Strona 1 z 7

kobiety a nauczanie

: 08 lis 2017, 21:25
autor: magda
1Tm 2:12 bw "nie pozwalam zaś kobiecie nauczać ani wynosić się nad męża; natomiast powinna zachowywać się spokojnie."
1Co 14:34-35 bw
(34) niech niewiasty na zgromadzeniach milczą, bo nie pozwala się im mówić; lecz niech będą poddane, jak i zakon mówi.
(35) A jeśli chcą się czegoś dowiedzieć, niech pytają w domu swoich mężów; bo nie przystoi kobiecie w zborze mówić.
ObrazekObrazek

No byłam dzis u Baptystów i nie rozumiem sytuacji czy to jakaś moda u protestantów zeby olewać to co mówi Duch Boży przez apostołów , najpierw wyszedł pastor a potem wyskoczyła baba i poprowadziła do końca środowe nabożeństwo, dziś mówiło się o kobietach z trzeciego świata czy to powód zeby kobieta nauczała , gdyby były same kobiety to owszem ale było 6 facetów , nawet u Baptystów baby nauczają , a moze by z Bi lii te wersety po prostu wywalic i hulaj dusza , baby rządzą czy jak , no jestem zaskoczona ze nie tylko upadłe kościoły olewaja te wersety. Jak to wytłumaczyć??? że co niby nowoczesnosć swiat idzie z postępem to i chrześcijanie za tym światem nowocześnie nie ma już ról męskich i żeńskich cZy jak o tym myśleć,no chyba apostoł to napisał w pewnym celu żeby jakis porzadek ustalić a tu takie kwiatki?

Re: kobiety a nauczanie

: 09 lis 2017, 14:50
autor: diedmaroz
Z drugiej strony jest werset, że w Kościele nie ma Żyda, Greka, kobiety, mężczyzny. Słyszałam zdanie, że ten werset był napisany w kontekście konkretnych sytuacji dlatego Paweł tak napisał, bo był problem z kobietami, ale nie przekonuje mnie to. Kiedyś czytałam wywiad z Kamińskim (z KZ), że jest dużo więcej kobiet w Kościele i brak rąk do pracy co odczytałam jako pewnego rodzaju przyzwolenie na to, ale z tego co wiem, nie ma w KZ kobiet pastorów ordynowanych choć zbory, gdzie naucza kobieta są.

Re: kobiety a nauczanie

: 09 lis 2017, 17:29
autor: Yoko
1. Nie jesteś członkiem tego kościoła (z tego co piszesz, chodzisz gdzie ci akurat wygodniej) to co ci do tego, co tam robią.
2. Robisz zdjęcia i wrzucasz na forum - to czyni z ciebie zwykłą plotkarę.
3. Jeżeli naprawdę chciałabyś znać odpowiedź na swoje pytania zamiast robić zdjęcia podeszłabyś po spotkaniu do pastora i zapytała, bo masz prawo, dlaczego ta kobieta nauczała, czy może ci to wyjaśnić, przedstawić czym się kierował dokonując takiego wyboru - ale po co, lepiej snuć domysły i skarżyć się na forum.
4. Gdyby ci zależało na dobru i wzroście kościoła - powiedziałabyś szczerze pastorowi lub przywództwu kościoła swoje obawy, np. cytując powyższy werset - wtedy pokazałabyś troskę, że nie chodzi o to aby kościół "obsmarować" ale może właśnie dzięki tobie wzrastał by ku prawdzie, by nie upadł, bo wystarczy czasem zwrócenie uwagi i szczera dobroć, aby to co krzywe mogło z powrotem być wyprostowane.

Nie wyobrażam sobie aby kościoły w Polsce mogły zdrowo wzrastać, skoro jego budowniczowie zamiast pomóc, rozmawiać, zwrócić uwagę, wolą zrobić zdjęcie i obsmarować na forum. Nie mieści mi się to w głowie. A szkoda, bo może gdybyś przyjęła właściwą postawę, miałabyś szansę realnie pomóc i coś zmienić, czyli przyczynić się do wzrostu a nie do krytyki.

Re: kobiety a nauczanie

: 09 lis 2017, 18:02
autor: magda
Moja miła Yoko nie miałam zamiaru obsmarować k,oscioła a tylko wyjaśnic co o tym ludzie myślą i jak to sie ma do nauki apostołów, chciałam sobie wybrac jakis kościół i do niego chodzić jak kiedyś ale jest to trudne jeśli dziejasie takie rzeczy, ja nie chcę chodzic do kościoła gdzie nie słucha sie nauki apostolskiej, a to ze mogłam im powiedzieć wierz mi juz w kilku kosciołach powiedziałam dyskutowałam i efekt zaden dalej tak kobiety nauczają i wiem ze nie da sie nic zmienić, Ten werset że nie ma Żyda Greka itp to dotyczy równosci w zbawieniu , Żydzi już nie są jedynymi wybranymi i zbawionymi teraz kazdy jest równy , a to o tym że kobiety nie mają nauczać a milczeć w kościele dotyczy zachowania sie w zborze, wątpię żeby Duch Świety dając takie zalecenia co do zachowania kobiet przez apostoła jednocześnie dawał dar nauczania kobiecie i z resztą nouczanie było w styli pani przedszkolanka -przedszkolaki , nie chcę krytykować ale to że w ogóle kobiety nie słuchaja zaleceń z Biblii to juz mi sie nie podoba , czasem do nich pójdę ale wiem ze nie bedzie to mój kościół. nastepny do którego chodze to Zielonoswiątkowy też zrobie zdjęcia jak pójde. Nie jest to obsmarowanie a moze ostrzeżenie innych ze tak wygląda w tym kosciele. W Zielonoświatkowym odobała mi sie jedna rzecz której u Baptystów nie zauważyłam , byłam u aptystów wiele razy nawet nie policzę i do tej pory nie podszed do mnie nikt z kościoła czy pastor czy starszy zapytać czego poszukuję czy mi nie pomóc w czymś owszem mówia mi dzień dobry a w zielono świątkowym podszedł do mnie gościu przedstawił sie ze jest pastorem pomocniczym podał nazwisko i włąście zapytał czy czegoś mi potrzeba czy moze chcę cos poczytać o ich kosciele i z kumś porozmawiać. To tak sie zachował jak w kosciele w którym byłam dawniej tam sobie ludzie nie wyobrażali ze przychodzi na nabożeństwo nowa osoba i zeby nikt do niej nie poszedł i się nia nie zajął a u Baptystów do dziś jakos maja mnie gdzieś. Jak uważasz ze ma wybrac sobie kosciół nie sprawdzajac co się w nim dzieje , bede dalej chodzic do różnych Yeraz w dni ostateczne gdzie dzieje sie xle we wszystkich prawie kosciołach nie jest łatwe do jakiegos przystać. Nie będę juz nigdy zwracać uwagi jakimś pastorom że coś mi sie nie podoba mają Biblię niech ją stosuja w swoich kosciołach.

Re: kobiety a nauczanie

: 09 lis 2017, 22:12
autor: diedmaroz
Byłam kiedyś u baptystów gościnnie i akurat trafiłam tak, że pastor od razu zapytał kim jestem. Mnie się bardzo podobało u nich, ale to była małopolska.

Re: kobiety a nauczanie

: 09 lis 2017, 22:37
autor: magda
To też zależy pewnie od zboru oni nie mają papieża sa zborami autonomicznymi więc pewnie jest różnie , ja ma dwie ważne sprawy które w kościoele muszą być ok , jedna to niebratanie się z KRK żadna ekumenia alians itp i druga to stosowanie sie do nauk iblijnych np nie ordynowanie kobiet , nie przyjmowanie do zborów czynnych homo , no po prostu zgodnie z Bibllią , mnie odpowiadał najbardziej ten kościoł Chrystusowy ale się wyprowadziłam do W-wy i tu on jest bardzo daleko a ja niepełnosprawna wiec chodze gdzie bliżej.

Re: kobiety a nauczanie

: 10 lis 2017, 13:22
autor: Justyna
magda pisze:To też zależy pewnie od zboru oni nie mają papieża sa zborami autonomicznymi więc pewnie jest różnie , ja ma dwie ważne sprawy które w kościoele muszą być ok , jedna to niebratanie się z KRK żadna ekumenia alians itp i druga to stosowanie sie do nauk iblijnych np nie ordynowanie kobiet , nie przyjmowanie do zborów czynnych homo , no po prostu zgodnie z Bibllią , mnie odpowiadał najbardziej ten kościoł Chrystusowy ale się wyprowadziłam do W-wy i tu on jest bardzo daleko a ja niepełnosprawna wiec chodze gdzie bliżej.


Czy znasz Zbór Chrześcijan, Warszawa, ul. Ogrodowa 37 lok. 14
Niedziela: 10:00 - Wieczerza Pańska
11:00 - Głoszenie Słowa Bożego
Wtorek: 16:30 Modlitwy i rozważanie Słowa Bożego

Re: kobiety a nauczanie

: 10 lis 2017, 22:22
autor: magda
Nie znam a co to za zbór czy moze swiadkowie bo jak świadkowie to nie jestem zainteresowana , interesują mnie zbory protestanckie , chrześcijańakie świadkowie nie są chrześcijanami. Wiec co to za zbór????

Re: kobiety a nauczanie

: 11 lis 2017, 09:46
autor: Justyna
magda pisze:Nie znam a co to za zbór czy moze swiadkowie bo jak świadkowie to nie jestem zainteresowana , interesują mnie zbory protestanckie , chrześcijańakie świadkowie nie są chrześcijanami. Wiec co to za zbór????



To nie świadkowie. Znani są z wydawania kalendarza kartkowego "Dobry zasiew". Są bardzo konserwatywni.

Re: kobiety a nauczanie

: 11 lis 2017, 09:55
autor: Noemi
bardzo ogolnikowo jest napisane o zborze , zadnych konkretnych informacji

Re: kobiety a nauczanie

: 11 lis 2017, 11:26
autor: kruszynka
Noemi pisze:bardzo ogolnikowo jest napisane o zborze

Noemi, nie wiem gdzie czytałaś......
To biblijnie wierzący.
By się o tym przekonać można posłuchać nauczania na http://ted24.pl/index.php?option=com_jd ... Itemid=531 (wysłuchałam wszystkich 440 wykładów :) ) oraz http://www.poznajjezusa.pl/

Polecam :)

Re: kobiety a nauczanie

: 11 lis 2017, 12:04
autor: Noemi
nie jest trudno znalezc strony korzystajac z danych, nazwa zboru , adres i google i wszystko jasne :) mi brakuje informacji kim jestesmy,wyznania wiary chyba ze zle szukam i nie widze

Re: kobiety a nauczanie

: 11 lis 2017, 12:50
autor: kruszynka
Noemi pisze:mi brakuje informacji kim jestesmy,wyznania wiary

A wydawałoby się że "Zbór Crześcijan" wszystko wyjaśnia. :)
A powinien.
Co za czasy. ;-)
Jest jeszcze jedna strona http://chrzescijanin.strefa.pl/index.ph ... -was-kocha

Justyna poleciła ów zbór Magdzie, a podpięłam się do tego polecania bo wysłuchałam, poczytałam a i bywam - więc zapewniam, że to dobre miejsce. I tyle.
(nie jestem upoważniona do tego by cos ponad to klarować, ale zasugeruję, że mozna spodziewać się zgromadzenia typu braterskiego, a nie charyzmatycznego czy cóś, o kobietach nauczających nie ma mowy :] )

Re: kobiety a nauczanie

: 11 lis 2017, 15:53
autor: kontousunięte1
Wprawdzie Zboru nie znam, ale wysłuchałam z tej podanej przez Kruszynkę strony kilkadziesiąt nauczań i jak najbardziej polecam, zachęcam.

Re: kobiety a nauczanie

: 11 lis 2017, 16:42
autor: Noemi
dziekuje kochanym siostrom za rozjasnienie moich watpliwosci :-D

pytania pomoc randka