pozytywista pisze:Ten werset niczego moim zdaniem nie dowodzi
Mogę zabrać głos? (proszę o "dyspensę"
===============
Filipian 1:21-23
„Albowiem dla mnie życiem jest Chrystus, a śmierć zyskiem. A jeżeli życie w ciele umożliwi mi owocną pracę, to nie wiem, co wybrać. Albowiem jedno i drugie mnie pociąga: pragnę rozstać się z życiem i być z Chrystusem, bo to daleko lepiej.”
KWESTIA: Na podstawie treści tego fragmentu Słowa Bożego argumentuje się, że skoro dla Apostoła Pawła śmierć jest zyskiem, to z pewnością nie miał on na myśli „snu” w grobie ale raczej oczekiwał przeniesienia swej duszy (ducha) do miejsca, w którym przebywał jego Zbawiciela. Wnioskuje się, iż wszyscy zbawieni żywią tę samą nadzieję bycia z Panem zaraz po swojej śmierci.
OBJAŚNIENIE:
1. Mylnie przyjmuje się tutaj, że „rozstanie się z życiem” oznacza natychmiastowe bycie z Chrystusem. Przyjmujący taki pogląd powinien dowieść słuszności takiego założenia. W innym miejscu tego samego listu Apostoł Paweł wyjaśnia dlaczego jego nadzieja związana jest z przebywaniem w obecności Zbawiciela. Dojdzie do tego jednak w czasie powtórnego przyjścia Mesjasza i zmartwychwstania. Rozpatrz poniższe ustępy Pisma:
a) „...Aż do dnia Chrystusa Jezusa.” (Fil. 1:6,10; 2:16)
b) „Aby tym sposobem dostąpić zmartwychwstania.” (Fil. 3:11)
c) „...Skąd też zbawiciela oczekujemy, Pana Jezusa Chrystusa, który przemieni znikome ciało nasze w postać podobną do uwielbionego ciała swego...” (Fil. 3:20,21)
2. Piotr odnosząc się do listów Pawła nadmienia, iż „są w nich pewne rzeczy niezrozumiałe, które, podobnie jak i inne pisma, ludzie niewykształceni i niezbyt umocnieni przekręcają ku swej własnej zgubie.” (2Piot. 3:16) Dlatego też rozsądnym jest interpretując ten fragmentu Słowa Bożego dokonać porównania go z innymi pismami Apostoła. Kiedy Apostoł Paweł spodziewa się być razem z Chrystusem? W czasie przyjścia Zbawiciela, po którym to będzie miało miejsce zmartwychwstanie i sąd. Rozważ następujący materiał dowodowy:
a) „Wiedząc, że Ten, który wzbudził Pana Jezusa, także i nas z Jezusem wzbudził i razem z wami przed sobą stawi.” (2Kor. 4:14)
b) „Albowiem my wszyscy musimy stanąć przed sądem Chrystusowym...” (2Kor. 5:10)
c) „A teraz oczekuje mnie wieniec sprawiedliwości, który mi w owym dniu da Pan, sędzia sprawiedliwy, a nie tylko mnie, lecz i wszystkim, którzy umiłowali przyjście jego.” (2Tym. 4:8 porównaj 4:1)
3. Chronologia wydarzeń musi odpowiadać temu o czym uczy Pismo Święte. Paweł nie spodziewał się natychmiastowego przeniesienia przed oblicze Zbawiciela. Wiedział on, że będzie „spał” podobnie jak inni święci aż do Dnia Zmartwychwstania (1Kor. 15:51-53), chyba że jego Mistrz wróciłby za jego życia (1Kor. 15:6,18,20,51; 1Tes. 4:13-14 porównaj Dan. 12:2-3).
Wyjaśnia to użycie porównania „rozstać się z życiem” i „być z Chrystusem”. Z punktu widzenia Apostoła Pawła następnym „świadomym” momentem po jego śmierci będzie powstanie z martwych i sąd Chrystusowy. Po tych wydarzeniach będzie on „na zawsze z Panem.” (1Tes. 4:17)
4. W jakim sensie śmierć może być zyskiem? Po swej śmierci „umarli nic nie wiedzą” (Kazn. 9:5 porównaj 3:20). Dlatego też Apostoł uwolniłby się od swych cierpień (2Kor. 11:23-29). Paweł zdawał sobie jednak sprawę, że ze względu na wykonywane dzieło głoszenia (także wśród Filipian) lepiej by było „pozostać w ciele”, tzn. żyć dalej (Fil. 1:24-26).
============
Zacytowane z:
http://adelfos.republika.pl/katalog_kom ... niebo2.htm