Porwanie i milenium

Jak się to wszystko skończy ....
Chcę wierzyć
Posty: 3833
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:47
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Chcę wierzyć » 08 sie 2011, 08:43

Norbi pisze:Zacznę od końca Twojego cytatu, twierdzisz, że:
„W wielkim ucisku nie będzie kościoła i nie będzie Ducha Świetego który powstrzymije krwiożerczą bestię szatana”


Kiedy Pan przyjdzie po raz drugi po swoją oblubienicę, usunie przeciwnika i zacznie się sąd nad narodami.

Obj 11:16 - A dwudziestu czterech starszych, którzy siedzą na tronach swoich przed Bogiem, upadło na oblicza swoje i oddało pokłon Bogu,
11:17 - mówiąc: Dziękujemy ci, Panie, Boże Wszechmogący, który jesteś i byłeś, że przejąłeś potężną władzę swoją i zacząłeś panować;
11:18 - i popadły w gniew narody, lecz i twój gniew rozgorzał, i nastał czas sądu nad umarłymi, i oddawanie zapłaty sługom twoim prorokom i świętym, i tym, którzy się boją imienia twego, małym i wielkim, oraz wytracenia tych, którzy niszczą ziemię.

Zacznie się panowanie Baranka a nie antychrysta. To czas sądu nad umarłymi i czas wytracenia tych, którzy niszczą ziemię. To się stanie kiedy będzie trąbił siódmy anioł. (Obj 11:15)

1 Korynt 15:51 - Oto tajemnicę wam objawiam: Nie wszyscy zaśniemy, ale wszyscy będziemy przemienieni
15:52 - w jednej chwili, w oka mgnieniu, na odgłos trąby ostatecznej; bo trąba zabrzmi i umarli wzbudzeni zostaną jako nie skażeni, a my zostaniemy przemienieni.

1 Tesal 4:16 - Gdyż sam Pan na dany rozkaz, na głos archanioła i trąby Bożej zstąpi z nieba; wtedy najpierw powstaną ci, którzy umarli w Chrystusie,
4:17 - potem my, którzy pozostaniemy przy życiu, razem z nimi porwani będziemy w obłokach w powietrze, na spotkanie Pana; i tak zawsze będziemy z Panem.
4:18 - Przeto pocieszajcie się nawzajem tymi słowy.


Kto karci szydercę, ten ściąga na się hańbę; a kto gani bezbożnika, ten się plami.
http://chcewierzyc.blogspot.com/
Awatar użytkownika
KAAN
Posty: 19934
Rejestracja: 12 sty 2008, 11:49
wyznanie: Kościół Wolnych Chrześcijan
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: KAAN » 08 sie 2011, 08:54

Chcę wierzyć pisze:Kiedy Pan przyjdzie po raz drugi po swoją oblubienicę, usunie przeciwnika i zacznie się sąd nad narodami.
Tyle, że należy dokładnie podkreślić czas wydarzeń w kolejności jak napisałeś, czyli Oblubienica zabrana z ziemi, ucisk i prześladowania z rąk przeciwnika, upadek przeciwnika i sąd nad narodami.


Albowiem łaską zbawieni jesteście, przez wiarę i to nie z was, Boży to dar, nie z uczynków, aby się ktoś nie chlubił.
Chcę wierzyć
Posty: 3833
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:47
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Chcę wierzyć » 08 sie 2011, 09:22

Z pewnością to będzie trudny czas dla wierzących/kościoła i czas prześladowań. Słowo Boże mówi „i popadły w gniew narody, lecz i twój gniew rozgorzał”. Zauważ jednak, że dzieje się to w czasie kiedy Baranek objął już panowanie. (Obj 11:17). Z jednej strony gniew narodów które buntują się przeciwko Bogu a z drugiej gniew Baranka który przychodzi aby wytracić bezbożnych. W tym całym jednak fragmencie nie ma mowy aby Bóg miał jeszcze odstąpić od wykonywania sądu lub dać antychrystowi panować i męczyć jeszcze św. przez jakiś okres czasu.


Kto karci szydercę, ten ściąga na się hańbę; a kto gani bezbożnika, ten się plami.

http://chcewierzyc.blogspot.com/
Awatar użytkownika
KAAN
Posty: 19934
Rejestracja: 12 sty 2008, 11:49
wyznanie: Kościół Wolnych Chrześcijan
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: KAAN » 08 sie 2011, 13:10

Chcę wierzyć pisze:Z pewnością to będzie trudny czas dla wierzących/kościoła i czas prześladowań. Słowo Boże mówi „i popadły w gniew narody, lecz i twój gniew rozgorzał”. Zauważ jednak, że dzieje się to w czasie kiedy Baranek objął już panowanie. (Obj 11:17). Z jednej strony gniew narodów które buntują się przeciwko Bogu a z drugiej gniew Baranka który przychodzi aby wytracić bezbożnych. W tym całym jednak fragmencie nie ma mowy aby Bóg miał jeszcze odstąpić od wykonywania sądu lub dać antychrystowi panować i męczyć jeszcze św. przez jakiś okres czasu.
Przeciwnie, Ap11 to nie jest początek ale druga połowa WU gdzie są już w stanie zaawansowania sądy nad narodami, pozostały jeszcze tylko siedem czasz gniewu, do tej pory otworzono siedem pieczęci, siedem trąb zabrzmiało, a plagi się intensyfikują. Przeczytaj szybkim rzutem oka na to co jest przed i po Ap11.


Albowiem łaską zbawieni jesteście, przez wiarę i to nie z was, Boży to dar, nie z uczynków, aby się ktoś nie chlubił.
Chcę wierzyć
Posty: 3833
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:47
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Chcę wierzyć » 08 sie 2011, 14:10

KAAN pisze:
Chcę wierzyć pisze:Z pewnością to będzie trudny czas dla wierzących/kościoła i czas prześladowań. Słowo Boże mówi „i popadły w gniew narody, lecz i twój gniew rozgorzał”. Zauważ jednak, że dzieje się to w czasie kiedy Baranek objął już panowanie. (Obj 11:17). Z jednej strony gniew narodów które buntują się przeciwko Bogu a z drugiej gniew Baranka który przychodzi aby wytracić bezbożnych. W tym całym jednak fragmencie nie ma mowy aby Bóg miał jeszcze odstąpić od wykonywania sądu lub dać antychrystowi panować i męczyć jeszcze św. przez jakiś okres czasu.
Przeciwnie, Ap11 to nie jest początek ale druga połowa WU gdzie są już w stanie zaawansowania sądy nad narodami, pozostały jeszcze tylko siedem czasz gniewu, do tej pory otworzono siedem pieczęci, siedem trąb zabrzmiało, a plagi się intensyfikują. Przeczytaj szybkim rzutem oka na to co jest przed i po Ap11.


Tak będziemy obstawać przy swoim Ty , że Ap11 to początek a ja że koniec. To znaczy koniec rządów antychrysta, koniec gniewu narodów i koniec czasu łaski. Paweł pisał o trąbie ostatecznej a w Apokalipsie brzmi siedem trąb, dlatego trąba ostateczna to siódma trąba Apokalipsy.
Czy to jest połowa tygodnia? A gdzie pisze, że to jest połowa tygodnia?


Kto karci szydercę, ten ściąga na się hańbę; a kto gani bezbożnika, ten się plami.

http://chcewierzyc.blogspot.com/
Awatar użytkownika
KAAN
Posty: 19934
Rejestracja: 12 sty 2008, 11:49
wyznanie: Kościół Wolnych Chrześcijan
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: KAAN » 08 sie 2011, 15:45

Chcę wierzyć pisze:
KAAN pisze:
Chcę wierzyć pisze:Z pewnością to będzie trudny czas dla wierzących/kościoła i czas prześladowań. Słowo Boże mówi „i popadły w gniew narody, lecz i twój gniew rozgorzał”. Zauważ jednak, że dzieje się to w czasie kiedy Baranek objął już panowanie. (Obj 11:17). Z jednej strony gniew narodów które buntują się przeciwko Bogu a z drugiej gniew Baranka który przychodzi aby wytracić bezbożnych. W tym całym jednak fragmencie nie ma mowy aby Bóg miał jeszcze odstąpić od wykonywania sądu lub dać antychrystowi panować i męczyć jeszcze św. przez jakiś okres czasu.
Przeciwnie, Ap11 to nie jest początek ale druga połowa WU gdzie są już w stanie zaawansowania sądy nad narodami, pozostały jeszcze tylko siedem czasz gniewu, do tej pory otworzono siedem pieczęci, siedem trąb zabrzmiało, a plagi się intensyfikują. Przeczytaj szybkim rzutem oka na to co jest przed i po Ap11.
Tak będziemy obstawać przy swoim Ty , że Ap11 to początek a ja że koniec. To znaczy koniec rządów antychrysta, koniec gniewu narodów i koniec czasu łaski.
To nie tak, ja także twierdzą że Ap 11 to koniec rządów antychrysta, czas sądu i w końcówce przyjście Pańskie. Okres łaski zakończył się wcześniej.
Chcę wierzyć pisze: Paweł pisał o trąbie ostatecznej a w Apokalipsie brzmi siedem trąb, dlatego trąba ostateczna to siódma trąba Apokalipsy.
Czy to jest połowa tygodnia? A gdzie pisze, że to jest połowa tygodnia?
Uściślij do których słów Pawła się odnosisz, bo twoja teza nie jest jednoznaczna.


Albowiem łaską zbawieni jesteście, przez wiarę i to nie z was, Boży to dar, nie z uczynków, aby się ktoś nie chlubił.
Chcę wierzyć
Posty: 3833
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:47
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Chcę wierzyć » 09 sie 2011, 08:32

KAAN pisze:Uściślij do których słów Pawła się odnosisz, bo twoja teza nie jest jednoznaczna.


Chciałbym abyś rozwinął to co pisałeś. Skąd wiadomo że Ap 11 to druga połowa WU?
KAAN pisze:Przeciwnie, Ap11 to nie jest początek ale druga połowa WU gdzie są już w stanie zaawansowania sądy nad narodami, pozostały jeszcze tylko siedem czasz gniewu, do tej pory otworzono siedem pieczęci, siedem trąb zabrzmiało, a plagi się intensyfikują. Przeczytaj szybkim rzutem oka na to co jest przed i po Ap11.


Skąd wiadomo że już było siedem pieczęci i zabrzmiało siedem trąb? Nie wypełniły się jeszcze słowa z rozdz Ap11.


Kto karci szydercę, ten ściąga na się hańbę; a kto gani bezbożnika, ten się plami.

http://chcewierzyc.blogspot.com/
Awatar użytkownika
KAAN
Posty: 19934
Rejestracja: 12 sty 2008, 11:49
wyznanie: Kościół Wolnych Chrześcijan
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: KAAN » 10 sie 2011, 07:32

Chcę wierzyć pisze:
KAAN pisze:Uściślij do których słów Pawła się odnosisz, bo twoja teza nie jest jednoznaczna.
Chciałbym abyś rozwinął to co pisałeś. Skąd wiadomo że Ap 11 to druga połowa WU?

KAAN pisze:Przeciwnie, Ap11 to nie jest początek ale druga połowa WU gdzie są już w stanie zaawansowania sądy nad narodami, pozostały jeszcze tylko siedem czasz gniewu, do tej pory otworzono siedem pieczęci, siedem trąb zabrzmiało, a plagi się intensyfikują. Przeczytaj szybkim rzutem oka na to co jest przed i po Ap11.


Skąd wiadomo że już było siedem pieczęci i zabrzmiało siedem trąb? Nie wypełniły się jeszcze słowa z rozdz Ap11.
Na drugą połowę wielkiego ucisku wskazuje zaawansowanie plag, a od wiersza 15 napisano wyraxnie że zabrzmiała siódma trąba, która "zawiera w sobie" siedem ostatecznych plag, zapowiedź sądu w wierszu 18. Było już siedem pieczęci - preludium, początkowe uciski , potem siedem trąb, straszne plagi, a siódma trąba jest najstraszniejsza, zawiera w sobie siedem ostatecznych plag określonych jako czasze gniewu Bożego.


Albowiem łaską zbawieni jesteście, przez wiarę i to nie z was, Boży to dar, nie z uczynków, aby się ktoś nie chlubił.
Chcę wierzyć
Posty: 3833
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:47
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Chcę wierzyć » 10 sie 2011, 10:19

KAAN pisze:Na drugą połowę wielkiego ucisku wskazuje zaawansowanie plag, a od wiersza 15 napisano wyraxnie że zabrzmiała siódma trąba, która "zawiera w sobie" siedem ostatecznych plag, zapowiedź sądu w wierszu 18. Było już siedem pieczęci - preludium, początkowe uciski , potem siedem trąb, straszne plagi, a siódma trąba jest najstraszniejsza, zawiera w sobie siedem ostatecznych plag określonych jako czasze gniewu Bożego.
_________________
Albowiem łaską zbawieni jesteście, przez wiarę i to nie z was, Boży to dar, nie z uczynków, aby się ktoś nie chlubił.


To jakie wydarzenia Ap są związane z pierwszą połową WU i kiedy ma miejsce zmartwychwstanie i pochwycenie kościoła?


Kto karci szydercę, ten ściąga na się hańbę; a kto gani bezbożnika, ten się plami.

http://chcewierzyc.blogspot.com/
Awatar użytkownika
okidoki
Posty: 2068
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:55
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: okidoki » 07 mar 2013, 15:12

Chcę wierzyć pisze:To jakie wydarzenia Ap są związane z pierwszą połową WU

Pierwsze plagi spadające na ziemię, głoszenie Ewangelii przez nawracających się Żydów oraz przez dwóch Świadków w Jerozolimie przy odbudowanej Świątyni:

" Wstań i zmierz świątynię Bożą i ołtarz, i tych, którzy się w niej modlą. Lecz zewnętrzny przedsionek świątyni wyłącz i nie mierz go, gdyż oddany został poganom, którzy tratować będą święte miasto przez czterdzieści dwa miesiące. I dam dwom moim świadkom moc, i będą, odziani w wory, prorokowali przez tysiąc dwieście sześćdziesiąt dni. Oni to są dwoma drzewami oliwnymi i dwoma świecznikami, które stoją przed Panem ziemi. A jeżeli ktoś chce im wyrządzić szkodę, ogień bucha z ich ust i pożera ich wrogów; tak musi zginąć każdy, kto by chciał im wyrządzić szkodę. Oni mają moc zamknąć niebiosa, aby nie padał deszcz za dni ich prorokowania; mają też moc nad wodami, by je zamieniać w krew i dotknąć ziemię wszelką plagą, ilekroć zechcą. A gdy już złożą swoje świadectwo, zwierzę wychodzące z otchłani stoczy z nimi bój i zwycięży, i zabije ich. A ich trupy leżeć będą na ulicy wielkiego miasta, które w przenośni nazywa się Sodomą i Egiptem, gdzie też Pan ich został ukrzyżowany. I patrzeć będą ludzie ze wszystkich ludów i plemion, i języków, i narodów na ich trupy przez trzy i pół dnia, i nie pozwolą złożyć ich trupów w grobie. A mieszkańcy ziemi radować się będą nimi i weselić się, i podarunki sobie nawzajem posyłać, dlatego że ci dwaj prorocy udręczyli mieszkańców ziemi. Lecz po upływie trzech i pół dnia wstąpił w nich duch żywota z Boga i stanęli na nogi swoje, i strach wielki padł na tych, którzy na nich patrzyli. I usłyszeli głos donośny z nieba, mówiący do nich: Wstąpcie tutaj! I wstąpili do nieba w obłoku, nieprzyjaciele zaś ich patrzyli na nich. I w tejże godzinie powstało wielkie trzęsienie ziemi, i dziesiąta część miasta zawaliła się, i zginęło w tym trzęsieniu ziemi siedem tysięcy ludzi, pozostali zaś przerazili się i oddali cześć Bogu niebieskiemu. " (Obj 11:2-13)

Opisane wydarzenia historycznie nigdy nie miały jeszcze miejsca. Według Hipolita Rzymskiego dwoma świadkami wybranymi przez Boga będą Henoch i Eliasz, według innych Eliasz i Mojżesz. Tego dokładnie nie wiemy, bo ich imiona nie zostały podane. Tak czy inaczej zwiastowanie z mocą przez dwóch świadków należy do przyszłości, wydarzenia z Objawienia Jana czekają na wypełnienie.

Chcę wierzyć pisze:i kiedy ma miejsce zmartwychwstanie i pochwycenie kościoła?

Nie ma opisanego momentu pochwycenia, ale jest ono wspomniane na samym początku Apokalipsy:

" Skoro bowiem zachowałeś nakaz mojej wytrwałości i Ja ciebie zachowam od godziny próby, która ma przyjść na cały obszar zamieszkany, by wypróbować tych, co mieszkają na ziemi " (Obj 3:10)

Kościół będzie zachowany od próby, która spadnie na tych, którzy mieszkają na ziemi. Syn zabierze Oblubienicę do siebie, czyli do domu Ojca, tak jak obiecał (J 14:2-4) Dlatego jeszcze przed powrotem Jezusa Chrystusa na ziemię Kościół jest ukazany jako Oblubienica znajdująca się w niebie na zaślubinach Baranka (Obj 19:7-8) i razem z Nim schodząca na ziemię.

Tak jak zauważył KAAN, wykładnia futurystyczna jest jedyną spójną z tekstem biblijnym i dającą się pogodzić z historią świata. Każdy inny opis wydarzeń ostatecznych próbuje naciągnąć wydarzenia historyczne do własnych teorii.


"abyście mogli dać odprawę tym, którzy się chlubią rzeczami zewnętrznymi, a nie tym, co w sercu" (2Kor 5,12) "ukryty wewnętrzny człowiek", który "jedynie ma wartość przed Bogiem" (1P3,4) Dla Boga nie liczy się czy coś osiągnęliśmy, ale kim jesteśmy.
Chcę wierzyć
Posty: 3833
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:47
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Chcę wierzyć » 08 mar 2013, 10:04

okidoki pisze:
Chcę wierzyć pisze:To jakie wydarzenia Ap są związane z pierwszą połową WU

Pierwsze plagi spadające na ziemię, głoszenie Ewangelii przez nawracających się Żydów oraz przez dwóch Świadków w Jerozolimie przy odbudowanej Świątyni:

" Wstań i zmierz świątynię Bożą i ołtarz, i tych, którzy się w niej modlą. Lecz zewnętrzny przedsionek świątyni wyłącz i nie mierz go, gdyż oddany został poganom, którzy tratować będą święte miasto przez czterdzieści dwa miesiące. I dam dwom moim świadkom moc, i będą, odziani w wory, prorokowali przez tysiąc dwieście sześćdziesiąt dni. Oni to są dwoma drzewami oliwnymi i dwoma świecznikami, które stoją przed Panem ziemi. A jeżeli ktoś chce im wyrządzić szkodę, ogień bucha z ich ust i pożera ich wrogów; tak musi zginąć każdy, kto by chciał im wyrządzić szkodę. Oni mają moc zamknąć niebiosa, aby nie padał deszcz za dni ich prorokowania; mają też moc nad wodami, by je zamieniać w krew i dotknąć ziemię wszelką plagą, ilekroć zechcą. A gdy już złożą swoje świadectwo, zwierzę wychodzące z otchłani stoczy z nimi bój i zwycięży, i zabije ich. A ich trupy leżeć będą na ulicy wielkiego miasta, które w przenośni nazywa się Sodomą i Egiptem, gdzie też Pan ich został ukrzyżowany. I patrzeć będą ludzie ze wszystkich ludów i plemion, i języków, i narodów na ich trupy przez trzy i pół dnia, i nie pozwolą złożyć ich trupów w grobie. A mieszkańcy ziemi radować się będą nimi i weselić się, i podarunki sobie nawzajem posyłać, dlatego że ci dwaj prorocy udręczyli mieszkańców ziemi. Lecz po upływie trzech i pół dnia wstąpił w nich duch żywota z Boga i stanęli na nogi swoje, i strach wielki padł na tych, którzy na nich patrzyli. I usłyszeli głos donośny z nieba, mówiący do nich: Wstąpcie tutaj! I wstąpili do nieba w obłoku, nieprzyjaciele zaś ich patrzyli na nich. I w tejże godzinie powstało wielkie trzęsienie ziemi, i dziesiąta część miasta zawaliła się, i zginęło w tym trzęsieniu ziemi siedem tysięcy ludzi, pozostali zaś przerazili się i oddali cześć Bogu niebieskiemu. " (Obj 11:2-13)

Opisane wydarzenia historycznie nigdy nie miały jeszcze miejsca. Według Hipolita Rzymskiego dwoma świadkami wybranymi przez Boga będą Henoch i Eliasz, według innych Eliasz i Mojżesz. Tego dokładnie nie wiemy, bo ich imiona nie zostały podane. Tak czy inaczej zwiastowanie z mocą przez dwóch świadków należy do przyszłości, wydarzenia z Objawienia Jana czekają na wypełnienie.

Chcę wierzyć pisze:i kiedy ma miejsce zmartwychwstanie i pochwycenie kościoła?

Nie ma opisanego momentu pochwycenia, ale jest ono wspomniane na samym początku Apokalipsy:

" Skoro bowiem zachowałeś nakaz mojej wytrwałości i Ja ciebie zachowam od godziny próby, która ma przyjść na cały obszar zamieszkany, by wypróbować tych, co mieszkają na ziemi " (Obj 3:10)

Kościół będzie zachowany od próby, która spadnie na tych, którzy mieszkają na ziemi. Syn zabierze Oblubienicę do siebie, czyli do domu Ojca, tak jak obiecał (J 14:2-4) Dlatego jeszcze przed powrotem Jezusa Chrystusa na ziemię Kościół jest ukazany jako Oblubienica znajdująca się w niebie na zaślubinach Baranka (Obj 19:7-8) i razem z Nim schodząca na ziemię.

Tak jak zauważył KAAN, wykładnia futurystyczna jest jedyną spójną z tekstem biblijnym i dającą się pogodzić z historią świata. Każdy inny opis wydarzeń ostatecznych próbuje naciągnąć wydarzenia historyczne do własnych teorii.


Jeżeli od drugiej połowy tygodnia nastąpią prześladowania (załóżmy) to wg 2Tes2:4 człowiek niegodziwości musi rządzić ze świątyni.? Chodzi o to że w świątyni nie było żadnego tronu -tylko i wyłącznie są służby. Jest więc mało prawdopodobne aby po pierwsze powstał tron w świątyni w Jerozolimie a jeżeli już to taka zmiana musiała by być dokonana siłą. Nie sądzisz?
Wielki ucisk musiałby się rozpocząć przed postawieniem obrzydliwości a na ucieczkę w góry by było już za późno. (Twój koronny argument) ;)

Nie wiem jak ty sobie wyobrażasz rozwój wydarzeń. Bardzo ciężko mi to sobie wyobrazić wg twojej koncepcji.

Domyślam się że koncepcję wybudowania nowej świątyni opierasz m.in. na proroctwie Ezechiela. Nie dopatrzyłem się tam aby gdzieś była wzmianka o budowie tej świątyni/miasta.


Kto karci szydercę, ten ściąga na się hańbę; a kto gani bezbożnika, ten się plami.

http://chcewierzyc.blogspot.com/
Awatar użytkownika
okidoki
Posty: 2068
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:55
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: okidoki » 08 mar 2013, 11:37

Od połowy tygodnia ma nastąpić kulminacyjny moment dyktatury antychrysta, który powtórzy dokonania Antiocha Epifanesa z II w. p.n.e., czyli wstrzyma składanie ofiar w świątyni i zacznie prześladować Żydów. W tej sytuacji postawienie dowolnego tronu w świątyni nie będzie stanowiło wyzwania. Syn zatracenia zacznie domagać się od ludzi czci i poda się za Boga, ze zdaniem Żydów w ogóle nie będzie się liczył, a każdego kto się sprzeciwi czeka więzienie lub śmierć. Działalność antychrysta jest opisana nie tylko w Apokalipsie, ale także w Dn 11: 36-45.

Chcę wierzyć pisze:Wielki ucisk musiałby się rozpocząć przed postawieniem obrzydliwości a na ucieczkę w góry by było już za późno. (Twój koronny argument) ;)

Nie wiem jak ty sobie wyobrażasz rozwój wydarzeń.

Wiem o czym myślisz. Ludzie mówią o ucisku i wielkim ucisku na przemian i często do całego tygodnia używa się pojęcia "wielki ucisk" i wychodzi na to, że nie może rozpocząć się w połowie. Ściśle mówiąc największy ucisk rozpoczyna się jednak dopiero od połowy tygodnia, czyli od momentu zbeszczeszczenia świątyni, "Gdy ujrzycie "ohydę spustoszenia", o której mówi prorok Daniel, zalegającą miejsce święte, wtedy ci, którzy będą w Judei, niech uciekają w góry!" (Mt 24:15). Wtedy rozpocznie się ucisk Żydów, jakiego nigdy nie było, czyli ten o którym Pan Jezus mówił swoim słuchaczom.

Rozwój wydarzeń jest narastający.

Na początku Antychryst zapewni pokój i bezpieczeństwo, Żydzi będą cieszyć się z odbudowanej świątyni. Potem wybuchnie wojna ("naród przeciwko narodowi"), zaczną się prześladowania chrześcijan, antychryst przejmie władzę absolutną i wreszcie uda mu się zabić dwóch świadków. W połowie tygodnia szatan zostanie strącony na ziemię i wiedząc, że czasu ma niewiele (Obj 12:12) zacznie dążyć do wytracenia narodu żydowskiego oraz udzieli nieprawdopodobnej mocy Zwierzęciu i Fałszywemu Prorokowi.

Wiesz co mnie przekonuje do wykładu futurystycznego? Jego prostolinijność. Teksty dosłowne są traktowane dosłownie, teksty symboliczne są traktowane symbolicznie, nie ma zbędnego koloryzowania i dopasowywania do globalnych wydarzeń apokaliptycznych wydarzeń historycznych, które całkiem do nich nie pasują.

Ludzie są przyzwyczajeni do swoich poglądów i nie łatwo z nich rezygnuja, ale jeżeli z dystansem popatrzysz z tego punktu widzenia - czy musisz kombinować z tekstem biblijnym czy możesz czytać go bez trudności tak jak leci? - to odkryjesz największą zaletę eschatologii, której nadaje się nazwę futuryzmu, czyli jej prostotę i spójność.

Chcę wierzyć pisze:Domyślam się że koncepcję wybudowania nowej świątyni opierasz m.in. na proroctwie Ezechiela. Nie dopatrzyłem się tam aby gdzieś była wzmianka o budowie tej świątyni/miasta.

Księga Ezechiela w rozdziałach 40-48, tak jak podane przez Kitkę fragmenty z Księgi Zachariasza zapowiadające odbudowę przybytku Pańskiego, opisuje świątynię w Jerozolimie w czasach 1000 letniego Królestwa Chrystusa. Polecałem ci dawniej na ten temat książkę napisaną przez Turkanika, pod tytułem "Księga Ezechiela",

" Z dwóch ksiąg prorockich, które powstały w okresie wygnania: Ezechiela i Daniela, księga Daniela opisuje polityczną odbudowę Izraela, księga Ezechiela zaś opisuje religijną odbudowę Izraela. Daniel, pochodzący z książęcego rodu zajmuje się światowymi królestwami i królestwem Mesjasza, Ezechiel natomiast, pochodzący z rodu kapłańskiego zajmuje się odbudową świątyni i służby świątynnej. Obie księgi w prorocki sposób opisują przyszłe dzieje Izraela z królewskiego i kapłańskiego punktu widzenia.

Zburzenie Jeruzalem i zniszczenie świątyni oraz niewola babilońska - to konieczne środki, które musi zastosować suwerenny Bóg, aby uratować swój nieposłuszny naród od kompletnego odstępstwa i doprowadzić go do upamiętania. Nadejdzie jednak dzień, kiedy Bóg okaże mu swoją łaskę i przywróci mu pełną chwały przyszłość w królestwie Mesjasza z nową świątynią, nowym Jeruzalem i nową ziemią obiecaną, w której Pan zamieszka."


"abyście mogli dać odprawę tym, którzy się chlubią rzeczami zewnętrznymi, a nie tym, co w sercu" (2Kor 5,12) "ukryty wewnętrzny człowiek", który "jedynie ma wartość przed Bogiem" (1P3,4) Dla Boga nie liczy się czy coś osiągnęliśmy, ale kim jesteśmy.
Chcę wierzyć
Posty: 3833
Rejestracja: 28 paź 2010, 22:47
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Chcę wierzyć » 09 mar 2013, 10:46

okidoki pisze:Wiem o czym myślisz. Ludzie mówią o ucisku i wielkim ucisku na przemian i często do całego tygodnia używa się pojęcia "wielki ucisk" i wychodzi na to, że nie może rozpocząć się w połowie. Ściśle mówiąc największy ucisk rozpoczyna się jednak dopiero od połowy tygodnia, czyli od momentu zbeszczeszczenia świątyni, "Gdy ujrzycie "ohydę spustoszenia", o której mówi prorok Daniel, zalegającą miejsce święte, wtedy ci, którzy będą w Judei, niech uciekają w góry!" (Mt 24:15). Wtedy rozpocznie się ucisk Żydów, jakiego nigdy nie było, czyli ten o którym Pan Jezus mówił swoim słuchaczom.


Niezupełnie. Otóż uczniowie znając proroctwo Daniela o tym, że Świątynia i miasto zostaną zburzone dokładnie wiedzieli o co chodzi kiedy Jezus mówił im o ohydzie spustoszenia. Więc twój argument jest trochę sztuczny. Zrobiony tylko na potrzeby obrony twojego stanowiska.

Mat 24:2 - A On, odpowiadając, rzekł do nich: Czy nie widzicie tego wszystkiego? Zaprawdę powiadam wam, nie pozostanie tutaj kamień na kamieniu, który by nie został rozwalony.

O rozwiązanie swojego argumentu więc pytam się Ciebie. W jaki sposób ‘antychryst’ namówi naród izraelski aby bez użycia siły i wojsk postawili tron w świątyni i pozwolili mu w niej zasiąść. Bez zdobycia Jerozolimy siłą wydaje się to niemożliwe więc kiedy mieliby by uciekać w góry. Po ucisku kiedy już ‘antychryst’ zdobędzie miasto czy może przed? Jeżeli uciekną przed to nie wypełnią twojej interpretacji proroctwa.


Kto karci szydercę, ten ściąga na się hańbę; a kto gani bezbożnika, ten się plami.

http://chcewierzyc.blogspot.com/
Awatar użytkownika
okidoki
Posty: 2068
Rejestracja: 17 lip 2008, 13:55
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: okidoki » 09 mar 2013, 13:12

Chcę wierzyć pisze:Otóż uczniowie znając proroctwo Daniela o tym, że Świątynia i miasto zostaną zburzone dokładnie wiedzieli o co chodzi kiedy Jezus mówił im o ohydzie spustoszenia.

Uczniowie wiedzieli o co chodzi z ohydą spustoszenia w miejscu świętym na podstawie historii Izraela i bynamniej nie ma to wiele wspólnego ze zburzeniem miasta:

"Wojsko jego wystąpi, by zbezcześcić świątynię-twierdzę, wstrzymają stałą ofiarę i uczynią tam ohydę ziejącą pustką." (Dn 11:31)

Antioch IV Epifanes wkroczył z wojskiem do świątyni i obrabował jej skarbiec. W 167 r. p.n.e. wydał edykt zabraniający wszelkich żydowskich obrzędów i zwyczajów, w tym składania ofiar, a w jerozolimskiej świątyni wprowadził kult syro-fenickiego boga Baal-Szamona.

Takie wydarzenia prorok Daniel nazywa ohydą spustoszenia. Takie same wydarzenia zapowiada na czasy ostateczne (Dn 12:12). O tak rozumianej ohydzie spustoszenia zalegającej miejsce święte mówi Jezus.

Chcę wierzyć pisze:W jaki sposób ‘antychryst’ namówi naród izraelski aby bez użycia siły i wojsk postawili tron w świątyni i pozwolili mu w niej zasiąść. Bez zdobycia Jerozolimy siłą wydaje się to niemożliwe więc kiedy mieliby by uciekać w góry. Po ucisku kiedy już ‘antychryst’ zdobędzie miasto czy może przed? Jeżeli uciekną przed to nie wypełnią twojej interpretacji proroctwa.

Antychryst nie zasiądzie w świątyni w pierwszym dniu swego panowania. On nie przejmie władzy siłą, ludzie sami mu ją oddadzą, bo on zagwarantuje pokój i bezpieczeństwo, zawierając przymierze z wieloma na jeden tydzień. Ludzkość pójdzie za przywódcą, który da im nadzieję na dobrobyt w ciężkich czasach. Na początku nie będzie rządził sam:

" A dziesięć rogów, które widziałeś, to dziesięciu jest królów, którzy władzy królewskiej jeszcze nie objęli, lecz wezmą władzę jakby królowie na jedną godzinę wraz z Bestią (...)
i dali Bestii królewską swą władzę"


Gdy Żydzi odbudują światynię rząd dziesięciu władców już będzie sprawował władzę polityczną nad światem. Ludziom dojście Antychrysta do władzy absolutnej nie będzie przeszkadzać, zaakceptują sytuację jako odpowiedź na globalną zawieruchę, a Żydom na początku będzie wolno składać ofiary w świątyni w Jerozolimie. Dopiero, gdy człowiek niegodziwości umocni swoją władzę, postanowi ukazać swoje prawdziwe oblicze, wstrzyma żydowskie ofiary w świątyni i sam poda się za Boga, nakazując oddawać sobie cześć.

Ten moment, gdy Antychryst przystąpi do działania i w miejscu świętym zapanuje ohyda spustoszenia, jest momentem ucieczki w góry. Bo od tej chwili każdego kto będzie sprzeciwiał się Antychrystowi czeka śmierć, a szczególnie naród wybrany, który szatan będzie chciał wytracić. "Te tylko kraje ujdą jego ręki: Edom, Moab i główna część Ammonitów. " (Dn 11:41) - i tam będą uciekać mieszkańcy Izraela.


"abyście mogli dać odprawę tym, którzy się chlubią rzeczami zewnętrznymi, a nie tym, co w sercu" (2Kor 5,12) "ukryty wewnętrzny człowiek", który "jedynie ma wartość przed Bogiem" (1P3,4) Dla Boga nie liczy się czy coś osiągnęliśmy, ale kim jesteśmy.

Wróć do „Eschatologia ”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości