apostazja

Bieżące aspekty życia w kościołach nieprotestanckich
daniellowh
Posty: 80
Rejestracja: 26 paź 2012, 18:33
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: daniellowh » 02 sty 2013, 18:14

Rembov pisze:
daniellowh pisze:Jak mi się zdaję NT jest taki sam w Biblii Tysiąclecia i w Biblii Warszawskiej, Biblii Gdańskiej ...
A ST też jest taki sam, ale Biblia Tysiąclecia ma dodane księgi tzw. drugiego kanonu ...

Nie. Biblia Warszawska i Gdańska są POZBAWIONE siedmiu ksiąg, które w szesnastym wieku nazwano deuterokanonicznymi, a nie "Biblia Tysiąclecia ma dodane". O tym, że to nie w Bibili Tysiąclecia czy jakiejkolwiek innej katolickiej dodano, ale w Biblii Warszawskiej i Gdańskiej USUNIĘTO część ksiąg, dobitnie świadczą dekrety synodów w Hipponie (393 r.) i Kartaginie (397 r.) oraz soboru Florenckiego (1439 r.), które wymieniają te księgi jako kanoniczne i spisane z natchnienia Ducha Świętego.


Aha, po tej wypowiedzi mogę stwierdzić, że jesteś ślepo zapatrzony w doktrynę KK, poproszę Cię abyś udał się do historii i poczytał sobie jak to naprawdę było.
Każdy nawet katecheta zgodzi się, że istnieje takie księgi jak "drugiego kanonu". Czyli księgi dodane.


Bo jeśli ustami swoimi wyznasz, że Jezus jest Panem, i uwierzysz w sercu swoim, że Bóg wzbudził go z martwych, zbawiony będziesz. (Rzym. 10:9)
Awatar użytkownika
Rembov
Posty: 20012
Rejestracja: 21 sty 2009, 14:10
wyznanie: Kościół Katolicki
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: Rembov » 02 sty 2013, 18:26

daniellowh pisze:
Rembov pisze:
daniellowh pisze:Jak mi się zdaję NT jest taki sam w Biblii Tysiąclecia i w Biblii Warszawskiej, Biblii Gdańskiej ...
A ST też jest taki sam, ale Biblia Tysiąclecia ma dodane księgi tzw. drugiego kanonu ...

Nie. Biblia Warszawska i Gdańska są POZBAWIONE siedmiu ksiąg, które w szesnastym wieku nazwano deuterokanonicznymi, a nie "Biblia Tysiąclecia ma dodane". O tym, że to nie w Bibili Tysiąclecia czy jakiejkolwiek innej katolickiej dodano, ale w Biblii Warszawskiej i Gdańskiej USUNIĘTO część ksiąg, dobitnie świadczą dekrety synodów w Hipponie (393 r.) i Kartaginie (397 r.) oraz soboru Florenckiego (1439 r.), które wymieniają te księgi jako kanoniczne i spisane z natchnienia Ducha Świętego.


Aha, po tej wypowiedzi mogę stwierdzić, że jesteś ślepo zapatrzony w doktrynę KK, poproszę Cię abyś udał się do historii i poczytał sobie jak to naprawdę było.

Historia? Zacytuję Ci historię:

Synod w Hipponie (393 r. n.e.):

(Zarządza się), ażeby poza kanonicznymi księgami Pisma św. Nie czytać niczego w Kościele pod mianem ksiąg Bożych. Księgami kanonicznymi Pisma św. są następujące: Rodzaju, Wyjścia, Kapłańska, Liczb, Powtórzonego Prawa, Jozuego, Sędziów, Rut, cztery księgi Królestw, dwie księgi Kronik, Hioba, Psałterz Dawidowy, pięć ksiąg Salomona, Dwanaście ksiąg prorockich, Izajasza, Jeremiasza, Daniele, Ezechiela, Tobiasza, Judyty, Estery, dwie księgi Ezdrasza, dwie księgi Machabejskie.
Z Nowego zaś Testamentu: cztery księgi Ewangelii, jedna księga Dziejów Apostolskich, trzynaście listów św. Pawła Apostoła, tegoż jeden list do Hebrajczyków, dwa Piotra, trzy Jana, jeden Jakuba, jeden Judy, Apokalipsa Jana.


Synod w Kartaginie (397 r. n.e.) podał ten sam spis dodając do niego zdanie:
Niech to będzie wiadome również bratu i współkapłanowi naszemu św. Bonifacemu, biskupowi miasta Rzymu lub innym biskupom tych terytoriów dla potwierdzenia tego kanonu, ponieważ Ojcowie nam przekazali, że te księgi należy czytać w Kościele.


Sobór Florencki (1439 r. n.e.):
8, 2. Wyznaje, że jeden i ten sam Bóg jest twórcą Starego i Nowego Testamentu, to jest Prawa, Proroków i Ewangelii, ponieważ święci obu Testamentów mówili pod natchnieniem tego samego Ducha Świętego. Ich księgi przyjmuje i czci, a noszą one następujące tytuły:
8, 3. Pięć [Ksiąg] Mojżesza, czyli Rodzaju, Wyjścia, Kapłańska, Liczb, Powtórzonego Prawa; [Księga] Jozuego, Sędziów, Ruth, cztery Królewskie, dwie Kronik, Ezdrasza, Nehemiasza, Tobiasza, Judyty, Estery, Hioba, Psalmy Dawida, Przypowieści, Eklezjastesa, Pieśń nad Pieśniami, Mądrości, Eklezjastyka, Izajasza, Jeremiasza, Barucha, Ezechiela, Daniela, dwunastu Proroków mniejszych, czyli Ozeasza, Joela, Amosa, Abdiasza, Jonasza, Micheasza, Nahuma, Habakuka, Sofoniasza, Aggeusza, Zachariasza, Małachiasza; dwie Machabejskie; 8, 4. cztery Ewangelie: Mateusza, Marka, Łukasza, Jana; czternaście Listów Pawła: do Rzymian, dwa do Koryntian, do Galatów, do Efezjan, do Filipian, dwa do Tesaloniczan, do Kolosan, dwa do Tymoteusza, do Tytusa, do Filemona, do Hebrajczyków; dwa [Listy] Piotra; trzy Jana; jeden Jakuba; jeden Judy; Dzieje Apostolskie i Apokalipsa Jana.


Każdy nawet katecheta zgodzi się, że istnieje takie księgi jak "drugiego kanonu". Czyli księgi dodane.

"Drugiego kanonu" owszem, ale NIGDY "dodane", bo zacytowane przeze mnie dekrety jednoznacznie pokazują, że to nie Kościół katolicki dodał te siedem ksiąg w XVI wieku, lesz to protestanci je USUNĘLI. A określenie "wtórnokanoniczne" oznacza, że pochodzą z drugiego, czyli aleksandryjskiego kanonu ksiag uznawanych przez żydów za natchnione, a nie że rzekomo zostały dodane w czasie Soboru Trydenckiego.


Siła argumentów jest bezsilna wobec argumentu siły.
Albertus
Posty: 9427
Rejestracja: 02 kwie 2008, 20:28
wyznanie: Kościół Katolicki
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: Albertus » 02 sty 2013, 18:27

daniellowh:

Aha, po tej wypowiedzi mogę stwierdzić, że jesteś ślepo zapatrzony w doktrynę KK, poproszę Cię abyś udał się do historii i poczytał sobie jak to naprawdę było.
Każdy nawet katecheta zgodzi się, że istnieje takie księgi jak "drugiego kanonu". Czyli księgi dodane.


Termin "księgi deterokanoniczne" nie oznacza ksiąg dodanych do kanonu ale te księgi co do których istniały w Kościele w pierwszych wiekach przed ustaleniem kanonu przez Kościół, wątpliwości i różnice zdań wśród chrześcijan co do ich natchnienia w przeciwieństwie do grupy ksiąg co do których od początku takich wątpliwości nie było albo były sporadyczne.

W Nowym Testamencie też istnieje taka grupa ksiąg "deterokanonicznych"


2 List Piotra (2P);
2. List Jana (2J);
3. List Jana (3J);
List Judy (Jud);
List Jakuba (Jk);
List do Hebrajczyków (Hbr);
Apokalipsa świętego Jana (Ap).


Zobacz sobie na przykład
tutaj

:)


daniellowh
Posty: 80
Rejestracja: 26 paź 2012, 18:33
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: daniellowh » 02 sty 2013, 18:37

Wikipedia - odpowiedz na wszelkie pytania :D hehehe
DNO


Bo jeśli ustami swoimi wyznasz, że Jezus jest Panem, i uwierzysz w sercu swoim, że Bóg wzbudził go z martwych, zbawiony będziesz. (Rzym. 10:9)
Awatar użytkownika
Rembov
Posty: 20012
Rejestracja: 21 sty 2009, 14:10
wyznanie: Kościół Katolicki
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: Rembov » 02 sty 2013, 18:41

Daniellowh, zacytowałem ci DEKRETY dwóch synodów i jednego soboru. To też jest "dno"? Weź je lepiej wreszcie przeczytaj i zapoznaj z tą historią, do której mnie ciągle odsyłasz.


Siła argumentów jest bezsilna wobec argumentu siły.
daniellowh
Posty: 80
Rejestracja: 26 paź 2012, 18:33
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: daniellowh » 02 sty 2013, 18:42

Rembov pisze:Synod w Hipponie (393 r. n.e.):

Cytat:
(Zarządza się), ażeby poza kanonicznymi księgami Pisma św. Nie czytać niczego w Kościele pod mianem ksiąg Bożych. Księgami kanonicznymi Pisma św. są następujące: Rodzaju, Wyjścia, Kapłańska, Liczb, Powtórzonego Prawa, Jozuego, Sędziów, Rut, cztery księgi Królestw, dwie księgi Kronik, Hioba, Psałterz Dawidowy, pięć ksiąg Salomona, Dwanaście ksiąg prorockich, Izajasza, Jeremiasza, Daniele, Ezechiela, Tobiasza, Judyty, Estery, dwie księgi Ezdrasza, dwie księgi Machabejskie.
Z Nowego zaś Testamentu: cztery księgi Ewangelii, jedna księga Dziejów Apostolskich, trzynaście listów św. Pawła Apostoła, tegoż jeden list do Hebrajczyków, dwa Piotra, trzy Jana, jeden Jakuba, jeden Judy, Apokalipsa Jana.
Rembov pisze:Sobór Florencki (1439 r. n.e.):
Cytat:
8, 2. Wyznaje, że jeden i ten sam Bóg jest twórcą Starego i Nowego Testamentu, to jest Prawa, Proroków i Ewangelii, ponieważ święci obu Testamentów mówili pod natchnieniem tego samego Ducha Świętego. Ich księgi przyjmuje i czci, a noszą one następujące tytuły:
8, 3. Pięć [Ksiąg] Mojżesza, czyli Rodzaju, Wyjścia, Kapłańska, Liczb, Powtórzonego Prawa; [Księga] Jozuego, Sędziów, Ruth, cztery Królewskie, dwie Kronik, Ezdrasza, Nehemiasza, Tobiasza, Judyty, Estery, Hioba, Psalmy Dawida, Przypowieści, Eklezjastesa, Pieśń nad Pieśniami, Mądrości, Eklezjastyka, Izajasza, Jeremiasza, Barucha, Ezechiela, Daniela, dwunastu Proroków mniejszych, czyli Ozeasza, Joela, Amosa, Abdiasza, Jonasza, Micheasza, Nahuma, Habakuka, Sofoniasza, Aggeusza, Zachariasza, Małachiasza; dwie Machabejskie; 8, 4. cztery Ewangelie: Mateusza, Marka, Łukasza, Jana; czternaście Listów Pawła: do Rzymian, dwa do Koryntian, do Galatów, do Efezjan, do Filipian, dwa do Tesaloniczan, do Kolosan, dwa do Tymoteusza, do Tytusa, do Filemona, do Hebrajczyków; dwa [Listy] Piotra; trzy Jana; jeden Jakuba; jeden Judy; Dzieje Apostolskie i Apokalipsa Jana.


WSZYSTKIE TE TEKSTY SĄ NAPISANE PRZEZ KATOLIKÓW, WIĘC RACZEJ BĘDĄ POPIERAŁY SWOJE DOKTRYNY ...


Bo jeśli ustami swoimi wyznasz, że Jezus jest Panem, i uwierzysz w sercu swoim, że Bóg wzbudził go z martwych, zbawiony będziesz. (Rzym. 10:9)
Awatar użytkownika
Rembov
Posty: 20012
Rejestracja: 21 sty 2009, 14:10
wyznanie: Kościół Katolicki
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: Rembov » 02 sty 2013, 18:44

daniellowh pisze:
Rembov pisze:Synod w Hipponie (393 r. n.e.):

Cytat:
(Zarządza się), ażeby poza kanonicznymi księgami Pisma św. Nie czytać niczego w Kościele pod mianem ksiąg Bożych. Księgami kanonicznymi Pisma św. są następujące: Rodzaju, Wyjścia, Kapłańska, Liczb, Powtórzonego Prawa, Jozuego, Sędziów, Rut, cztery księgi Królestw, dwie księgi Kronik, Hioba, Psałterz Dawidowy, pięć ksiąg Salomona, Dwanaście ksiąg prorockich, Izajasza, Jeremiasza, Daniele, Ezechiela, Tobiasza, Judyty, Estery, dwie księgi Ezdrasza, dwie księgi Machabejskie.
Z Nowego zaś Testamentu: cztery księgi Ewangelii, jedna księga Dziejów Apostolskich, trzynaście listów św. Pawła Apostoła, tegoż jeden list do Hebrajczyków, dwa Piotra, trzy Jana, jeden Jakuba, jeden Judy, Apokalipsa Jana.
Rembov pisze:Sobór Florencki (1439 r. n.e.):
Cytat:
8, 2. Wyznaje, że jeden i ten sam Bóg jest twórcą Starego i Nowego Testamentu, to jest Prawa, Proroków i Ewangelii, ponieważ święci obu Testamentów mówili pod natchnieniem tego samego Ducha Świętego. Ich księgi przyjmuje i czci, a noszą one następujące tytuły:
8, 3. Pięć [Ksiąg] Mojżesza, czyli Rodzaju, Wyjścia, Kapłańska, Liczb, Powtórzonego Prawa; [Księga] Jozuego, Sędziów, Ruth, cztery Królewskie, dwie Kronik, Ezdrasza, Nehemiasza, Tobiasza, Judyty, Estery, Hioba, Psalmy Dawida, Przypowieści, Eklezjastesa, Pieśń nad Pieśniami, Mądrości, Eklezjastyka, Izajasza, Jeremiasza, Barucha, Ezechiela, Daniela, dwunastu Proroków mniejszych, czyli Ozeasza, Joela, Amosa, Abdiasza, Jonasza, Micheasza, Nahuma, Habakuka, Sofoniasza, Aggeusza, Zachariasza, Małachiasza; dwie Machabejskie; 8, 4. cztery Ewangelie: Mateusza, Marka, Łukasza, Jana; czternaście Listów Pawła: do Rzymian, dwa do Koryntian, do Galatów, do Efezjan, do Filipian, dwa do Tesaloniczan, do Kolosan, dwa do Tymoteusza, do Tytusa, do Filemona, do Hebrajczyków; dwa [Listy] Piotra; trzy Jana; jeden Jakuba; jeden Judy; Dzieje Apostolskie i Apokalipsa Jana.


WSZYSTKIE TE TEKSTY SĄ NAPISANE PRZEZ KATOLIKÓW, WIĘC RACZEJ BĘDĄ POPIERAŁY SWOJE DOKTRYNY ...

Sądzisz że te krzyki coś zmienią w fakcie, że w rzeczywistości to protestanci w XVI wieku OKROILI chrześcijański kanon Biblii z siedmiu ksiąg, a nie katolicy do niego dodawali? To, co zacytowałem, to właśnie ta historia, do której mnie odsyłałeś, a która, jak widzę, nie bardzo Ci pasuje, skoro zacząłeś krzyczeć.


Siła argumentów jest bezsilna wobec argumentu siły.
daniellowh
Posty: 80
Rejestracja: 26 paź 2012, 18:33
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: daniellowh » 02 sty 2013, 18:50

ja nie krzyczę tylko nie od kliknąłem caps lock'a hehehe


Bo jeśli ustami swoimi wyznasz, że Jezus jest Panem, i uwierzysz w sercu swoim, że Bóg wzbudził go z martwych, zbawiony będziesz. (Rzym. 10:9)
Awatar użytkownika
Rembov
Posty: 20012
Rejestracja: 21 sty 2009, 14:10
wyznanie: Kościół Katolicki
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: Rembov » 02 sty 2013, 18:53

daniellowh pisze:ja nie krzyczę tylko nie od kliknąłem caps lock'a hehehe

Mogłeś post poprawić. A w faktach, które podałem, nic się nie zmieniło: W XVI wieku to protestanci USUNĘLI siedem ksiąg z Biblii, a nie katolicy je dodali.


Siła argumentów jest bezsilna wobec argumentu siły.
daniellowh
Posty: 80
Rejestracja: 26 paź 2012, 18:33
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: daniellowh » 02 sty 2013, 18:58

udowodnij mi to ...


Bo jeśli ustami swoimi wyznasz, że Jezus jest Panem, i uwierzysz w sercu swoim, że Bóg wzbudził go z martwych, zbawiony będziesz. (Rzym. 10:9)
Awatar użytkownika
Rembov
Posty: 20012
Rejestracja: 21 sty 2009, 14:10
wyznanie: Kościół Katolicki
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: Rembov » 02 sty 2013, 19:56

daniellowh pisze:udowodnij mi to ...

:eek: :eek: :eek:
Przecież właśnie to zrobiłem za pomocą cytatów dekretów synodów i soborów, które miały miejsce PRZED powstaniem protestantyzmu, a które podawały chrześcijański kanon Pisma Świętego ZAWIERAJĄCY księgi deuterokanoniczne.


Siła argumentów jest bezsilna wobec argumentu siły.
Awatar użytkownika
Lash
Moderator
Posty: 30975
Rejestracja: 04 sty 2008, 16:28
wyznanie: nie chce podawać
Lokalizacja: England
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Lash » 03 sty 2013, 12:38

Rembov pisze:
Lash pisze:
I podaj, bardzo Cię o to proszę, księgę Pisma Świętego, w której podano LISTĘ ksiąg spisanych z natchnienia Ducha Świętego.

JEST taka
A łuk 24

Ponieważ chyba mam jakieś problemy z czytaniem ze zrozumieniem Ewangelii według świętego Łukasza, to wklejam treści wskazanego rozdziału i proszę, abyś mi w nim tę LISTĘ podkreślił:


Łk 24:1-53
1. W pierwszy dzień tygodnia poszły skoro świt do grobu, niosąc przygotowane wonności.
2. Kamień od grobu zastały odsunięty.
3. A skoro weszły, nie znalazły ciała Pana Jezusa.
4. Gdy wobec tego były bezradne, nagle stanęło przed nimi dwóch mężczyzn w lśniących szatach.
5. Przestraszone, pochyliły twarze ku ziemi, lecz tamci rzekli do nich: Dlaczego szukacie żyjącego wśród umarłych?
6. Nie ma Go tutaj; zmartwychwstał. Przypomnijcie sobie, jak wam mówił, będąc jeszcze w Galilei:
7. Syn Człowieczy musi być wydany w ręce grzeszników i ukrzyżowany, lecz trzeciego dnia zmartwychwstanie.
8. Wtedy przypomniały sobie Jego słowa
9. i wróciły od grobu, oznajmiły to wszystko Jedenastu i wszystkim pozostałym.
10. A były to: Maria Magdalena, Joanna i Maria, matka Jakuba; i inne z nimi opowiadały to Apostołom.
11. Lecz słowa te wydały im się czczą gadaniną i nie dali im wiary.
12. Jednakże Piotr wybrał się i pobiegł do grobu; schyliwszy się, ujrzał same tylko płótna. I wrócił do siebie, dziwiąc się temu, co się stało.
13. Tego samego dnia dwaj z nich byli w drodze do wsi, zwanej Emaus, oddalonej sześćdziesiąt stadiów od Jerozolimy.
14. Rozmawiali oni z sobą o tym wszystkim, co się wydarzyło.
15. Gdy tak rozmawiali i rozprawiali z sobą, sam Jezus przybliżył się i szedł z nimi.
16. Lecz oczy ich były niejako na uwięzi, tak że Go nie poznali.
17. On zaś ich zapytał: Cóż to za rozmowy prowadzicie z sobą w drodze? Zatrzymali się smutni.
18. A jeden z nich, imieniem Kleofas, odpowiedział Mu: Ty jesteś chyba jedynym z przebywających w Jerozolimie, który nie wie, co się tam w tych dniach stało.
19. Zapytał ich: Cóż takiego? Odpowiedzieli Mu: To, co się stało z Jezusem Nazarejczykiem, który był prorokiem potężnym w czynie i słowie wobec Boga i całego ludu;
20. jak arcykapłani i nasi przywódcy wydali Go na śmierć i ukrzyżowali.
21. A myśmy się spodziewali, że On właśnie miał wyzwolić Izraela. Tak, a po tym wszystkim dziś już trzeci dzień, jak się to stało.
22. Nadto jeszcze niektóre z naszych kobiet przeraziły nas: były rano u grobu,
23. a nie znalazłszy Jego ciała, wróciły i opowiedziały, że miały widzenie aniołów, którzy zapewniają, iż On żyje.
24. Poszli niektórzy z naszych do grobu i zastali wszystko tak, jak kobiety opowiadały, ale Jego nie widzieli.
25. Na to On rzekł do nich: O nierozumni, jak nieskore są wasze serca do wierzenia we wszystko, co powiedzieli prorocy!
26. Czyż Mesjasz nie miał tego cierpieć, aby wejść do swej chwały?
27. I zaczynając od Mojżesza poprzez wszystkich proroków wykładał im, co we wszystkich Pismach odnosiło się do Niego.
28. Tak przybliżyli się do wsi, do której zdążali, a On okazywał, jakoby miał iść dalej.
29. Lecz przymusili Go, mówiąc: Zostań z nami, gdyż ma się ku wieczorowi i dzień się już nachylił. Wszedł więc, aby zostać z nimi.
30. Gdy zajął z nimi miejsce u stołu, wziął chleb, odmówił błogosławieństwo, połamał go i dawał im.
31. Wtedy oczy im się otworzyły i poznali Go, lecz On zniknął im z oczu.
32. I mówili nawzajem do siebie: Czy serce nie pałało w nas, kiedy rozmawiał z nami w drodze i Pisma nam wyjaśniał?
33. W tej samej godzinie wybrali się i wrócili do Jerozolimy. Tam zastali zebranych Jedenastu i innych z nimi,
34. którzy im oznajmili: Pan rzeczywiście zmartwychwstał i ukazał się Szymonowi.
35. Oni również opowiadali, co ich spotkało w drodze, i jak Go poznali przy łamaniu chleba.
36. A gdy rozmawiali o tym, On sam stanął pośród nich i rzekł do nich: Pokój wam!
37. Zatrwożonym i wylękłym zdawało się, że widzą ducha.
38. Lecz On rzekł do nich: Czemu jesteście zmieszani i dlaczego wątpliwości budzą się w waszych sercach?
39. Popatrzcie na moje ręce i nogi: to Ja jestem. Dotknijcie się Mnie i przekonajcie: duch nie ma ciała ani kości, jak widzicie, że Ja mam.
40. Przy tych słowach pokazał im swoje ręce i nogi.
41. Lecz gdy oni z radości jeszcze nie wierzyli i pełni byli zdumienia, rzekł do nich: Macie tu coś do jedzenia?
42. Oni podali Mu kawałek pieczonej ryby.
43. Wziął i jadł wobec nich.
44. Potem rzekł do nich: To właśnie znaczyły słowa, które mówiłem do was, gdy byłem jeszcze z wami: Musi się wypełnić wszystko, co napisane jest o Mnie w Prawie Mojżesza, u Proroków i w Psalmach.
45. Wtedy oświecił ich umysły, aby rozumieli Pisma,
46. i rzekł do nich: Tak jest napisane: Mesjasz będzie cierpiał i trzeciego dnia zmartwychwstanie,
47. w imię Jego głoszone będzie nawrócenie i odpuszczenie grzechów wszystkim narodom, począwszy od Jerozolimy.
48. Wy jesteście świadkami tego.
49. Oto Ja ześlę na was obietnicę mojego Ojca. Wy zaś pozostańcie w mieście, aż będziecie uzbrojeni mocą z wysoka.
50. Potem wyprowadził ich ku Betanii i podniósłszy ręce błogosławił ich.
51. A kiedy ich błogosławił, rozstał się z nimi i został uniesiony do nieba.
52. Oni zaś oddali Mu pokłon i z wielką radością wrócili do Jerozolimy,
53. gdzie stale przebywali w świątyni, <wielbiąc i> błogosławiąc Boga.
(BT)


(15) Lecz Chrystusa Pana poświęcajcie w sercach waszych, zawsze gotowi do obrony przed każdym, domagającym się od was wytłumaczenia się z nadziei waszej, (16) lecz czyńcie to z łagodnością i szacunkiem. Miejcie sumienie czyste, aby ci, którzy zniesławiają dobre chrześcijańskie życie wasze, zostali zawstydzeni, że was spotwarzali. (1 List Piotra 3:15-16, Biblia Warszawska)
i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili (Ew. Mateusza 6:1-34, Biblia Tysiąclecia)
Krytykant jest jak samochód osobowy - im gorszy tym głośniejszy i mocniej warczy

"Run, Lash, run / The law commands / But gives me neither feet nor hands / Tis better news the Gospel brings / It bids me fly It gives me wings" J.B.
Awatar użytkownika
Lash
Moderator
Posty: 30975
Rejestracja: 04 sty 2008, 16:28
wyznanie: nie chce podawać
Lokalizacja: England
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Lash » 03 sty 2013, 12:48

Rembov pisze:
daniellowh pisze:Jak mi się zdaję NT jest taki sam w Biblii Tysiąclecia i w Biblii Warszawskiej, Biblii Gdańskiej ...
A ST też jest taki sam, ale Biblia Tysiąclecia ma dodane księgi tzw. drugiego kanonu ...

Nie. Biblia Warszawska i Gdańska są POZBAWIONE siedmiu ksiąg, które w szesnastym wieku nazwano deuterokanonicznymi, a nie "Biblia Tysiąclecia ma dodane". O tym, że to nie w Bibili Tysiąclecia czy jakiejkolwiek innej katolickiej dodano, ale w Biblii Warszawskiej i Gdańskiej USUNIĘTO część ksiąg, dobitnie świadczą dekrety synodów w Hipponie (393 r.) i Kartaginie (397 r.) oraz soboru Florenckiego (1439 r.), które wymieniają te księgi jako kanoniczne i spisane z natchnienia Ducha Świętego.


1. Biblie prostestanckie unikaja Dodawani ksiág co do których byy wátpliwoci w 15 pierwszych wiekach
2. synody nie sa obowiazujáce dla całego koscioła wiec prawdziwe zatwierdzenie tych lksiąg to tak naprawdę trydent.
3. Podaj który artykuł w soborze florenckim

http://denzinger.patristica.net/#n800 Tu tego nie ma ... A cytat z Yarpena nie podaje odniesienia do Denzingera ....


(15) Lecz Chrystusa Pana poświęcajcie w sercach waszych, zawsze gotowi do obrony przed każdym, domagającym się od was wytłumaczenia się z nadziei waszej, (16) lecz czyńcie to z łagodnością i szacunkiem. Miejcie sumienie czyste, aby ci, którzy zniesławiają dobre chrześcijańskie życie wasze, zostali zawstydzeni, że was spotwarzali. (1 List Piotra 3:15-16, Biblia Warszawska)

i przebacz nam nasze winy, jak i my przebaczamy tym, którzy przeciw nam zawinili (Ew. Mateusza 6:1-34, Biblia Tysiąclecia)

Krytykant jest jak samochód osobowy - im gorszy tym głośniejszy i mocniej warczy


"Run, Lash, run / The law commands / But gives me neither feet nor hands / Tis better news the Gospel brings / It bids me fly It gives me wings" J.B.
Awatar użytkownika
Rembov
Posty: 20012
Rejestracja: 21 sty 2009, 14:10
wyznanie: Kościół Katolicki
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: Rembov » 03 sty 2013, 12:53

Wychodzi na to, że to nie ja mam problemy ze zrozumieniem tekstu, tylko najwyraźniej występują one u Ciebie. Ja prosiłem o podkreślenie miejsca w tym rozdziale Ewangelii, w którym jest zamieszczona LISTA ksiąg spisanych z natchnienia Ducha Świętego (czyli kanonicznych), a nie miejsce wymieniające dwie z trzech GRUP ksiąg, na które dzielili Pisma żydzi, oraz jednej księgi.

Zacytuję definicję listy, abyś nie miał wątpliwości o co proszę:
lista «spis ludzi, rzeczy lub spraw sporządzony według pewnej zasady; też: karta, księga zawierająca taki spis»


I przypominam: Wymienienie NAZW GRUP o niczym nie świadczy jeżeli nie mamy informacji o tym, co osoba, która tymi nazwami się posługuje, pod nimi rozumie. A w Nowym Testamencie, który ja czytałem, NIE MA żadnej księgi, w której Chrystus wymieniałby listy ksiąg, które przypisuje do Prawa, Proroków i Pism. Znasz taką księgę Pisma Świętego, która zawiera te listy?


Siła argumentów jest bezsilna wobec argumentu siły.
Awatar użytkownika
Rembov
Posty: 20012
Rejestracja: 21 sty 2009, 14:10
wyznanie: Kościół Katolicki
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: Rembov » 03 sty 2013, 13:04

Lash pisze:
Rembov pisze:
daniellowh pisze:Jak mi się zdaję NT jest taki sam w Biblii Tysiąclecia i w Biblii Warszawskiej, Biblii Gdańskiej ...
A ST też jest taki sam, ale Biblia Tysiąclecia ma dodane księgi tzw. drugiego kanonu ...

Nie. Biblia Warszawska i Gdańska są POZBAWIONE siedmiu ksiąg, które w szesnastym wieku nazwano deuterokanonicznymi, a nie "Biblia Tysiąclecia ma dodane". O tym, że to nie w Bibili Tysiąclecia czy jakiejkolwiek innej katolickiej dodano, ale w Biblii Warszawskiej i Gdańskiej USUNIĘTO część ksiąg, dobitnie świadczą dekrety synodów w Hipponie (393 r.) i Kartaginie (397 r.) oraz soboru Florenckiego (1439 r.), które wymieniają te księgi jako kanoniczne i spisane z natchnienia Ducha Świętego.


1. Biblie prostestanckie unikaja Dodawani ksiág co do których byy wátpliwoci w 15 pierwszych wiekach

Wobec tego powinny wykreślić większość ksiąg Nowego Testamentu.

2. synody nie sa obowiazujáce dla całego koscioła wiec prawdziwe zatwierdzenie tych lksiąg to tak naprawdę trydent.

Trydent jedynie zatwierdził JUŻ ISTNIEJĄCĄ listę. Niczego nowego nie dodawał. Orzeczenia tych dwóch synodów przyjął natomiast cały Kościół, a Luter, kiedy z Kościoła odchodził, wyrzucił siedem ksiąg ST.

3. Podaj który artykuł w soborze florenckim

http://denzinger.patristica.net/#n800 Tu tego nie ma ... A cytat z Yarpena nie podaje odniesienia do Denzingera ....

Yarpen podał tytuł bulli, w której to zapisano: Cantate Domino 04.02.1441 r. Tekst Denzigera nie jest kompletny. Pełen, w dodatku w polskim przekładzie, znajdziesz tutaj:
http://soborowa.strefa.pl/code-19/


Siła argumentów jest bezsilna wobec argumentu siły.

Wróć do „Życie kościelne”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość