Rembov pisze:Nie zmieniaj tematu. Rozmawiamy o tym, co zapisano w Biblii na temat roli biskupów i tym, kto ma ich kontrolować pod kątem tego, czy prawidłowo nauczają.
Nie uciekaj od tematu. Ekskomunika jest najpoważniejszą karą kościelną, a w tym przypadku dwóch papieży miało zupełnie inne zdanie na jej temat. Którego więc nie natchnął Duch Święty Proszę o uzasadnienie.
Rembov pisze:Przypominam, że św. Paweł nie skarcił św. Piotra w kwestii głoszonego nauczania, ale nagannego POSTĘPOWANIA. W związku z tym to wydarzenie nie ma żadnego związku z tematem, który dotyczy tego, kto może kontrolować NAUCZANIE biskupów pod kątem tego, czy jest prawidłowe.
A czy chrześcijanin nie opiera swojego postępowania na wierze?
Skoro dopuszczalna jest krytyka postępowania, to niezrozumiały pozostaje dogmat o nieomylności także w sprawach moralności. Jak się do tego odniesiesz
Rembov pisze:Tylko powiedz mi w takim razie jedną rzecz: Na podstawie którego fragmentu Pisma Świętego utworzono takie "synodalne komisje teologiczne, w których zasiadają najwybitniejsi teolodzy, zarówno duchowni, jak i świeccy" w celu kontroli nauczania biskupów?
A teraz Ty odnieś się do zalecenia Pawła, zgodnie z którym biskup powinien "być jednej żony", skoro jesteśmy już przy dosłowności.
Wracając do sedna sprawy : Twoje zarzuty wynikają z braku znajomości tematu. W tradycyjnym protestantyźmie biskup jest zwierzchnikiem Kościoła, jednak nie posiada nieograniczonej władzy. W ściśle uzasadnionych przypadkach może został odwołany.
PS : W KK istnieje Międzynarodowa Komisja Teologiczna, a Konferencja Episkopatu Polski posiada Komisję Nauki Wiary. Gdyby któryś z katolickich biskupów zaczął głosić herezję, to nie zostałby upomniany
PS2 : Zdarzają się również przypadki odwołania katolickich biskupów. Odsyłam do Google.