Andrzej 69 pisze:Jeremiasz,Można więc powiedzieć że w pierwotnym tekście hebrajskim Iż.9.5 jest mowa tak jak w naszych tłumaczeniach, o Bogu mocnym, Ojcu na wieki.
Biorąc pod uwagę ew.Jana 1,1 i Iz.9,5 możemy powiedzieć o Jezusie że jest Bogiem mocnym Ojcem na wieki. Czyli Bogiem Ojcem, bez tytułu, ale faktycznym rzeczywistym jak o tym dowodzi tekst ew.Łuk.1,35 mówiący o tym że to co odnosi się do Jezusa jest nie tylko nazwą ale i faktem.
Tak czy inaczej Bóg Ojciec jest Bogiem Najwyższym, a więc Jezus jest nim.
To co piszesz nie jest prawdą według dogmatu o Trójcy Syn nie jest Ojcem ale jest odrębną istotą od Ojca .
Jezus jest drugim Adamem a wiemy że pierwszy człowiek był Ojcem ludzkości tak samo drugi Adam jest Ojcem ludzkości dlatego że za pośrednictwem jego ludzkość otrzyma życie.
Nie powinieneś nazywać Adama Ojcem ludzkości bo nigdzie w Biblii nie jest on tak nazwany. Jezus zakazał tego czynić w ew.Mat.23,9. Jeżeli Jezus mówił to aby tego nie czynić to mówił nie sam od siebie, i powiedziane to zostało nie ze względu na wielu nauczycieli, czy ziemskich ojców, ale ze względu na niego, tak jak ze względu na niego zostały powiedziane słowa w Izajaszu 9,5, po to, byśmy wiedzieli kim naprawdę jest Jezus- Ojcem ludzkości, lub jak mówi przekład Gdański Biblii w Iż.9,6, Ojcem wieczności.