chrzescijanin pisze: Lash pisze:już przed zakonem grzech był na świecie
Jak widac - juz przed zakonem grzech byl na swiecie - podalem przyklad Kaina i slow Boga do niego. Kain mial panowac nad grzechem ktory u drzwi czycha.
Tak dostal takie polecenie ale ze bylo nie mozliwe do wykonania dlatego upadl.
Rzym 8.6
chrzescijanin pisze: Klotnie o zakon mnie nie obchodza - nigdy nie bylem pod zakonem a pod laska.
Moga ciebie ni obchodzic. ale Pawel pisal do ludzi ktorych zakon OBCHODZIL.
probujac pozbawic Slowa Pawl tego kontekstu dochodzisz do blednych wnioskow.
chrzescijanin pisze: A to ze dla ludzi patrzacych z perspektywy zakonu nie bylo grzechu - ich problem, nie moj.
I podobnie jest obecnie.
Bowiek KRK naucza zucia pod zakonem
chrzescijanin pisze:Kain nie byl pod zakonem a mimo to jego indywidualne decyzje - aby ulec pokusom grzechu - pociagnely indywidualne skutki.
Jak najbardziej.
Jednak nie wnosi nic do dyskusji o rodzeniu sie czy nie duchowo zywym
chrzescijanin pisze:Lash pisze:Stalo sie kiedy? Czy nie wtedy gdy naspilo nieposluszenstwo.
wtedy kiedy nastapilo nieposluszenstwo - jak Kain zabil brata - to spotkala go kara - a gdyby go nie zabil, Bog by go nie ukaral.
Czy wiec Kaim mil dostep do zyciwa wiecznego ktorego niemial ADAM?
Wlasnie o tym mowi 3 rozdzial Genesis. Bog zabral dostep do zycia wiecznego czlowiekowi.
Stan nie mamy go sami w sobie.
Zaden czlowiek nie moze zyc wiecznie chyba ze jest w Chrystusie.
chrzescijanin pisze:Lash pisze:ak też przez dzieło usprawiedliwienia jednego przyszło dla wszystkich ludzi usprawiedliwienie
Jesliby przyjac automatyzm grzechu Adama - trzebaby rownie blednie przyjac automatyzm ofiary Chrysusa - wszyscy sa sprawiedliwi - hulaj dusza piekla nie ma - kiedy przyszlo wedlug tego schematu usprawiedliwienie?
Tak Wszyscy W CHRYSTUSIE sa usprawiedliwieni.
Wszyscy w Adamie sa przekleci chyba ze sie uciekli do Chrystusa.
Dokladnie o tym mowi Pawel w Rzym 5
Zauwaz na wers 14. Adam jest "typem" tego ktory mial przyjsc.
Kazdy zrodzony z Adama ma dziecitwo Adama = przeklenstwo = smierc = brak zycia wiecznego
Kazdy rodzony z Jezusa ma dziecistwo Jezusa = laska = nowe stworzenie = zycie wieczne.
Ba Biblia wyraznie nazywa dzielo Jezusa nowym stworzeniem!
Nie odnowionym ale nowym. Stare jest calkowicie nieuzyteczne. Nowcy czlowiek pochodzi od Chrystusa
Bog niejako stwarza w nas nowa istote . to nie tylko danie zycia ale wlasnie akt nowej kreacji jest nowym narodzeniem!
chrzescijanin pisze: automatycznie wraz z usprawiedliwiajacym dzielem Chrystusa. Jest to obracanie laski w rozpuste ktorego dopuszczaja sie wszyscy zwolennicy automatyzmu.
Tylko wtedy gdy ktos nie rozumie. I owszem jesli ktos wierzy ze nowe stworzenie moze i chce grzeszyc to tak mysli, Ale nowe stwoerzenie jest do czego innego stworzone. Por Ef 2.10 !
chrzescijanin pisze: Prawda jest inna, kazdy sam za siebie zda sprawe Bogu:
Rzym. 14:12 pisze:Tak więc każdy z nas za samego siebie zda sprawę Bogu.
indywidualnie i na podstawie swoich uczynkow:
Dlaczego wiec przypisujesz ze Ktos ma zycie wieczne automatycznie?
chrzescijanin pisze:1 Piotr. 1:17 pisze:Ojca tego, który bez względu na osobę sądzi każdego według uczynków jego,
Judy 1:15 pisze:Aby dokonać sądu nad wszystkimi i ukarać wszystkich bezbożników za wszystkie ich bezbożne uczynki, których się dopuścili, i za wszystkie bezecne słowa, jakie wypowiedzieli przeciwko niemu bezbożni grzesznicy.
Obj. 20:12 pisze:osądzeni zostali umarli na podstawie tego, co zgodnie z ich uczynkami było napisane w księgach.
Obj. 20:13 pisze:byli osądzeni, każdy według uczynków swoich.
Uczynki - indywidualna sprawa.
Zgadza sie.
Za to ludzie beda osadzeni.
Ale potepienie jest z innego pochodzenia.
Potepienie pochodzi od Adama.
To jak z nasza wiara.
Zabwieni jestesmy z laski przez wiare. nie z uczynkow! Uczynki sa owocami wiary i nowego stworzenia
Potepieni tak samo
Z Adama i zbuntowanej natury. Uczynki sa owocami niwiary i starego stworzenia!
chrzescijanin pisze: I ciagle ten sam mechanizm: pokusa grzechu, pozadliwosc poczynajaca i rodzaca grzech, grzech - uczynek bezowocny, smierc. A przez kogo grzech wszedl na swiat?
Rzym. 5:12 pisze:przez jednego człowieka grzech wszedł na świat, a przez grzech śmierć, tak i na wszystkich ludzi śmierć przyszła, bo wszyscy zgrzeszyli
Myslisz potepienie z mechanizmem grzechu. W damie jestemy juz potepieni i bez zycia wiecznego
Natomiast mechanizm powstawania grzechu osobistego i smierci /fizycznej/ z jakuba jest czyms calkowicie innym.
chrzescijanin pisze:- i w ten sposob stosujac skrót myslowy - aby wciaz nie powtarzac tego samego - Pawel mowi:"przez nieposłuszeństwo jednego człowieka wszyscy stali się grzesznikami" co jest ekwiwalentem wczesniejszego dluzszego wywodu:
Rzym. 5:12 pisze:przez jednego człowieka grzech wszedł na świat (1), a przez grzech śmierć (2), tak i na wszystkich ludzi śmierć przyszła (3), bo wszyscy zgrzeszyli (4)
slowo kluczowe: BO - dlatego ze zgrzeszyli, gdyby nie zgrzeszyli - a nie musieli - nie byloby ich winy i podstaw do potepiania.
Co wynika z tlymaczenia takigo a nie innego.
Znowu w grece nie nie ma wynikania. To jest tlumacznie niejako powtorzeniem Rzym 3
Tu Pawel uzwa slowa Epi - znaczenia ponizej - nie ma tu wynikania.
http://cf.blueletterbible.org/lang/lexi ... 1909&t=kjv1) upon, on, at, by, before
2) of position, on, at, by, over, against
3) to, over, on, at, across, against
Stad wiele tlumaczen odaje ten wers jako:
Rz 5:12 Bb „A dlategoż, jako przez jednego człowieka grzech na świat wszedł, a przez grzech śmierć i także na wszytki ludzi śmierć przeszła, w którym wszyscy zgrzeszyli.”
Rz 5:12 Diaglott „On account of this as through one man the sin into the world entered, and through the sin the death; and thus to all men the death passed through, in which all sinned.”
Rz 5:12 DR „Wherefore as by one man sin entered into this world, and by sin death; and so death passed upon all men, in whom all have sinned.”
Rz 5:12 RWebster „Therefore , as by one man sin entered into the world , and death by sin ; and so death passed upon all men , for that all have sinned : {for that: or, in whom}”
Rz 5:12 Vulg „propterea sicut per unum hominem in hunc mundum peccatum intravit et per peccatum mors et ita in omnes homines mors pertransiit in quo omnes peccaverunt”
Twoje zrozumienie powoduje ze nie wszyscy ludzie sa przekleci... slowem kontruje wypowiedz Pawla od razu wprowadzajac bezsens...