Ostatni tydzień z siedemdziesięciu tygodni Daniela

Jak się to wszystko skończy ....
Awatar użytkownika
KAAN
Posty: 19934
Rejestracja: 12 sty 2008, 11:49
wyznanie: Kościół Wolnych Chrześcijan
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: KAAN » 17 mar 2011, 18:20

Chcę wierzyć pisze:
KAAN pisze:26 A po sześćdziesięciu dwóch tygodniach Pomazaniec będzie zabity i nie będzie go; lud księcia, który wkroczy, zniszczy miasto i świątynię, potem nadejdzie jego koniec w powodzi i aż do końca będzie wojna i postanowione spustoszenie.
27 I zawrze ścisłe przymierze z wieloma na jeden tydzień, w połowie tygodnia zniesie ofiary krwawe i z pokarmów. A w świątyni stanie obraz obrzydliwości, który sprawi spustoszenie, dopóki nie nadejdzie wyznaczony kres spustoszenia.

Na niebiesko jest ostatnie wydarzenie przed przerwą - zabicie Pomazańca - Pana Jezusa. Dalej jest opisany fakt znany z historii tj krwawe stłumienie powstania żydowskiego latach 68-70 przez Tytusa, który nie był wtedy jeszcze cesarzem, ale księciem, zburzenie świątyni.
Spustoszenie (brązowy) to czasy kiedy nie ma świątyni, są wojny i to jest czas istnienia Kościoła na ziemi.
Werset 27 to przyszłość , antychryst zawrze przymierze z wieloma (dokłądnie nie wiadomo z kim) tak ze będzie pozorny pokój i bezpieczeństwo, w tym czasie stanie świątynia potrzebna do wypełnienia proroctw związanych z wielkim uciskiem (jest już przygotowana w częściach czeka na swój czas).
Nastanie wielki ucisk potem sąd Pański przy powtórnym przyjściu. Po sądach będzie ustanowione Królestwo Niebieskie na ziemi, i wypełnione zostaną wszystkie obienice i proroctwa o Izraelu.


Dlaczego wiersz (27) ma dotyczyć antychrysta? Czy w tym wierszu pisze coś o antychryście? Skąd taki wniosek, że ten wiersz dotyczy antychrysta? Czy jest jakieś rozdzielenie pomiędzy wierszem 27 i 27?.
To wynika z następstwa wydarzeń i proroctw NT. Z samej księgi Daniela nie odwołując się do NT nie mozna do końca ustalić szczegółów, dopiero kontekst mowy Pana Jezusa i proroków NT daje nam obraz że końcowy tydzień z Daniela to siedem lat wielkiego ucisku, którego głównym rozgrywającym będzie antychryst. Zostanie on zabity przez Pana Jezusa

II List do Tesaloniczan 2:8 A wtedy objawi się ów niegodziwiec, którego Pan Jezus zabije tchnieniem ust swoich i zniweczy blaskiem przyjścia swego.

To jest kontynuacja wiersza (26), podczas zniszczenia świątyni ustały także ofiary w świątyni.
Kontynuacja w sensie 70 tygodni, ale nie w sensie ściśle historycznym. Nie było jeszcze czasu wielkiego ucisku i zawarcia przymierza na jeden tydzień. Znasz takie coś z historii?
bg- Wszakże zmocni przymierze wielom ich w tygodniu ostatnim; a w połowie onego tygodnia uczyni koniec ofierze palonej i ofierze śniednej, a przez wojsko obrzydliwe pustoszyciel przyjdzie, i aż do skończenia naznaczonego wyleje się spustoszenie na te go, który ma być spustoszony.
I tego nie było jeszcze w historii.


Albowiem łaską zbawieni jesteście, przez wiarę i to nie z was, Boży to dar, nie z uczynków, aby się ktoś nie chlubił.
Chcę wierzyć
Posty: 3833
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:47
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Chcę wierzyć » 18 mar 2011, 12:00

KAAN pisze:Cytat:
bg- Wszakże zmocni przymierze wielom ich w tygodniu ostatnim; a w połowie onego tygodnia uczyni koniec ofierze palonej i ofierze śniednej, a przez wojsko obrzydliwe pustoszyciel przyjdzie, i aż do skończenia naznaczonego wyleje się spustoszenie na te go, który ma być spustoszony.

I tego nie było jeszcze w historii.

Jeżeli to jest kontynuacja wiersza (26) to może być mowa w tym miejscu o zniszczeniu Jerozolimy w 70r. Od tego momentu zostało zapowiedziane spustoszenie co też się stało.

Wówczas słowa Pawła z 2 Listu do Tesaloniczan o antychryście nie mają nic wspólnego z wierszem (27) połową tygodnia itd.


Kto karci szydercę, ten ściąga na się hańbę; a kto gani bezbożnika, ten się plami.
http://chcewierzyc.blogspot.com/
Chcę wierzyć
Posty: 3833
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:47
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Chcę wierzyć » 18 mar 2011, 12:09

KAAN pisze:Kontynuacja w sensie 70 tygodni, ale nie w sensie ściśle historycznym. Nie było jeszcze czasu wielkiego ucisku i zawarcia przymierza na jeden tydzień. Znasz takie coś z historii?


"Wszakże zmocni przymierze wielom ich w tygodniu ostatnim" a nie "zawrze przymierze na jeden tydzień". Zależy od tłumaczenia jak to odbieramy.

Wielki ucisk natomiast był podczas oblężenia Jerozolimy o czym mówił też Pan.

Łuk 19:41 - A gdy się przybliżył, ujrzawszy miasto, zapłakał nad nim,
19:42 - mówiąc: Gdybyś i ty poznało w tym to dniu, co służy ku pokojowi. Lecz teraz zakryte to jest przed oczyma twymi.
19:43 - Gdyż przyjdą na ciebie dni, że twoi nieprzyjaciele usypią wał wokół ciebie i otoczą, i ścisną cię zewsząd.
19:44 - I zrównają cię z ziemią i dzieci twoje w murach twoich wytępią, i nie pozostawią z ciebie kamienia na kamieniu, dlatego żeś nie poznało czasu nawiedzenia swego.


Nie wiemy z tego fragmentu czy chodzi o sojusz między państwami czy o sprzymierzenie dowódców wojsk. Jeżeli wiesz o jakie sprzymierzenie chodzi to zapewne wnioskujesz to na podstawie zestawienia z innym proroctwem, czyli posiłkujesz się.


Kto karci szydercę, ten ściąga na się hańbę; a kto gani bezbożnika, ten się plami.

http://chcewierzyc.blogspot.com/
Chcę wierzyć
Posty: 3833
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:47
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Chcę wierzyć » 21 lip 2014, 13:00

Siedemdziesiąty tydzień Daniela wypełnił się w czasach Chrystusa. Tutaj trochę więcej na ten temat napisałem.

http://chcewierzyc.blogspot.com/2014/06 ... niela.html

Jeżeli więc ostatni tydzień Daniela dotyczy ukrzyżowania Chrystusa nie może się wypełnić jeszcze raz w przyszłości.


Kto karci szydercę, ten ściąga na się hańbę; a kto gani bezbożnika, ten się plami.

http://chcewierzyc.blogspot.com/
Chcę wierzyć
Posty: 3833
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:47
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Chcę wierzyć » 22 lip 2014, 14:05

Jeszcze jedno pytanie. Dlaczego 70 tygodni Daniela wypełniło się dopiero 3,5 roku po śmieci Chrystusa?

Dan 9:24 - Siedemdziesiąt tygodni wyznaczono twojemu ludowi i twojemu miastu świętemu, aż dopełni się zbrodnia, przypieczętowany będzie grzech i zmazana wina, i przywrócona będzie wieczna sprawiedliwość, i potwierdzi się, widzenie i prorok i Najświętsze będzie namaszczone.

Jakie wydarzenie było tak szczególne aby zaznaczyć je w proroctwie?


Kto karci szydercę, ten ściąga na się hańbę; a kto gani bezbożnika, ten się plami.

http://chcewierzyc.blogspot.com/
Awatar użytkownika
KAAN
Posty: 19934
Rejestracja: 12 sty 2008, 11:49
wyznanie: Kościół Wolnych Chrześcijan
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: KAAN » 23 lip 2014, 14:51

Chcę wierzyć pisze:
KAAN pisze:Cytat:
bg- Wszakże zmocni przymierze wielom ich w tygodniu ostatnim; a w połowie onego tygodnia uczyni koniec ofierze palonej i ofierze śniednej, a przez wojsko obrzydliwe pustoszyciel przyjdzie, i aż do skończenia naznaczonego wyleje się spustoszenie na te go, który ma być spustoszony.

I tego nie było jeszcze w historii.
Jeżeli to jest kontynuacja wiersza (26) to może być mowa w tym miejscu o zniszczeniu Jerozolimy w 70r. Od tego momentu zostało zapowiedziane spustoszenie co też się stało.
Wiersz 27 nie może być to prostą historyczną kontynuacją pierwszej części wiersza 26 ponieważ w w. 27 mowa jest o świątyni i posągu obrzydliwości. W czasie siedmiu lat po krzyżu nie wydarzyły się proroctwa opisane w w. 26b-27 dlatego proroctwo ostatniego tygodnia musi być odsuniete w czasie. Wypełniło się wkroczenie księcia i zniszczenie świątyni, natomiast dalsze wydarzenia nie miały jeszcze miejsca. Wynika z proroctw tzw parenteza biblijna, tj przerwa czasowa pomiędzy wydarzeniami opisanymi obok siebie w tekście, a odsunietymi w czasie. Podobna parenteza jest ta przeczytana w połowie przez pana Jezusa:

17 I podano mu księgę proroka Izajasza, a otworzywszy księgę, natrafił na miejsce, gdzie było napisane:
18 Duch Pański nade mną, przeto namaścił mnie, abym zwiastował ubogim dobrą nowinę, posłał mnie, abym ogłosił jeńcom wyzwolenie, a ślepym przejrzenie, abym uciśnionych wypuścił na wolność,
19 Abym zwiastował miłościwy rok Pana.
20 I zamknąwszy księgę, oddał ją słudze i usiadł.

Tak brzmi całe proroctwo:

61
1 Duch Wszechmocnego, Pana nade mną, gdyż Pan namaścił mnie, abym zwiastował ubogim dobrą nowinę; posłał mnie, abym opatrzył tych, których serca są skruszone, abym ogłosił jeńcom wyzwolenie, a ślepym przejrzenie,
2 Abym ogłosił rok łaski Pana
i dzień pomsty naszego Boga, abym pocieszył wszystkich zasmuconych,

Ostatniej części proroctwa Pan Jezus nie przeczytał, ponieważ jeszcze nie miał nadejść dzień pomsty, ten dzień (jom JHVH) bedzie w czasie wielkiego ucisku, teraz mamy dzień łaski.

Chcę wierzyć pisze:Wówczas słowa Pawła z 2 Listu do Tesaloniczan o antychryście nie mają nic wspólnego z wierszem (27) połową tygodnia itd.
Właśnie dlatego że istnieje parenteza wiersze te mają wspólny temat, a także Mat 24 wpisuje się w schemat wielkiego ucisku mającego nastać w przyszłości podobnie jak apokalipsa Jana i inne.


Albowiem łaską zbawieni jesteście, przez wiarę i to nie z was, Boży to dar, nie z uczynków, aby się ktoś nie chlubił.
Awatar użytkownika
KAAN
Posty: 19934
Rejestracja: 12 sty 2008, 11:49
wyznanie: Kościół Wolnych Chrześcijan
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: KAAN » 23 lip 2014, 14:53

Chcę wierzyć pisze:Siedemdziesiąty tydzień Daniela wypełnił się w czasach Chrystusa. Tutaj trochę więcej na ten temat napisałem.

http://chcewierzyc.blogspot.com/2014/06 ... niela.html

Jeżeli więc ostatni tydzień Daniela dotyczy ukrzyżowania Chrystusa nie może się wypełnić jeszcze raz w przyszłości.
Oczywiście to niewłaściwy wykład proroctw biblijnego, siedemdziesiąty tydzień nie wypełnił się w czasach Pana Jezusa, wypełni się w przyszłości i opis tego wypełnienia mamy w Mat 24 i Ap.


Albowiem łaską zbawieni jesteście, przez wiarę i to nie z was, Boży to dar, nie z uczynków, aby się ktoś nie chlubił.
Awatar użytkownika
KAAN
Posty: 19934
Rejestracja: 12 sty 2008, 11:49
wyznanie: Kościół Wolnych Chrześcijan
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: KAAN » 23 lip 2014, 14:55

Chcę wierzyć pisze:Jeszcze jedno pytanie. Dlaczego 70 tygodni Daniela wypełniło się dopiero 3,5 roku po śmieci Chrystusa?

Dan 9:24 - Siedemdziesiąt tygodni wyznaczono twojemu ludowi i twojemu miastu świętemu, aż dopełni się zbrodnia, przypieczętowany będzie grzech i zmazana wina, i przywrócona będzie wieczna sprawiedliwość, i potwierdzi się, widzenie i prorok i Najświętsze będzie namaszczone.

Jakie wydarzenie było tak szczególne aby zaznaczyć je w proroctwie?
Proroctwo Dan8iela nie wypełniło się 3,5 roku po śmierci Pańskiej.


Albowiem łaską zbawieni jesteście, przez wiarę i to nie z was, Boży to dar, nie z uczynków, aby się ktoś nie chlubił.
Chcę wierzyć
Posty: 3833
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:47
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Chcę wierzyć » 24 lip 2014, 11:24

KAAN pisze:
Chcę wierzyć pisze:
KAAN pisze:Cytat:
bg- Wszakże zmocni przymierze wielom ich w tygodniu ostatnim; a w połowie onego tygodnia uczyni koniec ofierze palonej i ofierze śniednej, a przez wojsko obrzydliwe pustoszyciel przyjdzie, i aż do skończenia naznaczonego wyleje się spustoszenie na te go, który ma być spustoszony.

I tego nie było jeszcze w historii.
Jeżeli to jest kontynuacja wiersza (26) to może być mowa w tym miejscu o zniszczeniu Jerozolimy w 70r. Od tego momentu zostało zapowiedziane spustoszenie co też się stało.
Wiersz 27 nie może być to prostą historyczną kontynuacją pierwszej części wiersza 26 ponieważ w w. 27 mowa jest o świątyni i posągu obrzydliwości. W czasie siedmiu lat po krzyżu nie wydarzyły się proroctwa opisane w w. 26b-27 dlatego proroctwo ostatniego tygodnia musi być odsuniete w czasie. Wypełniło się wkroczenie księcia i zniszczenie świątyni, natomiast dalsze wydarzenia nie miały jeszcze miejsca. Wynika z proroctw tzw parenteza biblijna, tj przerwa czasowa pomiędzy wydarzeniami opisanymi obok siebie w tekście, a odsunietymi w czasie. Podobna parenteza jest ta przeczytana w połowie przez pana Jezusa:

17 I podano mu księgę proroka Izajasza, a otworzywszy księgę, natrafił na miejsce, gdzie było napisane:
18 Duch Pański nade mną, przeto namaścił mnie, abym zwiastował ubogim dobrą nowinę, posłał mnie, abym ogłosił jeńcom wyzwolenie, a ślepym przejrzenie, abym uciśnionych wypuścił na wolność,
19 Abym zwiastował miłościwy rok Pana.
20 I zamknąwszy księgę, oddał ją słudze i usiadł.

Tak brzmi całe proroctwo:

61
1 Duch Wszechmocnego, Pana nade mną, gdyż Pan namaścił mnie, abym zwiastował ubogim dobrą nowinę; posłał mnie, abym opatrzył tych, których serca są skruszone, abym ogłosił jeńcom wyzwolenie, a ślepym przejrzenie,
2 Abym ogłosił rok łaski Pana
i dzień pomsty naszego Boga, abym pocieszył wszystkich zasmuconych,

Ostatniej części proroctwa Pan Jezus nie przeczytał, ponieważ jeszcze nie miał nadejść dzień pomsty, ten dzień (jom JHVH) bedzie w czasie wielkiego ucisku, teraz mamy dzień łaski.

Chcę wierzyć pisze:Wówczas słowa Pawła z 2 Listu do Tesaloniczan o antychryście nie mają nic wspólnego z wierszem (27) połową tygodnia itd.
Właśnie dlatego że istnieje parenteza wiersze te mają wspólny temat, a także Mat 24 wpisuje się w schemat wielkiego ucisku mającego nastać w przyszłości podobnie jak apokalipsa Jana i inne.


Aby podzielić to proroctwo musiałbyś mieć coś więcej niż wizję. To co podajesz trudno przyjąć jako dowód. Wstawiasz dwa tysiące lat przerwy do proroctwa mając jedynie poszlaki. Ciekawa metoda badania proroctw.

Dlaczego odrzucasz zupełnie tłumaczenie wiersza 27 według Biblii Gdańskiej gdzie nie ma nic obrazie itd?

http://bibliaapologety.com/WLC/Dn9.htm


Tu masz natomiast o Mat 24 i o ucisku. W jaki sposób można to odczytać porównując tekst Mat. z Ew. Łukasza.

http://chcewierzyc.blogspot.com/2010/05 ... at-24.html


W wierszy 9:27 Dan jest mowa o 3,5 letniej służbie Mesjasza i o ukrzyżowaniu które kładzie koniec ofiarom, gdyż proroctwo się wypełniło. W połowie ostatniego tygodnia Mesjasz został zabity. Zobacz jak dokładnie to proroctwo przedstawia kiedy miał zostać zabity.

69 tygodni (483 lata )do czasu kiedy Mesjasz miał rozpocząć swoją służbę
3,5 roku służby Jezusa i w połowie ostatniego tygodnia Mesjasz zostaje zabity

Moim zdaniem nie ma co wyważać otwartych drzwi. :clap:


Kto karci szydercę, ten ściąga na się hańbę; a kto gani bezbożnika, ten się plami.

http://chcewierzyc.blogspot.com/
Awatar użytkownika
KAAN
Posty: 19934
Rejestracja: 12 sty 2008, 11:49
wyznanie: Kościół Wolnych Chrześcijan
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: KAAN » 24 lip 2014, 19:39

Chcę wierzyć pisze:Dlaczego odrzucasz zupełnie tłumaczenie wiersza 27 według Biblii Gdańskiej gdzie nie ma nic obrazie itd?

http://bibliaapologety.com/WLC/Dn9.htm
A niby dlaczego odrzucam? Przeciwnie, przyjmuję i porównuję z historią. Obraz nie jest słowem kluczowym w tym wersecie i różnice w tłumaczeniu tego słowa nie wpływają na przekaz. Werset mówi o czasie po zabiciu Pomazańca, dlatego nie może mówić o 3,5 letniej służbie. Po śmierci i zmartwychwstaniu Pańskim nie było wstrzymania ofiar w Jerozolimie, a zburzenie nastapiło ok 40 lat później. W twoim wykładzie nic się nie klei. Książę z w. 26 to Tytus, którego wojska spaliły świątynię.


Tu masz natomiast o Mat 24 i o ucisku. W jaki sposób można to odczytać porównując tekst Mat. z Ew. Łukasza.

http://chcewierzyc.blogspot.com/2010/05 ... at-24.html
W twoim tłumaczeniu jest potężna niekonsekwencja, ponieważ gdyby stosować twoją wykładnię należałoby przyjąć, że już Pan Jezus powrócił i jest tysiącletnie królestwo, a szatan związany jest na tysiąc lat. Tyle że milenium trwałoby już dwa milenia i na dodatek sztan szaleje jak nigdy dotąd.

W wierszy 9:27 Dan jest mowa o 3,5 letniej służbie Mesjasza i o ukrzyżowaniu które kładzie koniec ofiarom, gdyż proroctwo się wypełniło. W połowie ostatniego tygodnia Mesjasz został zabity. Zobacz jak dokładnie to proroctwo przedstawia kiedy miał zostać zabity.
Miał zostać zabity po 69 tygodniach. dokładnie co do dnia licząc od 14 Nisana 445BC, czyli od wydania dekretu Artakserksesa Longimanusa o odbudowie Jeruzalemu. Ten, kto nie umie policzyć tego i nie rozumie proroctwa nie jest dane zrozumieć całej eschatologii aż do końca Apokalipsy Jana.

69 tygodni (483 lata )do czasu kiedy Mesjasz miał rozpocząć swoją służbę
Nie, to czas kiedy miał zostać zabity.
3,5 roku służby Jezusa i w połowie ostatniego tygodnia Mesjasz zostaje zabity
Tego niem a w proroctwie.
Moim zdaniem nie ma co wyważać otwartych drzwi. :clap:
Drzwi nie są dla ciebie otwarte ponieważ patrzysz na fałszywe drzwi zmontowane przez Augustyna i jemu podobnych. Cały protestantyzm przejął ta eschatologię po katolicyzmie, dopiero połowa XIXw. i powstanie wolnych zborów biblijnego chrześcijaństwa to czas kiedy na nowo odkryto naukę głoszoną przez cztery wieki pierwszego Kościoła.


Albowiem łaską zbawieni jesteście, przez wiarę i to nie z was, Boży to dar, nie z uczynków, aby się ktoś nie chlubił.
Chcę wierzyć
Posty: 3833
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:47
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Chcę wierzyć » 25 lip 2014, 01:13

KAAN pisze:
Chcę wierzyć napisał/a:
Dlaczego odrzucasz zupełnie tłumaczenie wiersza 27 według Biblii Gdańskiej gdzie nie ma nic obrazie itd?

http://bibliaapologety.com/WLC/Dn9.htm

A niby dlaczego odrzucam? Przeciwnie, przyjmuję i porównuję z historią. Obraz nie jest słowem kluczowym w tym wersecie i różnice w tłumaczeniu tego słowa nie wpływają na przekaz. Werset mówi o czasie po zabiciu Pomazańca, dlatego nie może mówić o 3,5 letniej służbie. Po śmierci i zmartwychwstaniu Pańskim nie było wstrzymania ofiar w Jerozolimie, a zburzenie nastapiło ok 40 lat później. W twoim wykładzie nic się nie klei. Książę z w. 26 to Tytus, którego wojska spaliły świątynię.


Wiersz 26 mówi o Mesjaszu i o spustoszeniu. Nie ma tam mowy o Antychryście, ale o spustoszeniu. Zresztą Mat 24 także mówi o spustoszeniu. Więc skoro 26 wiersz mówi o Mesjaszu, to dlaczego wiersz 27 także nie może mówić o Mesjaszu? Zobacz co jest głównych mottem tego proroctwa.

Dan 9:24 - Siedemdziesiąt tygodni wyznaczono twojemu ludowi i twojemu miastu świętemu, aż dopełni się zbrodnia, przypieczętowany będzie grzech i zmazana wina, i przywrócona będzie wieczna sprawiedliwość, i potwierdzi się, widzenie i prorok i Najświętsze będzie namaszczone.

To jest główne przesłanie tego proroctwa. Zobacz jaką niekonsekwencją się wykazujesz jeżeli ostatni tydzień nie mówi o Chrystusie.

O czym jest mowa w tych słowach?

dopełni się zbrodnia, przypieczętowany będzie grzech i zmazana wina

Jeżeli ostanie wiersz nie mówi o Chrystusie, to właściwie trzeba wykluczyć wypełnienie się tego w 70 tygodniach. Więc albo jesteśmy konsekwentni i śmierć Chrystusa wypełnia się w 70 tygodniu, albo tego po prostu nie ma.

KAAN pisze:Po śmierci i zmartwychwstaniu Pańskim nie było wstrzymania ofiar w Jerozolimie, a zburzenie nastapiło ok 40 lat później. W twoim wykładzie nic się nie klei. Książę z w. 26 to Tytus, którego wojska spaliły świątynię.


Dlatego najpierw rozpatrywałem zburzenie Jerozolimy. Możesz prześledzić sobie wątki.
Ofiary oczywiście dalej były składane ale wraz ze śmiercią Chrystusa proroctwo dotyczące ofiar zostało wypełnione i składanie ofiar nie miało żadnego skutku. Zresztą Bóg tylko ze względu na siebie może odpuścić grzechy.

Hebr 10:8 - Najpierw mówi: Nie chciałeś i nie upodobałeś sobie ofiar krwawych i darów, i całopaleń, i ofiar za grzechy, które przecież bywają składane według zakonu;
10:9 - potem powiada: Oto przychodzę, aby wypełnić wolę twoją. Znosi więc pierwsze, aby ustanowić drugie;

Dan 9:27 - I zawrze ścisłe przymierze z wieloma na jeden tydzień, w połowie tygodnia zniesie ofiary krwawe i z pokarmów. A w świątyni stanie obraz obrzydliwości, który sprawi spustoszenie, dopóki nie nadejdzie wyznaczony kres spustoszenia.

Podałem nawet to tłumaczenie i wcale nie odbiega to jak widzisz od tego co pisze w Hebr.

KAAN pisze:
Cytat:
Tu masz natomiast o Mat 24 i o ucisku. W jaki sposób można to odczytać porównując tekst Mat. z Ew. Łukasza.

http://chcewierzyc.blogsp...isk-mat-24.html

W twoim tłumaczeniu jest potężna niekonsekwencja, ponieważ gdyby stosować twoją wykładnię należałoby przyjąć, że już Pan Jezus powrócił i jest tysiącletnie królestwo, a szatan związany jest na tysiąc lat. Tyle że milenium trwałoby już dwa milenia i na dodatek sztan szaleje jak nigdy dotąd.


Szkoda. Bo pod linkiem pisałem o Mat 24, ucisku, i porównaniu tego z Łuk. Łuk dokładnie opisuje czym była owa ohyda spustoszenia a porównując obydwie Ewangelie właśnie dowiadujemy się dlaczego w Mat zaćmienie słońca i księżyca następuje zaraz po ohydzie spustoszenia.

Co to tysiącletniego królestwa to nie oczekuje, że ktoś przyjmie takie tłumaczenie. Ponieważ ma ono bardzo słabe podstawy Biblijne. To jest raczej wynik badania wielu proroctw. Nie ma to natomiast wpływu na temat Dan o którym rozmawiamy.

KAAN pisze:Cytat:
W wierszy 9:27 Dan jest mowa o 3,5 letniej służbie Mesjasza i o ukrzyżowaniu które kładzie koniec ofiarom, gdyż proroctwo się wypełniło. W połowie ostatniego tygodnia Mesjasz został zabity. Zobacz jak dokładnie to proroctwo przedstawia kiedy miał zostać zabity.
Miał zostać zabity po 69 tygodniach. dokładnie co do dnia licząc od 14 Nisana 445BC, czyli od wydania dekretu Artakserksesa Longimanusa o odbudowie Jeruzalemu. Ten, kto nie umie policzyć tego i nie rozumie proroctwa nie jest dane zrozumieć całej eschatologii aż do końca Apokalipsy Jana.


Powyżej masz odpowiedź. Według waszego tłumaczenia śmierć Chrystusa nie jest częścią 70 tygodni Daniela. A w takim razie Dan 9:24 nie wypełnia się w proroctwie. Brawo. :]
Nie dość, że proroctwo o Chrystusie przypisujesz Antychrystowi to na dodatek "najświętsze będzie namaszczone" dopiero kiedy przyjdzie Antychryst. Nie gniewaj się ale taka jest konsekwencja waszego kręcenia.

Zobacz Hebr mówi, że Jezus zniósł to co stare aby ustanowić nowe.

KAAN pisze:Cytat:
69 tygodni (483 lata )do czasu kiedy Mesjasz miał rozpocząć swoją służbę
Nie, to czas kiedy miał zostać zabity.


Dokładnie mówi, że po tym czasie zostanie zabity. A wiersz 27 mówi dokładnie kiedy się to stało.

KAAN pisze:Cytat:
Moim zdaniem nie ma co wyważać otwartych drzwi. :clap:
Drzwi nie są dla ciebie otwarte ponieważ patrzysz na fałszywe drzwi zmontowane przez Augustyna i jemu podobnych. Cały protestantyzm przejął ta eschatologię po katolicyzmie, dopiero połowa XIXw. i powstanie wolnych zborów biblijnego chrześcijaństwa to czas kiedy na nowo odkryto naukę głoszoną przez cztery wieki pierwszego Kościoła.


Póki nie podasz jakiś dowodów to nie będę brał na poważnie tej wypowiedzi. Pierwsze cztery wieki kościoła to równia pochyła aby przygotować drogę dla nowej władzy w kościele. Nie można zakładać, że pisma z tego okresu nie zawierają błędów.

Możesz jątrzyć, mówić że coś tam przejąłem od katolików ;-) chociaż ja sam nie wiem co. A kiedyś jak mi Augustyn wpadnie w ręce to także może przeczytam. Ale, rozumiesz? Jak nie dyskutujesz za pomącą argumentów Biblijnych nie wiele wskórasz. Ja natomiast później postaram się podać także inne argumenty. :)


Kto karci szydercę, ten ściąga na się hańbę; a kto gani bezbożnika, ten się plami.

http://chcewierzyc.blogspot.com/
Awatar użytkownika
KAAN
Posty: 19934
Rejestracja: 12 sty 2008, 11:49
wyznanie: Kościół Wolnych Chrześcijan
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: KAAN » 25 lip 2014, 17:27

Chcę wierzyć pisze:
KAAN pisze:
Chcę wierzyć napisał/a:
Dlaczego odrzucasz zupełnie tłumaczenie wiersza 27 według Biblii Gdańskiej gdzie nie ma nic obrazie itd?

http://bibliaapologety.com/WLC/Dn9.htm

A niby dlaczego odrzucam? Przeciwnie, przyjmuję i porównuję z historią. Obraz nie jest słowem kluczowym w tym wersecie i różnice w tłumaczeniu tego słowa nie wpływają na przekaz. Werset mówi o czasie po zabiciu Pomazańca, dlatego nie może mówić o 3,5 letniej służbie. Po śmierci i zmartwychwstaniu Pańskim nie było wstrzymania ofiar w Jerozolimie, a zburzenie nastapiło ok 40 lat później. W twoim wykładzie nic się nie klei. Książę z w. 26 to Tytus, którego wojska spaliły świątynię.
Wiersz 26 mówi o Mesjaszu i o spustoszeniu. Nie ma tam mowy o Antychryście, ale o spustoszeniu.
No tak, ja tego nie kwestionuję

Zresztą Mat 24 także mówi o spustoszeniu. Więc skoro 26 wiersz mówi o Mesjaszu, to dlaczego wiersz 27 także nie może mówić o Mesjaszu? Zobacz co jest głównych mottem tego proroctwa.
Dlatego że w w.26 został zabity, a proroctwo 70 tygodni mówi o czasach od wydania dekretu o odbudowie Jeruzalemu w 445BC do końca spustoszenia.

Dan 9:24 - Siedemdziesiąt tygodni wyznaczono twojemu ludowi i twojemu miastu świętemu, aż dopełni się zbrodnia, przypieczętowany będzie grzech i zmazana wina, i przywrócona będzie wieczna sprawiedliwość, i potwierdzi się, widzenie i prorok i Najświętsze będzie namaszczone.

To jest główne przesłanie tego proroctwa. Zobacz jaką niekonsekwencją się wykazujesz jeżeli ostatni tydzień nie mówi o Chrystusie.

O czym jest mowa w tych słowach?.
O pierwszym i drugim przyjściu Pana.
dopełni się zbrodnia, przypieczętowany będzie grzech i zmazana wina

Jeżeli ostanie wiersz nie mówi o Chrystusie, to właściwie trzeba wykluczyć wypełnienie się tego w 70 tygodniach. Więc albo jesteśmy konsekwentni i śmierć Chrystusa wypełnia się w 70 tygodniu, albo tego po prostu nie ma.
Po prostu robisz złe założenia, proroctwo 70 tygodni mówi o pierwszym i drugim przyjściu Pana, drugie przyjście jest zaznaczone w stwierdzeniu
i przywrócona będzie wieczna sprawiedliwość
Pan Jezus obejmie panowanie jako prawowity Król Izraela w sprawiedliwym królestwie na ziemi o którym prorok Izajasz pisał:
*11
1 I wyrośnie różdżka z pnia Isajego, a pęd z jego korzeni wyda owoc.
2 I spocznie na nim Duch Pana; Duch mądrości i rozumu, Duch rady i mocy, Duch poznania i bojaźni Pana.
3 I będzie miał upodobanie w bojaźni Pana. Nie według widzenia swoich oczu będzie sądził ani według słyszenia swoich uszu rozstrzygał,
4 Lecz według sprawiedliwości będzie sądził biednych i według słuszności rozstrzygał sprawy ubogich na ziemi. Rózgą swoich ust będzie chłostał zuchwalca, a tchnieniem swoich warg zabije bezbożnika.
5 I będzie sprawiedliwość pasem jego bioder, a prawda rzemieniem jego lędźwi.
6 I będzie wilk gościem jagnięcia, a lampart będzie leżał obok koźlęcia. Cielę i lwiątko, i tuczne bydło będą razem, a mały chłopiec je poprowadzi.
7 Krowa będzie się pasła z niedźwiedzicą, ich młode będą leżeć razem, a lew będzie karmił się słomą jak wół.
8 Niemowlę bawić się będzie nad jamą żmii, a do nory węża wyciągnie dziecię swoją rączkę.
9 Nie będą krzywdzić ani szkodzić na całej mojej świętej górze, bo ziemia będzie pełna poznania Pana jakby wód, które wypełniają morze.
10 I stanie się w owym dniu, że narody będą szukać korzenia Isajego, który załopocze jako sztandar ludów; a miejsce jego pobytu będzie sławne.

Jest wiele innych proroctw, które opisują królestwo Mesjasza.

KAAN pisze:Po śmierci i zmartwychwstaniu Pańskim nie było wstrzymania ofiar w Jerozolimie, a zburzenie nastapiło ok 40 lat później. W twoim wykładzie nic się nie klei. Książę z w. 26 to Tytus, którego wojska spaliły świątynię.


Dlatego najpierw rozpatrywałem zburzenie Jerozolimy. Możesz prześledzić sobie wątki.
Prześledziłem i doskonale znam ten temat, powinieneś odrzucić historyczny sposób wykładu eschatologii, a przyjąć futurystyczny pogląd na sprawę.

Ofiary oczywiście dalej były składane ale wraz ze śmiercią Chrystusa proroctwo dotyczące ofiar zostało wypełnione i składanie ofiar nie miało żadnego skutku. Zresztą Bóg tylko ze względu na siebie może odpuścić grzechy.
Ale nie taka perspektywa jest w proroctwach eschatologicznych, to jest wkładanie treści nieobecnych w proroctwie. Mowa jest o zaprzestaniu składania ofiar, a nie o bezsensie ich składania.
Hebr 10:8 - Najpierw mówi: Nie chciałeś i nie upodobałeś sobie ofiar krwawych i darów, i całopaleń, i ofiar za grzechy, które przecież bywają składane według zakonu;
10:9 - potem powiada: Oto przychodzę, aby wypełnić wolę twoją. Znosi więc pierwsze, aby ustanowić drugie;
Te wersety nie mają nic wspólnego z proroctwem, mówią o całkowicie innej sprawie niż proroctwa,.

Dan 9:27 - I zawrze ścisłe przymierze z wieloma na jeden tydzień, w połowie tygodnia zniesie ofiary krwawe i z pokarmów. A w świątyni stanie obraz obrzydliwości, który sprawi spustoszenie, dopóki nie nadejdzie wyznaczony kres spustoszenia.

Podałem nawet to tłumaczenie i wcale nie odbiega to jak widzisz od tego co pisze w Hebr.
Odbiega i to znacznie, a poza tym stawia osobę znoszącą ofiary krwawe w złym kontekście spustoszenia i obrzydliwości w świątyni. Nie taki jest kontekst przyjścia Pańskiego.

KAAN pisze:
Cytat: Tu masz natomiast o Mat 24 i o ucisku. W jaki sposób można to odczytać porównując tekst Mat. z Ew. Łukasza.

http://chcewierzyc.blogsp...isk-mat-24.html

W twoim tłumaczeniu jest potężna niekonsekwencja, ponieważ gdyby stosować twoją wykładnię należałoby przyjąć, że już Pan Jezus powrócił i jest tysiącletnie królestwo, a szatan związany jest na tysiąc lat. Tyle że milenium trwałoby już dwa milenia i na dodatek sztan szaleje jak nigdy dotąd.


Szkoda. Bo pod linkiem pisałem o Mat 24, ucisku, i porównaniu tego z Łuk. Łuk dokładnie opisuje czym była owa ohyda spustoszenia a porównując obydwie Ewangelie właśnie dowiadujemy się dlaczego w Mat zaćmienie słońca i księżyca następuje zaraz po ohydzie spustoszenia

Co to tysiącletniego królestwa to nie oczekuje, że ktoś przyjmie takie tłumaczenie. Ponieważ ma ono bardzo słabe podstawy Biblijne. To jest raczej wynik badania wielu proroctw. Nie ma to natomiast wpływu na temat Dan o którym rozmawiamy..
Przeciwnie milenium jest pełnym obrazem wypełniających się obietnic w stosunku do Izraela i ustanowienia sprawiedliwego Królestwa w którym zbawieni mają królować wraz z Chrystusem. To pewny i jasny obraz całego proroctwa biblijnego.
Stosując swoją wykładnie nie potrafisz umiejscowić w czasie Ma4 24:23-27, musiałbyś przyjąć, że było już powtórne przyjście Pańskie, a to jest nonsens.
KAAN pisze:Cytat:
W wierszy 9:27 Dan jest mowa o 3,5 letniej służbie Mesjasza i o ukrzyżowaniu które kładzie koniec ofiarom, gdyż proroctwo się wypełniło. W połowie ostatniego tygodnia Mesjasz został zabity. Zobacz jak dokładnie to proroctwo przedstawia kiedy miał zostać zabity.
Miał zostać zabity po 69 tygodniach. dokładnie co do dnia licząc od 14 Nisana 445BC, czyli od wydania dekretu Artakserksesa Longimanusa o odbudowie Jeruzalemu. Ten, kto nie umie policzyć tego i nie rozumie proroctwa nie jest dane zrozumieć całej eschatologii aż do końca Apokalipsy Jana.


Powyżej masz odpowiedź. Według waszego tłumaczenia śmierć Chrystusa nie jest częścią 70 tygodni Daniela. A w takim razie Dan 9:24 nie wypełnia się w proroctwie. Brawo. :]
Pomieszałeś wszystko i piszesz nieprawdę, kompletnie się zakałapućkałeś; powyżej jasno napisałem, że Mesjasz został zabity dokładnie na koniec 69 tygodnia Daniela dokładnie 14/15 Nisana 30AD. ostatni 70 tydzień to tydzien antychrysta, który jeszcze nie nastąpił, a kiedy nastąpi mnie na ziemi nie będzie wraz z całym Kościołem.
Nie dość, że proroctwo o Chrystusie przypisujesz Antychrystowi to na dodatek "najświętsze będzie namaszczone" dopiero kiedy przyjdzie Antychryst. Nie gniewaj się ale taka jest konsekwencja waszego kręcenia.
Tekst jest liniowy i niektóre rzeczy, które są pisane po kolei są w czasie równolegle, a konsekwencją twojego kręcenia jest kompletnie zagmatwana eschatologia i niewiara w tekst Biblii.
Pytanie do ciebie: O czym mówi księga Apokalipsy Jana?

Zobacz Hebr mówi, że Jezus zniósł to co stare aby ustanowić nowe.
No i... Jaki to ma związek z tematem?

KAAN pisze:Cytat:
69 tygodni (483 lata )do czasu kiedy Mesjasz miał rozpocząć swoją służbę
Nie, to czas kiedy miał zostać zabity.
Dokładnie mówi, że po tym czasie zostanie zabity. A wiersz 27 mówi dokładnie kiedy się to stało.
Nieprawda, wiersz 27 nie mówi o zabiciu Mesjasza, mówi o tym pierwsza część w.26.

KAAN pisze:Cytat:
Moim zdaniem nie ma co wyważać otwartych drzwi. :clap:
Drzwi nie są dla ciebie otwarte ponieważ patrzysz na fałszywe drzwi zmontowane przez Augustyna i jemu podobnych. Cały protestantyzm przejął ta eschatologię po katolicyzmie, dopiero połowa XIXw. i powstanie wolnych zborów biblijnego chrześcijaństwa to czas kiedy na nowo odkryto naukę głoszoną przez cztery wieki pierwszego Kościoła.
Póki nie podasz jakiś dowodów to nie będę brał na poważnie tej wypowiedzi. Pierwsze cztery wieki kościoła to równia pochyła aby przygotować drogę dla nowej władzy w kościele. Nie można zakładać, że pisma z tego okresu nie zawierają błędów.
Poczytaj sobie Augustyna, o jego teologii i eschatologii to zrozumiesz. Twoich wypowiedzi też nie będę traktował poważnie, ponieważ nie opierasz się na dowodzie biblijnym, ale na widzimisie Augustyna.
Możesz jątrzyć, mówić że coś tam przejąłem od katolików ;-) chociaż ja sam nie wiem co.
Ja nie jątrzę, tylko podaję fakty historyczne, możliwe że ta prawda jest denerwująca dla ciebie, ale cóż mogę poradzić wobec historii. Z tej fałszywej teologii wzięła się też szkodliwa ideologia zastąpienia w której Kościół zastąpił w proroctwach Izrael. Przeczy to nauce NT.
A kiedyś jak mi Augustyn wpadnie w ręce to także może przeczytam. Ale, rozumiesz? Jak nie dyskutujesz za pomącą argumentów Biblijnych nie wiele wskórasz. Ja natomiast później postaram się podać także inne argumenty. :)
Przeczytaj, moze ci coś rozjaśni. Augustyn był przesiąknięty filozofią neoplatonizmu, to zaszkodziło jego wierze. To jeden z największych szkodników w historii chrześcijaństwa.


Albowiem łaską zbawieni jesteście, przez wiarę i to nie z was, Boży to dar, nie z uczynków, aby się ktoś nie chlubił.
Chcę wierzyć
Posty: 3833
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:47
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Chcę wierzyć » 25 lip 2014, 18:28

Po 62 tygodniach. Nie na koniec tylko po. Tak mówią moje przekłady.
Jak oczywiście chcesz się trzymać Biblii.

Co do Mat 24 to musisz mi wytłumaczyć o co Ci chodzi bo ja mw nie czytam.


Kto karci szydercę, ten ściąga na się hańbę; a kto gani bezbożnika, ten się plami.

http://chcewierzyc.blogspot.com/
Chcę wierzyć
Posty: 3833
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:47
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Chcę wierzyć » 26 lip 2014, 12:38

KAAN pisze:Po śmierci i zmartwychwstaniu Pańskim nie było wstrzymania ofiar w Jerozolimie, a zburzenie nastapiło ok 40 lat później. W twoim wykładzie nic się nie klei. Książę z w. 26 to Tytus, którego wojska spaliły świątynię.


To są twoje słowa a nie moje. Zobacz kiedy ja wykazałem poważny błąd w twojej futurystycznej interpretacji mówiącej o przerwie w tym proroctwie Ty wkładasz coś co nie wynika z mojej interpretacji.


Kto karci szydercę, ten ściąga na się hańbę; a kto gani bezbożnika, ten się plami.

http://chcewierzyc.blogspot.com/
Awatar użytkownika
KAAN
Posty: 19934
Rejestracja: 12 sty 2008, 11:49
wyznanie: Kościół Wolnych Chrześcijan
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: KAAN » 27 lip 2014, 14:12

Chcę wierzyć pisze:Po 62 tygodniach. Nie na koniec tylko po. Tak mówią moje przekłady.
Jak oczywiście chcesz się trzymać Biblii.
Proroctwo zostało wypowiedziane przecyzyjnie co do czasu, dlatego, jak pisałem wcześniej jest możliwe zweryfikowanie proroctwa względem historii i zrobiono to udowadniając, że mesjasz został zabity dokładnie 14 nisana czyli dokładnie w tym samym dniu, w którym upływało 69 prorockich tygodni - lat od 14 nisana 445BC. To jest tak mocny dowód, że niemożliwy do obalenia, to dowód materialny weryfikowalny.

Chcę wierzyć pisze:Co do Mat 24 to musisz mi wytłumaczyć o co Ci chodzi bo ja mw nie czytam.
W Mat 24 jest wypowiedziana przez Pana Jezusa przyszłość w stosunku do czasu w którym mówii na końcu Pan Jezus podaje czas swojego powrotu umiejscowiony w księdze Apokalipsy w końcu wiekiego ucisku. Księga Daniela mówi w 11 rodziale o księciu samowolnym (37-45) który jest antychrystem i nie jest możliwe umiejscowienie go w historii którą ty przedstawiasz. Końcówka Mat 24 mówi o antychryscie. Na samym końcu księgi Daniela jest wzmianka o zniesieniu ofiary i 3,5 roku (1260dni) ucisku takiego, że będą mieli szczęście ci, którzy dożyją jeszcze półtora miesiąca. Składają te puzzle z całej Biblii dowiadujemy się o planie Bożym.

Proroctwo jest progresywne i nie wszystkie szczegóły sa wiadome od początku, a nawet ukryte specjalnie przez ludźmi :

4 Ale ty, Danielu, zamknij te słowa i zapieczętuj księgę aż do czasu ostatecznego! Wielu będzie to badać i wzrośnie poznanie.

Z powyższego powodu w miarę pełne poznanie co do czasów ostatecznych mamy dopiero teraz w ostatnich 150 latach. Dopiero teraz Duch Swięty odpieczętował większość tego co wsześniej było niezrozumiałe. Zauważ, że Gabriel wyjaśniał Danielowi poprzednie dwa proroctwa w sposób dość szczegółowy, podczas gdy ostatnie proroctwo z r.12 zostało zapieczętowane.


Albowiem łaską zbawieni jesteście, przez wiarę i to nie z was, Boży to dar, nie z uczynków, aby się ktoś nie chlubił.

Wróć do „Eschatologia ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości