Dlaczego biblijny Bóg zsyła ludzi do piekła?

Ateizm, antytrynitaryzm, buddyzm, islam, itd.
Torcik
Posty: 240
Rejestracja: 20 sty 2016, 14:43
Ostrzeżenia: 1
wyznanie: Kościół Chrześcijan Baptystów
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Re: Dlaczego biblijny Bóg zsyła ludzi do piekła?

Postautor: Torcik » 18 cze 2018, 18:52

To niewiele znaczy, ale łączę się w "bulu" :mrgreen: z użytkownikami: Motyl, imperator ;-)


Awatar użytkownika
Oliwka
Posty: 823
Rejestracja: 04 maja 2012, 13:12
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Re: Dlaczego biblijny Bóg zsyła ludzi do piekła?

Postautor: Oliwka » 18 cze 2018, 19:13

Motyl pisze:Oliwka....ale przeciez trzeba sie na nowo narodzic....a nie ozywiac jajka bez zarodkow... :->

Najpierw powolanie, a pozniej narodzenie do zycia :->

Taka kolejnosc wynika z ewangelii...

Przeciez tzw. zbuk nie moze sie sam ozywic :-D

Kiedy czytam " musisz zanurzyc sie w smierci J.", "musisz sie nawrocic", to natychmiast mam skojarzenia z nawracajycym chrzescijanstwem, ktore w Bozym Planie Zbawienia zapisalo sie krwawo i plomiennie- goraco i zawsze wyprowadzalo pozyskane dusze na manowce :-D

Uczniowie Jezusa zobowiazani sa tylko i wylacznie do "dawania swiadectwa Prawdzie", dzieki ktorej stali sie wolnymi dziecmi Bozymi... :)

Jakim prawem ludzie nawracaja innych...?

To jest wbrew Objawieniu Bozemu :)


ludzi bulwesuje jak kochajacy dobry Bóg moze posyłac ,odsyłacdo piekła i do tego sie odniosłam

kubeł na odpadki a odpadki sa takie kolorowe takie ładne a ten gospodarz gospodyni nie ma misłosierdzia i mówi dodziecka wywal do kubła.
Tak jest z ludzmi opakowanie piekne jakgroby pobielane ozdobione a wewnatrz zmurszałe kosci.
Dusza cierpi boleje a mimo to nie poddaje sie Duchowi bo kocha rozkosze i nienawidzi Boga kochajac swiat .
Dlaczego taka dusza oskarza Boga Zbawiciela który wykupił swoja Krwia okazujac łaske dlaczego ma miec skrupuły i na siłe
zostawiac Dusze w miejscu gdzie nie ma dla Duszy nic do kochania ?
Gorszy cie słowo - musicie ? no nie musza ale potem musza isc namiejsce przygotowane dla mocy ciemnosci .
Niechcesz isc na krzyz zyjesz dla swiata takie jest swiadectwo PRAWDY .


Ps 52:10 " Ja jestem jak oliwka zielona w domu Bożym;Zaufałem łasce Bożej na wieki wieków."
http://biblia.phorum.pl/viewtopic.php?f=12&t=24
NACHASZ Eden
http://biblia.phorum.pl/viewtopic.php?f ... =Telegonia
Awatar użytkownika
liberator
Posty: 937
Rejestracja: 27 lip 2014, 10:33
Ostrzeżenia: 3
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Re: Dlaczego biblijny Bóg zsyła ludzi do piekła?

Postautor: liberator » 19 cze 2018, 10:02

Oliwka pisze:
ludzi bulwesuje jak kochajacy dobry Bóg moze posyłac ,odsyłacdo piekła i do tego sie odniosłam



Oliwka,

Całe szczęście, że żydowska mitologia, w którą jak widzę gorliwie wierzysz, jest tylko mitologią – taką niesympatyczną bajką, w której ludzi traktuje się jak śmieci – odpadki, w której trzeba się krzyżować i kąpać w krwi – żeby udobruchać głównego bosa tej bajki

Na szczęście to wszystko kłamstwa, zmyślone opowiastki. Szkoda tylko, że dużo ludzi łyka te kłamstwa i starszy nimi dzieci. Ciebie pewnie straszono tym od małego i przesiąkłaś mocno...

Cieszę się, że mam znacznie wyższe standardy moralne niż fikcyjna postać literacka – żydowski bóg Jahwe, w którego istnienie mimo zerowej ilości dowodów – wierzysz :)

Za niemoralne zachowanie w stosunku do Pana Boga otrzymałeś punkt karny.


:powodzenia:
1. Wyzwanie moralne dla wierzących. Na razie nie sprostał mu nikt na forum: http://goo.gl/sXDX9L
2. Czy Biblia podaje prawdę? Konkretna weryfikacja. Weryfikacja wykazała, że biblia nie podaje prawdy. http://goo.gl/ued2be
3. Człowiek wierzący w istnienie boga. Przyczyny... http://goo.gl/YvyjhY
4. Jahwe namawiający / nakazujący zabijanie całych narodów łącznie z dziećmi. Obrzydliwość http://goo.gl/XOxKlB
5. „Pismo Święte to fikcja literacka ?" Żadnemu teiście nie udało się zaprzeczyć... http://goo.gl/pZuy0x
kontousunieteMtl
Posty: 1621
Rejestracja: 02 kwie 2017, 13:11
Ostrzeżenia: 3
wyznanie: nie chce podawać
Gender: Female
Kontaktowanie:

Re: Dlaczego biblijny Bóg zsyła ludzi do piekła?

Postautor: kontousunieteMtl » 19 cze 2018, 16:06

liberator pisze:
Cieszę się, że mam znacznie wyższe standardy moralne niż fikcyjna postać literacka – żydowski bóg Jahwe, w którego istnienie mimo zerowej ilości dowodów – wierzysz :)

Za niemoralne zachowanie w stosunku do Pana Boga otrzymałeś punkt karny.




Niesamowite.....Jak przewrotnym trzeba byc i zlym , aby czlowieczenstwo przesladowac punktami karnymi na tzw. chrzescijanskim forum...

Zebys nie wiem jak bronil swojego Boga, KAAN, to nie zmieni to faktu, ze dobre drzewo rodzi dobre owoce ...i odwrotnie....

A czlowieczenstwo jest dobrem... :)

Dobro nie moze pochodzic ze zlego zrodla....

I odwrotnie.... :)

Za osobiste przytyki i trolowanie otrzymujesz punkt karny


wybrana
Posty: 564
Rejestracja: 02 gru 2016, 19:25
Ostrzeżenia: 3
wyznanie: nie chce podawać
O mnie: Mam 55 lat. Jestem matką 3 dorosłych synów. Babcią 2 wnucząt.
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Re: Dlaczego biblijny Bóg zsyła ludzi do piekła?

Postautor: wybrana » 19 cze 2018, 16:57

liberator pisze:
Całe szczęście, że żydowska mitologia, w którą jak widzę gorliwie wierzysz, jest tylko mitologią – taką niesympatyczną bajką, w której ludzi traktuje się jak śmieci – odpadki, w której trzeba się krzyżować i kąpać w krwi – żeby udobruchać głównego bosa tej bajki

Na szczęście to wszystko kłamstwa, zmyślone opowiastki. Szkoda tylko, że dużo ludzi łyka te kłamstwa i starszy nimi dzieci. Ciebie pewnie straszono tym od małego i przesiąkłaś mocno...

Cieszę się, że mam znacznie wyższe standardy moralne niż fikcyjna postać literacka – żydowski bóg Jahwe, w którego istnienie mimo zerowej ilości dowodów – wierzysz :)

Istnienie Boga nie jest mitologią. Bóg nas stworzył i jest dobrym i kochającym Ojcem.
Bóg nie traktuje ludzi jak śmieci i odpadki. Sam narodził się na ziemi w osobie Syna, by nas połączyć ze sobą, by nas pojednać ze sobą, by dać nam osobisty przystęp do Niego.
Oprócz Boga istnieje jeszcze szatan, który nas pragnie pociągnąć w otchłań piekła. Szatan pragnie byśmy wybrali jego, a nie Boga.
Ludzie już na ziemi dokonują wyboru. To prawda, która jest jedyna i niepodważalna. Świadectwem tej prawdy jest Jezus Chrystus, który uzdrawiał, czynił cuda i świadczył o Bogu. My mamy tą prawdę przyjąć z wiarą. Przyjąć prawdę to znaczy uwierzyć w ofiarę złożoną za nas byśmy poprzez tą właśnie wiarę zostali zbawieni. To zbawienie otrzymaliśmy gratisowo - za darmo. My mamy w nie uwierzyć i je przyjąć z wiarą. Z wiarą, to znaczy, że przyjmujemy Boga do swojego życia i, że nie chcemy grzeszyć. A jeżeli zgrzeszymy, to przepraszamy i żałujemy, w wtedy dzięki ofierze za nas złożonej - mamy przebaczone.
Brzemię Jezusa jest dla człowieka lekkie. To człowiek kładzie na swoje ramiona brzemię niezrozumiałe i wymyśla coraz to większe bariery, teorie, które swą powodem wojen i konfliktów. Wymyśla ascezę i wiele innych czynności, tak jakby myślał, że jest wstanie wypracować sobie zbawienie. Nigdy nie jest wstanie sobie wypracować zbawienia, jedynie wiara w ten wielki otrzymany dar - daje mu zbawienie.
Jeżeli wyprzesz się Boga, to czeka na ciebie inny przyjaciel, a wtedy będziesz żył bez Boga, czego ci nie życzę, bo tam już będzie za późno na reflkeksję. Piekło jest realne.
Mówi ci to osoba, która przez 50 lat była prawie niewierząca, a teraz nie tylko wierzy, ale wie na 100%, że Bóg jest żywy i prawdziwy i to nie jest wymysł, ale jest prawdą, czy ty chcesz ją przyjąć, czy nie - to taka jest prawda.
Wiara jest piękna, a jednocześnie niepojęta.
Módl się o wiarę, póki jeszcze masz na to szansę, bo po śmierci już jej nie będziesz miał, a nikt nie zna dnia, ani godziny.
Ja cię nie straszę,. ale ostrzegam z miłości do ciebie.


Miłość Jezusa - moim zbawieniem
Trwanie w Jezusie - Boga uwielbieniem
kontousunieteMtl
Posty: 1621
Rejestracja: 02 kwie 2017, 13:11
Ostrzeżenia: 3
wyznanie: nie chce podawać
Gender: Female
Kontaktowanie:

Re: Dlaczego biblijny Bóg zsyła ludzi do piekła?

Postautor: kontousunieteMtl » 19 cze 2018, 18:55

wybrana pisze: Piekło jest realne.


Jest realne dla tych, ktorzy w nie uwierza.

To jest fenomen wiary...jej istota :->

Wiara, to zjawisko psychologiczne, znane wspolczesnej nauce.

Na tym bazuje religia. Wykorzystuje wiare dla zdobycia wplywow w kazdej dziedzinie zycia.

Zreszta nie tylko religia wykorzystuje fenomen wiary...

Kazde dzisiejsze przedsiewziecie w biznesie czy np. w polityce opiera sie na manipulowaniu "mechanizmami" wiary ...

Obojetnie w co uwierzysz,bedzie to realne ...dopoki nie przestaniesz wierzyc :-D


Istota zycia czlowieka jest jednak swiadomosc a nie wiara :->

Czlowiek swiadomy, to czlowiek duchowy...dziecko Boze, wyzwolone Prawda, ktorej swiadectwo dal CZLOWIEK, nazwany w Biblii Jezusem.

Biblijny Bog daje sie poznac jako JESTEM...a my jestesmy Jego obrazem...a wiec rowniez kazdy z nas JEST...czyli istnieje...

Uswiadom sobie, ze ty rowniez JESTES.... :)

Jesli tak sie stanie, bedziesz mogla tak jak Jezus i Jego uczniowie powiedziec, ze jestes JEDNO z Bogiem i z ludzmi zjednoczonymi w tej boskiej jednosci....swiadomymi swojego czlonkostwa w Kosciele , o ktorym czytymy w Biblii.

................

Pomysl tylko ile wrogich sobie ugrupowan religijnych powstalo na bazie poprzeinaczanych opowiesci biblijnych.

Sila kazdej takiej spolecznosci jest slepa wiara podrywajaca do przesladowan w imie Boga.

Ludzie wiary to ludzie uposledzeni w rozwoju :-(

Spojrz tylko na islamistow...albo na nawracajacych "w Imie Boga" chrzescijan :-(

Wyobraz sobie, jak realna jest wiara ojca opasujacego wlasnego syna materialem wybuchowym i wysylajacego go na samobojcza smierc...

Taka wiare mial nasz biblijny Abraham....stajac sie wrecz "przyjacielem Boga", przyjmujacym ludzi wielkiej wiary na swoje sławetne łono....

Taka wiare mial rowniez Szawel.....ktory pod wplywem realnych wizji przemienil sie w Pawla, stajac sie wzorem dla "nawroconych" i "nawracajacych" pokolen chrzescijan....

Mysle, ze niekontrolowana przez umysl realna wiara jest ciezkim zaburzeniem psychicznym czlowieka, a w wydaniu zbiorowym najwieksza katastrofa, jaka moze przytrafic sie ludzkosci :eek:

Wybrana, tej wzglednej wolnosci, ktora jest dzis naszym udzialem tu w Europie, nie zawdzieczamy ludziom wiary, lecz ludziom swiadomym, ktorzy ryzykowali zycie przebijajac sie przez ciemnogrody ...


Czytaj Biblie swiadomie...czyli w Duchu i Prawdzie...oddzielajac skutecznie ziarno od plewy :->


Awatar użytkownika
KAAN
Posty: 17646
Rejestracja: 12 sty 2008, 11:49
wyznanie: Kościół Wolnych Chrześcijan
Gender: Male
Kontaktowanie:

Re: Dlaczego biblijny Bóg zsyła ludzi do piekła?

Postautor: KAAN » 19 cze 2018, 19:12

Motyl pisze:Ludzie wiary to ludzie uposledzeni w rozwoju :-(
Za obrażanie ludzi wiary jakimi są chrześcijanie otrzymujesz punkt karny.


Albowiem łaską zbawieni jesteście, przez wiarę i to nie z was, Boży to dar, nie z uczynków, aby się ktoś nie chlubił.
wybrana
Posty: 564
Rejestracja: 02 gru 2016, 19:25
Ostrzeżenia: 3
wyznanie: nie chce podawać
O mnie: Mam 55 lat. Jestem matką 3 dorosłych synów. Babcią 2 wnucząt.
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Re: Dlaczego biblijny Bóg zsyła ludzi do piekła?

Postautor: wybrana » 19 cze 2018, 19:22

@kontousuniete, ty mylisz pojęcie - religia, a wiara.
Wiara jest tylko jedna. Jest to prawda objawiona nam przez samego Boga. Prawdą tą jest, że Jezus umarł za nasze grzechy i dał nam przystępność do Boga, pojednał człowieka z Bogiem. Ten dar - dar zbawienia otrzymaliśmy za darmo - w gratisie, ale warunkiem jest przyjmowanie go z wiarą, czyli - pragniemy tego daru, uświęcamy swoje życie w Jezusie, zrywamy z grzechem, a, jeżeli mimo wszystko zgrzeszymy i żałujemy, to mamy ten grzech odpuszczony. Nie możemy grzeszyć z premedytacją.
Ta wiara łączy i jednoczy nas z Bogiem. Bóg żyje w nas i Duch Boży nas prowadzi. Jednak, aby mieć tą łączność - bliską relację, to trzeba uwierzyć i oddać swoje życie na to prowadzenie. Wyrazić wolę, że właśnie tego pragniemy.
Religia - to sposób wyrażania wiary. Nie zawsze ten sposób jest zgodny z Wolą Bożą, z Prawdą Objawioną.
Być wierzący, a być religijny, to dwa różne aspekty.
Liczy się podłoże tej religii, to znaczy, czy w sposobie wyrażania wiary - jest światło tej wiary, czy ciemność.
Ma tu znaczenie z jakich źródeł czerpiemy naszą wiedzę. Czy źródłem jest Prawda Boża - Słowo Boże, które świadectwo napisali wybrani przez Boga Apostołowie w Ewangeliach, czy wymysły i mądrości ludzkie.


Miłość Jezusa - moim zbawieniem
Trwanie w Jezusie - Boga uwielbieniem
kontousunieteMtl
Posty: 1621
Rejestracja: 02 kwie 2017, 13:11
Ostrzeżenia: 3
wyznanie: nie chce podawać
Gender: Female
Kontaktowanie:

Re: Dlaczego biblijny Bóg zsyła ludzi do piekła?

Postautor: kontousunieteMtl » 19 cze 2018, 19:38

wybrana pisze:@kontousuniete, ty mylisz pojęcie - religia, a wiara.


Niczego nie pomylilam, wybrana.... :-D


Religia to biznes, a wiara to ludzka przypadlosc, na ktorej ten biznes sie opiera.

Z chwila pojawienia sie SWIADOMOSCI ( chrystusowej :) ) religijny biznes zwyczajnie sie konczy, bo swiadomosc ma to do siebie, ze cała przeciwstawia sie diabłu, ktory ucieka przed nia "gdzie pieprz rosnie" zabierajac ze soba swoje ogniste piekło :-D


wybrana
Posty: 564
Rejestracja: 02 gru 2016, 19:25
Ostrzeżenia: 3
wyznanie: nie chce podawać
O mnie: Mam 55 lat. Jestem matką 3 dorosłych synów. Babcią 2 wnucząt.
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Re: Dlaczego biblijny Bóg zsyła ludzi do piekła?

Postautor: wybrana » 19 cze 2018, 19:50

Motyl pisze:
wybrana pisze:@kontousuniete, ty mylisz pojęcie - religia, a wiara.


Niczego nie pomylilam, wybrana.... :-D


Religia to biznes, a wiara to ludzka przypadlosc, na ktorej ten biznes sie opiera.

Z chwila pojawienia sie SWIADOMOSCI ( chrystusowej :) ) religijny biznes zwyczajnie sie konczy, bo swiadomosc ma to do siebie, ze cała przeciwstawia sie diabłu, ktory ucieka przed nia "gdzie pieprz rosnie" zabierajac ze soba swoje ogniste piekło :-D

Naczytałaś się spirytystycznych bajeczek lub teorii new-age.
Bez wiary, nie ma Boga.
A piekło, to nie wymysł - ono istnieje.
Tak właśnie teologia szatana zwodzi, że zaprzecza się Prawdzie Objawionej i neguje istnienie piekła szatana.
Dzięki której zwodzi swoje duszyczki ekstazą szczęścia bez wiary, a później, gdy należą do niego, robi z nimi, co mu się tylko podoba.
Przyjemnie u niego nie będzie.
Każdy wierzy w co chce, ale, rozważania duchowe trzeba prowadzić, bo łatwo wejść na niewłaściwą drogę.
Walka duchowa w człowieku trwa do końca. To nie jest tak, że jak ktoś czuje się nowo narodzony, to jest święty i bezpieczny.
Szatan takiej osobie szczególnie nie odpuszcza i atakuje ze zdwojoną siłą.
Wiara w Boga i Jego prawa, to podstawa naszej duchowości.


Miłość Jezusa - moim zbawieniem
Trwanie w Jezusie - Boga uwielbieniem
wybrana
Posty: 564
Rejestracja: 02 gru 2016, 19:25
Ostrzeżenia: 3
wyznanie: nie chce podawać
O mnie: Mam 55 lat. Jestem matką 3 dorosłych synów. Babcią 2 wnucząt.
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Re: Dlaczego biblijny Bóg zsyła ludzi do piekła?

Postautor: wybrana » 19 cze 2018, 19:54

KAAN pisze:
Motyl pisze:Ludzie wiary to ludzie uposledzeni w rozwoju :-(
Za obrażanie ludzi wiary jakimi są chrześcijanie otrzymujesz punkt karny.

KAAN, nie szalej!
Wyciągnąłeś zdanie z podtekstu i karzesz, ale bezpodstawnie, bo motyl po tym zdaniu pisała o muzułmanach.
Jeżeli chcesz pomóc, to rozmawiaj, a nie stawaj się sędzią.


Miłość Jezusa - moim zbawieniem
Trwanie w Jezusie - Boga uwielbieniem
kontousunieteMtl
Posty: 1621
Rejestracja: 02 kwie 2017, 13:11
Ostrzeżenia: 3
wyznanie: nie chce podawać
Gender: Female
Kontaktowanie:

Re: Dlaczego biblijny Bóg zsyła ludzi do piekła?

Postautor: kontousunieteMtl » 19 cze 2018, 19:55

wybrana pisze:A piekło, to nie wymysł - ono istnieje.




Gdzie...?


wybrana
Posty: 564
Rejestracja: 02 gru 2016, 19:25
Ostrzeżenia: 3
wyznanie: nie chce podawać
O mnie: Mam 55 lat. Jestem matką 3 dorosłych synów. Babcią 2 wnucząt.
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Re: Dlaczego biblijny Bóg zsyła ludzi do piekła?

Postautor: wybrana » 19 cze 2018, 19:59

Motyl pisze:
wybrana pisze:A piekło, to nie wymysł - ono istnieje.




Gdzie...?

Po przeciwnej stronie Nieba.
Powiem ci szczerze, że taka sprawiedliwość jest dobra.
Gdyby Hitler, który nie był ukarany na ziemi miał dalej beztroskie życie, to mi by było przykro.
Jeżeli ktoś uniknie sprawiedliwości na ziemi, to przynajmniej doświadczy innej sprawiedliwości i akurat mnie to cieszy.
Takie zło musi być ukarane.


Miłość Jezusa - moim zbawieniem
Trwanie w Jezusie - Boga uwielbieniem
kontousunieteMtl
Posty: 1621
Rejestracja: 02 kwie 2017, 13:11
Ostrzeżenia: 3
wyznanie: nie chce podawać
Gender: Female
Kontaktowanie:

Re: Dlaczego biblijny Bóg zsyła ludzi do piekła?

Postautor: kontousunieteMtl » 19 cze 2018, 20:18

wybrana pisze:Po przeciwnej stronie Nieba.


Aha....czyli gdzie...?

Powiem ci szczerze, że taka sprawiedliwość jest dobra.
Gdyby Hitler, który nie był ukarany na ziemi miał dalej beztroskie życie, to mi by było przykro.
Jeżeli ktoś uniknie sprawiedliwości na ziemi, to przynajmniej doświadczy innej sprawiedliwości i akurat mnie to cieszy.
Takie zło musi być ukarane.



No ale Bog powiedzial, ze kara za "grzech" jest smierc...a nie pieklo.... :)

Ludzie duchowi, narodzeni na nowo, czyli swiadomi swojego podobienstwa do Boga, boja sie tylko smierci ("drugiej")....

Martwi duchowo, czyli nieswiadomi, w ogole sie nie licza....

Dla kogo wiec to pieklo ...?

Przeciez wrecz golym okiem widac, ze pieklo to sprawiedliwosc ludzi wyrozniajacych sie wielka wiara.....chociazby ty, wybrana... wbrew sprawiedliwosci Bozej, ktora dla Hitlera przewidziala smierc, wolalabys zobaczyc tego nieszczesnika w piekle....
Zapominasz przy tym zupelnie, ze to byl rowniez wierzacy chrzescijanin o pogladach katolicko-protestanckich , walczacy w Imie Boga...szczegolnie z klasa podludzi... :-(


wybrana
Posty: 564
Rejestracja: 02 gru 2016, 19:25
Ostrzeżenia: 3
wyznanie: nie chce podawać
O mnie: Mam 55 lat. Jestem matką 3 dorosłych synów. Babcią 2 wnucząt.
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Re: Dlaczego biblijny Bóg zsyła ludzi do piekła?

Postautor: wybrana » 19 cze 2018, 21:47

Motyl pisze:
wybrana pisze:
No ale Bog powiedzial, ze kara za "grzech" jest smierc...a nie pieklo.... :)

Ludzie duchowi, narodzeni na nowo, czyli swiadomi swojego podobienstwa do Boga, boja sie tylko smierci ("drugiej")....

Martwi duchowo, czyli nieswiadomi, w ogole sie nie licza....... :-(

A dlaczego tylko śmierci?
A dlaczego śmierci?
Przecież człowiek duchowy nie umiera, tylko ma życie wieczne - umiera tylko jego ciało fizyczne.
Marti duchowo są przeznaczeni do piekła.
„I zobaczyłem anioła zstępującego z nieba, mającego klucz od otchłani i wielki łańcuch w ręce. I chwycił smoka, węża starodawnego, którym jest diabeł i szatan, i związał go na tysiąc lat. I wrzucił go do otchłani, zamknął go i opieczętował, aby już nie zwodził narodów, aż się dopełni tysiąc lat. A potem musi być wypuszczony na krótki czas” (Obj 20:1-3, UBG).


„I jestem żywy, a byłem umarły. A oto żyję na wieki wieków i mam klucze piekła i śmierci” (Obj 1:18, UBG).


A śmierć i piekło zostały wrzucone do jeziora ognia. To jest druga śmierć. I jeśli się ktoś nie znalazł zapisany w księdze życia, został wrzucony do jeziora ognia” (Obj 20:10-15, UBG).

„Jeśli twoja ręka jest ci powodem upadku, odetnij ją. Lepiej bowiem jest dla ciebie ułomnym wejść do życia, niż mając dwie ręce, pójść do piekła, w ogień nieugaszony; gdzie robak ich nie umiera, a ogień nie gaśnie. A jeśli twoja noga jest ci powodem upadku, odetnij ją. Lepiej bowiem jest dla ciebie chromym wejść do życia, niż mając dwie nogi, zostać wrzuconym do piekła, w ogień nieugaszony; gdzie robak ich nie umiera, a ogień nie gaśnie. Jeśli zaś twoje oko jest ci powodem upadku, wyłup je. Lepiej bowiem jest dla ciebie jednookim wejść do królestwa Bożego, niż mając dwoje oczu, zostać wrzuconym do ognia piekielnego; gdzie robak ich nie umiera, a ogień nie gaśnie” (Mk 9:43-48, UBG).



Kolejna deskrypcja mąk piekielnych znajduje się w Ewangelii wg św. Łukasza 16:19-26 (UBG):

„Był pewien bogaty człowiek, który ubierał się w purpurę i bisior i wystawnie ucztował każdego dnia. Był też pewien żebrak, imieniem Łazarz, który leżał u jego wrót owrzodziały; pragnął on nasycić się okruchami, które spadały ze stołu bogacza. Nadto i psy przychodziły i lizały jego wrzody. I umarł żebrak, i został zaniesiony przez aniołów na łono Abrahama. Umarł tez bogacz i został pogrzebany. A będąc w piekle i cierpiąc męki, podniósł oczy i ujrzał z daleka Abrahama i Łazarza na jego łonie. Wtedy zawołał: Ojcze Abrahamie, zmiłuj się nade mną i poślij Łazarza, aby umoczył koniec swego palca w wodzie i ochłodził mi język, bo cierpię męki w tym płomieniu. I powiedział Abraham: Synu, wspomnij, że za życia odebrałeś swoje dobro, podobnie jak Łazarz zło. A teraz on doznaje pociechy, a ty cierpisz męki. I oprócz tego wszystkiego między nami a wami jest utwierdzona wielka przepaść, aby ci, którzy chcą przejść do was, nie mogli, ani stamtąd przejść do nas”.

„Potem powie i do tych, którzy będą po lewej stronie: Idźcie ode mnie, przeklęci, w ogień wieczny, przygotowany dla diabła i jego aniołów” (Mt 25:41, UBG).


Miłość Jezusa - moim zbawieniem
Trwanie w Jezusie - Boga uwielbieniem

Wróć do „Polemiki z innymi religiami i filozofiami”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości