Lash pisze:Nie rozumiem
To jaki jest przebieg wydarzeń?
Nie ma wydarzeń konkretnych, to obraz, w pierwszym wersecie mowa jest o podobieństwie, fragment Słowa opisuje pewne działania bardzo ogólnie i nie zajmuje się samym weselem. Napisałem ci że to pewien zarys historii zbawienia aż do czasu końca okresu Kościoła, wesele bardziej symbolizuje społeczność z Panem Bogiem niż wesele w sensie eschatologicznym. Wczytaj się dobrze w ten tekst i pomyśl jak Pan Jezus wspomina :
Ewangelia św. Łukasza 11:47 Biada wam, że budujecie grobowce prorokom, a przecież ojcowie wasi pozabijali ich.
A Paweł pisze:
List do Rzymian 11:3 Panie, proroków twoich pozabijali, ołtarze twoje poburzyli; i zostałem tylko ja sam, lecz i na moje życie nastają.
Jest wesele.
czyli już jest Chrystus przy oblubienicy - po pochwyceniu.
Kościoła nie ma na ziemi bo jest w niebie!
UCZTA JEST W NIEBIE.
czy na ziemi?
Jeśli w niebie to skąd tam poganie?
jesli na ziemi to Chrystus musiał Wrócić z kościołem - ale gdy wrócił to przecież zabijał pogan a nie zapraszał na wesele?
Po drugie jacy poganie są bez szaty weselnej?
To nie ten sam obraz
, mylisz wierzbę ze stalą zbrojeniową, to długie i to długie ale nijak nie ma tego samego zastosowania.
KAAN pisze: Czyli KOSĆIÓŁ siedzi w szatach weselnych co nie! Bo ci zo zostali wezwani na wesele to właśnie odziani w szaty weselene.
Oooo tak, tak nalezy rozumieć, Kościół to ci w szatach weselnych w tym obrazie. Zauważ jak Oblubienica w Ap 19 jest ubrana:
7 Weselmy się i radujmy się, i oddajmy mu chwałę, gdyż nastało wesele Baranka, i oblubienica jego przygotowała się;
8 I dano jej przyoblec się w czysty,
lśniący bisior, a bisior oznacza sprawiedliwe uczynki świętych.
Jak wiesz oblubienica jest inaczej ubrana niż goście weselni i na weselu siedzi (przebywa) gdzie indziej niż goście.
Jeszcze raz: wesele Baranka i wesele z przypowieści to dwie różne sprawy nieporównywalne ze sobą.
Albowiem łaską zbawieni jesteście, przez wiarę i to nie z was, Boży to dar, nie z uczynków, aby się ktoś nie chlubił.