: 11 lip 2009, 23:59
adelfos pisze:Właśnie dwa razy sobie zaprzeczyłeś, a nawet trzy.
1) Fragment z Jana mówi o narodzonych na nowo w Chrystusie, którzy jego przyjęli-jeśli tylko oni są dziećmi Bożymi, to rozumiem, że w ST nikt nie był?
Oczywiście że był. Gdyż podstawą ich zbawienia jest ofiara śmierci Jezusa.
(4) Jest bowiem rzeczą niemożliwą, aby krew wołów i kozłów mogła gładzić grzechy.(List do Hebrajczyków 10:1-39, Biblia Warszawska)
a bez rozlania krwi nie ma odpuszczenia grzechów (List do Hebrajczyków 9,22). Ofiary zwierzęce w Starym Przymierzu były wskazówką, która miała pomoc zobaczyc
w Jezusie Baranka Bożego, ofiarę bez kazy. Postacie Nowego i Starego T. łączyła wiara w Boga. Czyniły one to, co Bóg im w ich czasach nakazywał i przez to zostały zbawione.
adelfos pisze:2) Sam przyznałeś, że dziecmi Bożymi są także ci, którzy pochodzą od Abrahama, wcześniej jeszcze, że ci, którzy wierzą. To w końcu są dziećmi Boga czy nie są?
Owszem. Gdyż właściwa podstawa zbawienia ich wszystkich miała miejsce w Jezusie Chrystisie. j.w.
adelfos pisze:3) Podałeś fragment, w którym Bóg nazywa Izraela synem pierworodnym, czy wiesz co oznacza ten termin? Oznacza on "pierwszy"
lub czasem "najważniejszy". Jeśli żaden inny naród nie jest Jego dzieckiem, to w stosunku do kogo Izrael był pierwszy lub najważniejszy?
ok. Ale nie zmienia to faktu. Gdyż w tym fragmencie jest ewidentnie mowa o narodzie, który nie należał do rodziny Bożej.
Więc nie wszyscy są dziećmi Boga.
adelfos pisze:4) Bóg stworzył Adama i Adam na zasadzie stworzenia był synem Boga. Od Adama pochodzą wszyscy-wychodzi na to, że wszyscy są więc w jakimś
stopniu spokrewnieni z Bogiem, są Jego wnukami i pra, pra wnukami.
Ef 4:6 Bw „jeden Bóg i Ojciec wszystkich, który jest ponad wszystkimi, przez wszystkich i we wszystkich.”
Kidy Adam zrodził Seta, stał się ojcem syna na swoje podobieństwo, na swój obraz (Ks. Rodzaju 5:1-32, Biblia Warszawska). Choć Adam był ukształtowany bezpośrednio na Boży obraz, to jednak jego dzieci zostały zrodzone na obraz ojca, w dalszym ciągu i mimo Upadku noszącego obraz Boga (1 Kor 11,7). Tak więc człowieczeństwo przenosi
się na potomstwo mocą naturalnego zrodzenia.