agapit II 10-V-946 - XII-955
129. Marynus II 30-X-942 - V-946
128. Stefan VIII(IX) 14-VII-939 - X-942
127. Leon VII 3-I-936 - 13-VII-939
126. Jan XI II lub III-931 - XII-935
125. Stefan VII(VIII) XII-928 - II-931
124. Leon VI V-928 - XII-928
123. Jan X III-914 - III-928
122. Lando VII-913 - II-914
121. Anastazy III IV-911 - VI-913
120. Sergiusz III 29-I-904 - 14-IV-911
119. Leon V VII-903 - IX-904
118. Benedykt IV I lub II-900 - VII-903
117. Jan IX I-898 - I-900
116. Teodor II XII-897 - XII-897
115. Roman VIII-897 - XI-897
114. Stefan VI(VII) V-896 - VIII-897
113. Bonifacy VI IV-896 - IV-896
112. Formosus 6-X-891 - 4-IV-896
111. Stefan V(VI) IX-885 - 14-IX-891
110. Hadrian III, św. 17-V-884 - IX-885
109. Marynus I 16-XII-882 - 15-V-884
108. Jan VIII 14-XII-872 - 16-XII-882
107. Hadrian II 14-XII-867 - 14-XII-872
106. Mikołaj I, św. 24-IV-858 - 13-XI-867
105. Benedykt III 29-IX-855 - 17-IV-858
104. Leon IV, św. 10-IV-847 - 17-VII-855
103. Sergiusz II I-844 - 27-I-847
102. Grzegorz IV 827 - I-844
101. Walentyn VIII-827 - IX-827
100. Eugeniusz II II-V-824 - VIII-827
99. Paschalis I, św. 25-I-817 - 11-II-824
98. Stefan IV(V) 22-VI-816 - 24-I-817
97. Leon III, św. 26 lub 27-XII-795 - 12-VI-816
96. Hadrian I 1 lub 9-II-772 - 25-XII-795
95. Stefan III(IV) 1 lub 7-VIII-768 - 24-I-772
94. Paweł I, św, 29-V-757 - 28-VI-767
93. Stefan II(III) 26-III-752 - 26-IV-757
92. Stefan II 22 lub 23-III-752 - 25 lub 26-III-752
91. Zachariasz, św. 10-XII-741 - 22-III-752
90. Grzegorz III, św. 18-III-731 - XI-741
89. Grzegorz II, św. 19-V-715 - 11-II-731
88. Konstantyn I 25-III-708 - 9-IV-715
87. Syzyniusz 15-I-708 - 4-II-708
86. Jan VII 1-III-705 - 18-X-707
85. Jan VI 30-X-701 - 11-I-705
84. Sergiusz I, św. 15-II-687 - 9-IX-701
83. Konon 21-X-686 - 21-IX-687
82. Jan V 23-VII-685 - 2-VIII-686
81. Benedykt II, św. 26-VI-684 - 8-V-685
80. Leon II, św. 17-VIII-682 - 3-VII-683
79. Agaton, św. 27-VI-678 - 10-I-681
78. Donus 2-XI-676 - 11-IV-678
77. Adeodat II 11-IV-672 - 17-VI-676
76. Witalian, św. 30-VI-657 - 27-I-672
75. Eugeniusz I, św. 10-VIII-654 - 2-VI-657
74. Marcin I, św. VII-649 - 16-IX-655
73. Teodor I 24-XI-642 - V-649
72. Jan IV 24-XII-640 - 12-X-642
71. Seweryn 28-V-640 - 2-VIII-640
70. Honoriusz I 27-X-625 - 12-X-638
69. Bonifacy V 23-XII-619 - 25-X-625
68. Adeodat I (Deusdedit ), św 19-X-615 - 8-XI-618
67. Bonifacy IV, św. 25-VIII-608 - 8-V-615
66. Bonifacy III 19-II-607 - 22-XI-607
65. Sabinian 13-IX-604 - 22-II-606
64. Grzegorz I, św. 3-IX-590 - 12-III-604
63. Pelagiusz II 26-XI-579 - 7-II-590
62. Benedykt I 2-VI-575 - 30-VII-579
61. Jan III 17-VII-561 - 13-VII-574
60. Pelagiusz I 16-IV-556 - 4-III-561
59. Wigiliusz 29-III-537 - 7-VI-555
58. Sylweriusz, św. 1-VI-536 - III-537
57. Agapit I, św. 13-V-535 - 22-IV-536
56. Jan II 2-I-533 - 8-V-535
55. Bonifacy II 22-IX-530 - 17-X-532
54. Feliks IV (III), św. 12-VII-526 - 22-IX-530
53. Jan I, św. 13-VIII-523 - 18-V-526
52. Hormizdas, św. 20-VII-514 - 6-VIII-523
51. Symmachus (Symmach), św. 22-XI-498 - 19-VII-514
50. Anastazy II 24-XI-496 - 19-XI-498
49. Gelazjusz I, św. 1-III-492 - 21-XI-496
48. Feliks III (II), św. 13-III-483 - 1-III-492
47. Symplicjusz, św. 3-III-468 - 10-III-483
46. Hilary, św. 19-XI-461 - 29-II-468
45. Leon I, św. 29-IX-440 - 10-XI-461
44. Sykstus III, św. 31-VII-432 - 19-VIII-440
43. Celestyn I, św. 10-IX-422 - 27-VII-432
42. Bonifacy I, św. 28 lub 29-XII-418 - 4-IX-422
41. Zosymus (Zozym), św. 18-III-417 - 26-XII-418
40. Innocenty I, św. 22-XII-401 - 12-III-417
39. Anastazy I, św. 27-XI-399 - 19-XII-403
38. Syrycjusz, św. XII-384 - 26-XI-399
37. Damazy I, św. 1-X-366 - 11-XII-384
36. Liberiusz 17-V-352 - 24-IX-366
35. Juliusz I, św. 6-II-337 - 12-IV-352
34. Marek, św. 18-I-336 - 7-X-336
33. Sylwester I, św. 31-I-314 - 31-XII-335
32. Milcjades, św. 2-VII-311 - 11-I-314
31. Euzebiusz, św. 18-IV-309 - 17-VIII-309
30. Marceli I, św. 27-V-308 - 16-I-309
29. Marcelin, św. 30-VI-296 - 25-X-304
28. Kajus (Gajus), św. 17-XII-283 - 22-IV-296
27. Eutychian, św. 4-I-275 - 7-XII-283
26. Feliks I, św. 5-I-269 - 30-XII-274
25. Dionizy, św. 22-VII-260 - 26-XII-268
24. Sykstus II, św. 30-VIII-257 - 6-VIII-258
23. Stefan I, św. 12-V-254 - 2-VIII-257
22. Lucjusz I, św. 25-VI-253 - 5-III-254
21. Korneliusz, św. III-251 - VI-253
20. Fabian, św. 10-I-236 - 20-I-250
19. Anterus, św. 21-XI-235 - 3-I-236
18. Poncjan, św. 21-VII-230 - 28-IX-235
17. Urban I, św. 222 - 230
16. Kalikst I, św. 217 - 222
15. Zefiryn, św. 199 - 217
14. Wiktor I, św. 189 - 199
13. Eleuter (Eleuteriusz), św. ok. 175 - 189
12. Soter, św. ok. 166 - ok. 175
11. Anicet, św. ok. 155 - ok. 166
10. Pius I, św. ok. 140 - ok. 155
9. Hyginius, św. ok. 136 - ok. 140
8. Telesfor, św. ok. 125 - ok. 136
7. Sykstus I, św. ok. 115 - ok. 125
6. Aleksander I, św. ok. 105 - ok. 115
5. Ewaryst, św. ok. 97 - ok. 105
4. Klemens, św. ok. 88 - ok. 97
3. Anaklet I, św. ok. 76 - ok. 88
2. Linus, św. ok. 67 - ok. 76
1. Piotr, św. ok. 32 - ok. 67


kontousunieteMtl
Posty: 1621
Rejestracja: 02 kwie 2017, 13:11
wyznanie: nie chce podawać
Gender: Female
Kontaktowanie:

Re: Koryntian 3;15

Postautor: kontousunieteMtl » 17 cze 2017, 10:27

@ keres1372


Cala ta twoja wiedza o papiezach i waszej tradycji jest - owszem - imponujaca, tyle tylko, ze w ten sposob probujesz przycmic Slowo Boze, ktore jest ponad ludzka wiedza i mowi o rzeczach swietych, ktorych nigdy nie bylo wam dane pojac, jako, ze wasze uszy nie moga scierpiec zdrowej nauki i zwrocaja sie ku basniom.

Wasze autorytety to zmuszani do zycia wbrew naturze dewianci, dopuszczajacy sie najokrutniejszych podlosci wobec blizniego.

Nauka religii katolickiej powinna byc w zwiazku z powyzszym zakazana i karana . To gwalt na umyslach dzieci ...powodujacy najczesciej nieodwracalne spustoszenia w ludzkiej psychice, ktore jedynie z woli Bozej moga byc odwrocone.

Zarzucanie protestantom herezji jest dowodem czystego diabelstwa i swiadczy wyraznie, czym jest dla katolika Slowo Boze...Jest Ono dla was tym samym ,czym bylo dla ojca klamstwa czyli srodkiem do celu, jakim jest wladza i kasa w twoim rzymskim kosciele.

Manipulujesz Slowem Bozym i probujesz pozbawic Slowo Boga swietosci ,stawiajac przed nim nedzne slowo twoich ludzkich autorytetow.

Protestanci tego nie robia. Sa chrzescijanami wzrastajacymi w wierze pod opieka Ducha Sw. i dzieki temu wydaja owoce Ducha , ktore sa znakiem rozpoznawczym w calym szatanskim swiecie, ktory nienawidzi Prawdy tak jak wasze katolickie autorytety.

Wy nazywacie to herezja i brniecie konsekwentnie w swiat swoich fantazji na temat Boga ,ignorujac Jego Slowo i Jego dzieci, ktore, tak jak Piotr, tworza Kosciol Chrystusa i tak jak on otrzymuja klucze do Jego Krolestwa, stajac sie domownikami Domu Ojca.


18 bo przez Niego jedni i drudzy w jednym Duchu mamy przystęp do Ojca.
19 A więc nie jesteście już obcymi i przychodniami, ale jesteście współobywatelami świętych i domownikami Boga - 20 zbudowani na fundamencie apostołów i proroków, gdzie kamieniem węgielnym jest sam Chrystus Jezus. 21 W Nim zespalana cała budowla rośnie na świętą w Panu świątynię, 22 w Nim i wy także wznosicie się we wspólnym budowaniu, by stanowić mieszkanie Boga przez Ducha.

List do Efezjan , rozdzial 2.


Czy ty rowniez mozesz - z reka na sercu - powiedziec o sobie, ze jestes domownikiem Boga ...?...ze tak jak Piotr otrzymales klucze do Krolestwa Bozego...?...bo przeciez na tym polega zbawienie .

Czy twoj ulubiony autorytet, Tertulian , tez tak wierzyl i nauczal...?

A wszyscy papieze czego was nauczyli...? Wbrew nauce i Objawieniu Chrystusa uzurpowali sobie wylaczne prawo do tych "kluczy" a wam zaoferowali platne odpusty i duchowa glodowke z dala od zdrowego pokarmu duchowego jakim jest Slowo Boze zapisane w Biblii.




Twoje argumenty ,keres1372, nie trafiaja do mnie , w przeciwienstwie do rzeczowych, opartych na Biblii argumentow KAANA.

Oczywiscie nie zamierzam z toba na ten temat dyskutowac. Stoje z boku i "przysluchuje sie " waszej dyskusjii.

Potraktuj ten post jako moj feedback.



Wróć do „Teologia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości