Czy Jezus, będąc w ciele, był jednocześnie wszechobecny

Jak postrzegamy Boga....
Awatar użytkownika
Psrus
Posty: 4052
Rejestracja: 11 paź 2008, 17:34
wyznanie: Kościół Ewangelicko-Augsburski
Gender: Male
Kontaktowanie:

Czy Jezus, będąc w ciele, był jednocześnie wszechobecny

Postautor: Psrus » 19 sty 2014, 10:40

Jana 3:
BG (13) A nikt nie wstąpił do nieba, tylko ten, który zstąpił z nieba, Syn człowieczy, który jest w niebie.
BW (13) A nikt nie wstąpił do nieba, tylko Ten, który zstąpił z nieba, Syn Człowieczy,

BG tłumaczona z textus receptus, BW tłumaczona z tekstu krytycznego Nestle&Alanda, powiem, że jestem zszokowany tym, jak ten werset brzmi w Biblii Gdańskiej. Do tej pory nie wierzyłem we wszechobecność Jezusa, kiedy był w ciele, i jestem skołowany teraz.

John 3:13

Textus Receptus - kai oudeiV anabebhken eiV ton ouranon, ei mh o ek tou ouranou katabaV, o uioV tou anqrwpou o wn en tw ouranw.

(And no man hath ascended up to heaven, but he that came down from heaven, even the Son of man which is in heaven. - KJV)

NA 21 - kai oudeiV anabebhken eiV ton ouranon ei mh o ek tou ouranou katabaV, o uioV tou anqrwpou.

("No one has ever gone into heaven, except the one who came from heaven - the Son of Man." - NIV)

Support for the Textus Receptus reading
Codex Alexandrinus (5th c. uncial)
K (9th c. uncial)
Delta (9th c. uncial, Alex.)
Theta (9th c. uncial, Caes.)
Pi (9th c. uncial)
Psi (8th-9th c. uncial, Byz. in John)
f1 (12th-14th c. family of mss.)
f13 (11th-13th c. family of mss.)
28 (11th c. miniscule, Caes.)
565 (9th c. miniscule, Caes.)
700 (11th c. miniscule, Caes.)
892 (9th c. miniscule, Alex.)
The large majority of the Byzantine textual set
The large majority of the Greek lectionaries
Most of the Old Latin mss.
The Latin Vulgate mss. set
The Peshitta Syriac mss. set (5th c.)
The Harclean Syriac mss. set (7th c.)
Possibly in the Palestinian Syriac mss. set (5th c.) - unconfirmed
Some Northern Coptic mss. (4th c.)

Support for the Critical Text reading
p66 (c. 200 AD)
p75 (3rd c.)
Codex Sinaiticus (4th c. uncial)
Codex Vaticanus (4th c. uncial)
L (8th c. uncial, Alex. in Gospels)
W (5th c. uncial, Alex. in John)
083 (6th-7th c. uncial)
086 (6th c. uncial)
0113 (5th c. uncial)
33 (9th c. miniscule, Alex.)
1010 (12th c. miniscule)
1241 (12th c. miniscule, Alex.)
Most of the Coptic mss. sets (3rd-5th c.)

This alteration involves the removal of a statement of omnipresence concerning the Lord Jesus Christ while He was on the earth. While both affirm that Christ came down from heaven, the Alexandrian reading removes the statement about the Son being concurrently IN heaven. This reflects the general Gnostic view that while the Savior "alien god" was in the material world, he was completely separated from the Unknown Everlasting in the realm of Light, just as were the lost bits of Light within each man and woman whom the alien Savior came to restore to the realm of Light.40 In Gnostic theorization, the Savior had to be separated completely from the Everlasting Father to be able to enter into the realm of the material world, and the Byzantine reading of this verse would suggest just the opposite, that the Savior was both on earth in His physical body, yet also contemporaneously in heaven.

Z: http://www.studytoanswer.net/bibleversions/gnostic.html
Autor strony uzasadnia, że wariant textus receptus zdaje się być poprawny, a usunięcie tego fragmenty nosi znamiona ingerencji gnostyków.


Magnezik
Posty: 175
Rejestracja: 17 gru 2013, 21:16
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Magnezik » 19 sty 2014, 12:48

Znam angielski bardzo słabo więc artykułu nie czytam
ale myślę, że autor wypisuje niezłe herezje na podstawie jednego wersetu.

Nigdzie w tym wersecie nie pisze, że to wszystko dzieje się w tej samej chwili
więc brak faktów tylko domysły.


Awatar użytkownika
Psrus
Posty: 4052
Rejestracja: 11 paź 2008, 17:34
wyznanie: Kościół Ewangelicko-Augsburski
Gender: Male
Kontaktowanie:

Postautor: Psrus » 19 sty 2014, 14:28

Magnezik pisze:Znam angielski bardzo słabo więc artykułu nie czytam
ale myślę, że autor wypisuje niezłe herezje na podstawie jednego wersetu.

Nie czytasz, ale jednocześnie wiesz co autor pisze? Nie czytasz, to nie komentuj.


Ranes
Posty: 4
Rejestracja: 03 kwie 2013, 16:28
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Ranes » 19 sty 2014, 21:45

Wszechobecność jest atrybutem Boga, więc jeśli uważasz Jezusa za Boga to w czym problem?
Ja myślę tak , że w ciele był na ziemi, ale jako Bóg był wszędzie ( w niebie też).


Małgorzata
Posty: 14953
Rejestracja: 11 lip 2009, 10:19
wyznanie: Inne Charyzmatyczne
Gender: Female
Kontaktowanie:

Postautor: Małgorzata » 19 sty 2014, 21:50

Ranes pisze:Wszechobecność jest atrybutem Boga, więc jeśli uważasz Jezusa za Boga to w czym problem?
Ja myślę tak , że w ciele był na ziemi, ale jako Bóg był wszędzie ( w niebie też).

Ale Jezus nie korzystał z atrybutów Boga, gdy był na Ziemi.


Bóg Ojciec, Syn Boży, Duch Święty to trzy suwerenne osoby jednego suwerennego Boga.
Ranes
Posty: 4
Rejestracja: 03 kwie 2013, 16:28
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Ranes » 19 sty 2014, 21:58

A może po prostu w tym wersecie chodzi o to ,że już jest w niebie . Ewangelia chyba była spisana po śmierci Pana Jezusa. Więc jest w niebie, bo zstąpił z nieba, umarł, zmartwychwstał i poszedł do nieba.


Magnezik
Posty: 175
Rejestracja: 17 gru 2013, 21:16
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Magnezik » 19 sty 2014, 22:14

Ale Jezus nie korzystał z atrybutów Boga, gdy był na Ziemi.


Zgadzam się bo musiał wypełnić zakon jako człowiek.
Był Bogiem i człowiekiem jednocześnie ale na czas pobytu na ziemi przyjął postać sługi
więc nie korzystał z Boskich atrybutów.
Jednak w pełni i maksymalnie wykorzystywał chrzest w Duchu Świętym.

Marka 16;19
(19) A gdy Pan Jezus to do nich powiedział, został wzięty w górę do nieba i usiadł po prawicy Boga.
Jeśli Jezus byłby wszechobecny kiedy był w postaci ludzkiej na ziemi
to nie musiał by siadać po prawicy ojca bo już tam był.


Poza tym kiedy posiadasz ciało (po śmierci będzie inne ciało, jeśli można nazwać to ciałem)
to wszechobecność wydaje się nie logiczna. Moim zdaniem do momentu śmierci na krzyżu nie był wszechobecny.


Ranes
Posty: 4
Rejestracja: 03 kwie 2013, 16:28
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Ranes » 19 sty 2014, 22:28

Mogę wam powiedzieć jak do tego doszedłem
Jeśli Jezus był Bogiem to musi się równać wszechobecności. Chyba że wg was ograniczył samego siebie, czyli swoja boską naturę.
Magnezik pisze:Marka 16;19
(19) A gdy Pan Jezus to do nich powiedział, został wzięty w górę do nieba i usiadł po prawicy Boga.
Jeśli Jezus byłby wszechobecny kiedy był w postaci ludzkiej na ziemi
to nie musiał by siadać po prawicy ojca bo już tam był.

Ale Jego postać ludzka nie była wszechobecna. Sugeruje, że usiadł w postaci niewszechobecnej.
Od razu mowie ze nie chce się bezsensownie spierać , tylko wasze rozumowanie ( na razie) mi się jakoś nie klei. Byłoby mi miło, gdybyście to szerzej opisali.


Magnezik
Posty: 175
Rejestracja: 17 gru 2013, 21:16
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Magnezik » 19 sty 2014, 22:35

Chyba że wg was ograniczył samego siebie, czyli swoja boską naturę.


Filipian 2;5-8
(5) Takiego bądźcie względem siebie usposobienia, jakie było w Chrystusie Jezusie,
(6) który chociaż był w postaci Bożej, nie upierał się zachłannie przy tym, aby być równym Bogu,
(7) lecz wyparł się samego siebie, przyjął postać sługi
i stał się podobny ludziom; a okazawszy się z postawy człowiekiem,
(8) uniżył samego siebie i był posłuszny aż do śmierci, i to do śmierci krzyżowej.

BT
(6) On, istniejąc w postaci Bożej, nie skorzystał ze sposobności, aby na równi być z Bogiem,
(7) lecz ogołocił samego siebie, przyjąwszy postać sługi, stawszy się podobnym do ludzi. A w zewnętrznym przejawie, uznany za człowieka,
(8) uniżył samego siebie, stawszy się posłusznym aż do śmierci - i to śmierci krzyżowej.


Awatar użytkownika
Hardi
Posty: 7821
Rejestracja: 23 sty 2010, 12:17
wyznanie: nie chce podawać
Lokalizacja: Norwegia
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Re: Czy Jezus, będąc w ciele, był jednocześnie wszechobecny

Postautor: Hardi » 03 lut 2014, 02:22

Cosmo pisze:Jana 3:
BG (13) A nikt nie wstąpił do nieba, tylko ten, który zstąpił z nieba, Syn człowieczy, który jest w niebie.
BW (13) A nikt nie wstąpił do nieba, tylko Ten, który zstąpił z nieba, Syn Człowieczy,

BG tłumaczona z textus receptus, BW tłumaczona z tekstu krytycznego Nestle&Alanda, powiem, że jestem zszokowany tym, jak ten werset brzmi w Biblii Gdańskiej. Do tej pory nie wierzyłem we wszechobecność Jezusa, kiedy był w ciele, i jestem skołowany teraz.

To by wyjaśniało dlaczego Jezus powiedział łotrowi, że dziś będzie z nim w raju, a uczniom, że gdzie dwóch lub trzech zgromadzi się w imię Jego, to On będzie pośród nich :) Bez wszechobecności byłoby to niemożliwe, a Jezus kłamałby co też oczywiście jest niedopuszczalne.


Awatar użytkownika
Psrus
Posty: 4052
Rejestracja: 11 paź 2008, 17:34
wyznanie: Kościół Ewangelicko-Augsburski
Gender: Male
Kontaktowanie:

Re: Czy Jezus, będąc w ciele, był jednocześnie wszechobecny

Postautor: Psrus » 03 lut 2014, 16:00

Hardi pisze:To by wyjaśniało dlaczego Jezus powiedział łotrowi, że dziś będzie z nim w raju,

Powiedz jaki ten fragment powoduje trudności, i jak to ma to rozjaśniać, bo trochę nie widzę.
a uczniom, że gdzie dwóch lub trzech zgromadzi się w imię Jego, to On będzie pośród nich :)

No tu nie widzę problemu, teraz Jezus jest gdzie jest dwóch i trzech. Nie musiało to chyba znaczyć, że już wtedy tak było.


Jordan
Posty: 14
Rejestracja: 04 gru 2013, 11:24
wyznanie: nie chce podawać
Gender: None specified
Kontaktowanie:

Postautor: Jordan » 10 lut 2014, 08:05

Trzeba byłoby też rozważyć w jakim sensie Jezus jest tam, gdzie dwóch lub trzech się gromadzi w jego imię - bo chyba nie literalnie.



Wróć do „Teologia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości