Wiara nie wystarczy do zbawienia?

Rozmowa o teologicznych różnicach międzywyznaniowych
Awatar użytkownika
Rembov
Posty: 20012
Rejestracja: 21 sty 2009, 14:10
wyznanie: Kościół Katolicki
Gender: Male
Kontaktowanie:

Wiara nie wystarczy do zbawienia?

Postautor: Rembov » 26 maja 2015, 18:54

Ktoś może mnie oświecić czy nauka protestancka uległa zmianie?

Bo przez długie lata przekonywano tutaj na forum, że "wiara wystarcza do zbawienia" (żywa oczywiście), a tutaj nagle KAAN mi stwierdził, że wiara nie jest wystarczająca.


Siła argumentów jest bezsilna wobec argumentu siły.
Awatar użytkownika
Oliwka
Posty: 909
Rejestracja: 04 maja 2012, 13:12
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Oliwka » 26 maja 2015, 20:44

A jestes zbawiony ?


Ps 52:10 " Ja jestem jak oliwka zielona w domu Bożym;Zaufałem łasce Bożej na wieki wieków."
http://biblia.phorum.pl/viewtopic.php?f=12&t=24
NACHASZ Eden
http://biblia.phorum.pl/viewtopic.php?f ... =Telegonia
Oberyn.
Posty: 3798
Rejestracja: 04 sty 2013, 00:03
wyznanie: Protestant
Lokalizacja: Lubin
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: Oberyn. » 26 maja 2015, 21:22

Nic się nie zmieniło w dwóch kwestiach: nauczaniu, że jesteśmy zbawieni z Łaski i w tym, że nie pojmujesz nauczania protestanckiego nt. zbawienia z wiary i kwestii uczynków.

Najprościej jest odesłać do Pisma:
Albowiem łaską zbawieni jesteście przez wiarę, i to nie z was: Boży to dar; 2;8

który dał samego siebie za nas, aby nas wykupić od wszelkiej nieprawości i oczyścić sobie lud na własność, gorliwy w dobrych uczynkach. Tyt. 2;14

Najprościej rzecz biorąc i mówiąc łopatologicznie wiara jest źródłem dobrych uczynków. Są one potwierdzeniem prawdziwej wiary, bo wiara bez uczynków jest martwa.


św. Robert Bellarmin: "Największą z protestanckich herezji jest pewność."

Biblia: