Chcę wierzyć pisze:KAAN pisze:A niby dlaczego odrzucam? Przeciwnie, przyjmuję i porównuję z historią. Obraz nie jest słowem kluczowym w tym wersecie i różnice w tłumaczeniu tego słowa nie wpływają na przekaz. Werset mówi o czasie po zabiciu Pomazańca, dlatego nie może mówić o 3,5 letniej służbie. Po śmierci i zmartwychwstaniu Pańskim nie było wstrzymania ofiar w Jerozolimie, a zburzenie nastapiło ok 40 lat później. W twoim wykładzie nic się nie klei. Książę z w. 26 to Tytus, którego wojska spaliły świątynię.
Wiersz 26 mówi o Mesjaszu i o spustoszeniu. Nie ma tam mowy o Antychryście, ale o spustoszeniu.
No tak, ja tego nie kwestionuję
Zresztą Mat 24 także mówi o spustoszeniu. Więc skoro 26 wiersz mówi o Mesjaszu, to dlaczego wiersz 27 także nie może mówić o Mesjaszu? Zobacz co jest głównych mottem tego proroctwa.
Dlatego że w w.26 został zabity, a proroctwo 70 tygodni mówi o czasach od wydania dekretu o odbudowie Jeruzalemu w 445BC do końca spustoszenia.
Dan 9:24 - Siedemdziesiąt tygodni wyznaczono twojemu ludowi i twojemu miastu świętemu, aż dopełni się zbrodnia, przypieczętowany będzie grzech i zmazana wina, i przywrócona będzie wieczna sprawiedliwość, i potwierdzi się, widzenie i prorok i Najświętsze będzie namaszczone.
To jest główne przesłanie tego proroctwa. Zobacz jaką niekonsekwencją się wykazujesz jeżeli ostatni tydzień nie mówi o Chrystusie.
O czym jest mowa w tych słowach?.
O pierwszym i drugim przyjściu Pana.
dopełni się zbrodnia, przypieczętowany będzie grzech i zmazana wina
Jeżeli ostanie wiersz nie mówi o Chrystusie, to właściwie trzeba wykluczyć wypełnienie się tego w 70 tygodniach. Więc albo jesteśmy konsekwentni i śmierć Chrystusa wypełnia się w 70 tygodniu, albo tego po prostu nie ma.
Po prostu robisz złe założenia, proroctwo 70 tygodni mówi o pierwszym i drugim przyjściu Pana, drugie przyjście jest zaznaczone w stwierdzeniu
i przywrócona będzie wieczna sprawiedliwość
Pan Jezus obejmie panowanie jako prawowity Król Izraela w sprawiedliwym królestwie na ziemi o którym prorok Izajasz pisał:
*11
1 I wyrośnie różdżka z pnia Isajego, a pęd z jego korzeni wyda owoc.
2 I spocznie na nim Duch Pana; Duch mądrości i rozumu, Duch rady i mocy, Duch poznania i bojaźni Pana.
3 I będzie miał upodobanie w bojaźni Pana. Nie według widzenia swoich oczu będzie sądził ani według słyszenia swoich uszu rozstrzygał,
4 Lecz według sprawiedliwości będzie sądził biednych i według słuszności rozstrzygał sprawy ubogich na ziemi. Rózgą swoich ust będzie chłostał zuchwalca, a tchnieniem swoich warg zabije bezbożnika.
5 I będzie sprawiedliwość pasem jego bioder, a prawda rzemieniem jego lędźwi.
6 I będzie wilk gościem jagnięcia, a lampart będzie leżał obok koźlęcia. Cielę i lwiątko, i tuczne bydło będą razem, a mały chłopiec je poprowadzi.
7 Krowa będzie się pasła z niedźwiedzicą, ich młode będą leżeć razem, a lew będzie karmił się słomą jak wół.
8 Niemowlę bawić się będzie nad jamą żmii, a do nory węża wyciągnie dziecię swoją rączkę.
9 Nie będą krzywdzić ani szkodzić na całej mojej świętej górze, bo ziemia będzie pełna poznania Pana jakby wód, które wypełniają morze.
10 I stanie się w owym dniu, że narody będą szukać korzenia Isajego, który załopocze jako sztandar ludów; a miejsce jego pobytu będzie sławne.
Jest wiele innych proroctw, które opisują królestwo Mesjasza.
KAAN pisze:Po śmierci i zmartwychwstaniu Pańskim nie było wstrzymania ofiar w Jerozolimie, a zburzenie nastapiło ok 40 lat później. W twoim wykładzie nic się nie klei. Książę z w. 26 to Tytus, którego wojska spaliły świątynię.
Dlatego najpierw rozpatrywałem zburzenie Jerozolimy. Możesz prześledzić sobie wątki.
Prześledziłem i doskonale znam ten temat, powinieneś odrzucić historyczny sposób wykładu eschatologii, a przyjąć futurystyczny pogląd na sprawę.
Ofiary oczywiście dalej były składane ale wraz ze śmiercią Chrystusa proroctwo dotyczące ofiar zostało wypełnione i składanie ofiar nie miało żadnego skutku. Zresztą Bóg tylko ze względu na siebie może odpuścić grzechy.
Ale nie taka perspektywa jest w proroctwach eschatologicznych, to jest wkładanie treści nieobecnych w proroctwie. Mowa jest o zaprzestaniu składania ofiar, a nie o bezsensie ich składania.
Hebr 10:8 - Najpierw mówi: Nie chciałeś i nie upodobałeś sobie ofiar krwawych i darów, i całopaleń, i ofiar za grzechy, które przecież bywają składane według zakonu;
10:9 - potem powiada: Oto przychodzę, aby wypełnić wolę twoją. Znosi więc pierwsze, aby ustanowić drugie;
Te wersety nie mają nic wspólnego z proroctwem, mówią o całkowicie innej sprawie niż proroctwa,.
Dan 9:27 - I zawrze ścisłe przymierze z wieloma na jeden tydzień, w połowie tygodnia zniesie ofiary krwawe i z pokarmów. A w świątyni stanie obraz obrzydliwości, który sprawi spustoszenie, dopóki nie nadejdzie wyznaczony kres spustoszenia.
Podałem nawet to tłumaczenie i wcale nie odbiega to jak widzisz od tego co pisze w Hebr.
Odbiega i to znacznie, a poza tym stawia osobę znoszącą ofiary krwawe w złym kontekście spustoszenia i obrzydliwości w świątyni. Nie taki jest kontekst przyjścia Pańskiego.
KAAN pisze:W twoim tłumaczeniu jest potężna niekonsekwencja, ponieważ gdyby stosować twoją wykładnię należałoby przyjąć, że już Pan Jezus powrócił i jest tysiącletnie królestwo, a szatan związany jest na tysiąc lat. Tyle że milenium trwałoby już dwa milenia i na dodatek sztan szaleje jak nigdy dotąd.
Szkoda. Bo pod linkiem pisałem o Mat 24, ucisku, i porównaniu tego z Łuk. Łuk dokładnie opisuje czym była owa ohyda spustoszenia a porównując obydwie Ewangelie właśnie dowiadujemy się dlaczego w Mat zaćmienie słońca i księżyca następuje zaraz po ohydzie spustoszenia
Co to tysiącletniego królestwa to nie oczekuje, że ktoś przyjmie takie tłumaczenie. Ponieważ ma ono bardzo słabe podstawy Biblijne. To jest raczej wynik badania wielu proroctw. Nie ma to natomiast wpływu na temat Dan o którym rozmawiamy..
Przeciwnie milenium jest pełnym obrazem wypełniających się obietnic w stosunku do Izraela i ustanowienia sprawiedliwego Królestwa w którym zbawieni mają królować wraz z Chrystusem. To pewny i jasny obraz całego proroctwa biblijnego.
Stosując swoją wykładnie nie potrafisz umiejscowić w czasie Ma4 24:23-27, musiałbyś przyjąć, że było już powtórne przyjście Pańskie, a to jest nonsens.
KAAN pisze:Cytat:
W wierszy 9:27 Dan jest mowa o 3,5 letniej służbie Mesjasza i o ukrzyżowaniu które kładzie koniec ofiarom, gdyż proroctwo się wypełniło. W połowie ostatniego tygodnia Mesjasz został zabity. Zobacz jak dokładnie to proroctwo przedstawia kiedy miał zostać zabity.
Miał zostać zabity po 69 tygodniach. dokładnie co do dnia licząc od 14 Nisana 445BC, czyli od wydania dekretu Artakserksesa Longimanusa o odbudowie Jeruzalemu. Ten, kto nie umie policzyć tego i nie rozumie proroctwa nie jest dane zrozumieć całej eschatologii aż do końca Apokalipsy Jana.
Powyżej masz odpowiedź. Według waszego tłumaczenia śmierć Chrystusa nie jest częścią 70 tygodni Daniela. A w takim razie Dan 9:24 nie wypełnia się w proroctwie. Brawo.
Pomieszałeś wszystko i piszesz nieprawdę, kompletnie się zakałapućkałeś; powyżej jasno napisałem, że Mesjasz został zabity dokładnie na koniec 69 tygodnia Daniela dokładnie 14/15 Nisana 30AD. ostatni 70 tydzień to tydzien antychrysta, który jeszcze nie nastąpił, a kiedy nastąpi mnie na ziemi nie będzie wraz z całym Kościołem.
Nie dość, że proroctwo o Chrystusie przypisujesz Antychrystowi to na dodatek "najświętsze będzie namaszczone" dopiero kiedy przyjdzie Antychryst. Nie gniewaj się ale taka jest konsekwencja waszego kręcenia.
Tekst jest liniowy i niektóre rzeczy, które są pisane po kolei są w czasie równolegle, a konsekwencją twojego kręcenia jest kompletnie zagmatwana eschatologia i niewiara w tekst Biblii.
Pytanie do ciebie: O czym mówi księga Apokalipsy Jana?
Zobacz Hebr mówi, że Jezus zniósł to co stare aby ustanowić nowe.
No i... Jaki to ma związek z tematem?
KAAN pisze:Cytat:
69 tygodni (483 lata )do czasu kiedy Mesjasz miał rozpocząć swoją służbę
Nie, to czas kiedy miał zostać zabity.
Dokładnie mówi, że po tym czasie zostanie zabity. A wiersz 27 mówi dokładnie kiedy się to stało.
Nieprawda, wiersz 27 nie mówi o zabiciu Mesjasza, mówi o tym pierwsza część w.26.
KAAN pisze:Cytat:
Moim zdaniem nie ma co wyważać otwartych drzwi.
Drzwi nie są dla ciebie otwarte ponieważ patrzysz na fałszywe drzwi zmontowane przez Augustyna i jemu podobnych. Cały protestantyzm przejął ta eschatologię po katolicyzmie, dopiero połowa XIXw. i powstanie wolnych zborów biblijnego chrześcijaństwa to czas kiedy na nowo odkryto naukę głoszoną przez cztery wieki pierwszego Kościoła.
Póki nie podasz jakiś dowodów to nie będę brał na poważnie tej wypowiedzi. Pierwsze cztery wieki kościoła to równia pochyła aby przygotować drogę dla nowej władzy w kościele. Nie można zakładać, że pisma z tego okresu nie zawierają błędów.
Poczytaj sobie Augustyna, o jego teologii i eschatologii to zrozumiesz. Twoich wypowiedzi też nie będę traktował poważnie, ponieważ nie opierasz się na dowodzie biblijnym, ale na widzimisie Augustyna.
Możesz jątrzyć, mówić że coś tam przejąłem od katolików
chociaż ja sam nie wiem co.
Ja nie jątrzę, tylko podaję fakty historyczne, możliwe że ta prawda jest denerwująca dla ciebie, ale cóż mogę poradzić wobec historii. Z tej fałszywej teologii wzięła się też szkodliwa ideologia zastąpienia w której Kościół zastąpił w proroctwach Izrael. Przeczy to nauce NT.
A kiedyś jak mi Augustyn wpadnie w ręce to także może przeczytam. Ale, rozumiesz? Jak nie dyskutujesz za pomącą argumentów Biblijnych nie wiele wskórasz. Ja natomiast później postaram się podać także inne argumenty.
Przeczytaj, moze ci coś rozjaśni. Augustyn był przesiąknięty filozofią neoplatonizmu, to zaszkodziło jego wierze. To jeden z największych szkodników w historii chrześcijaństwa.
Albowiem łaską zbawieni jesteście, przez wiarę i to nie z was, Boży to dar, nie z uczynków, aby się ktoś nie chlubił.